Hoeveel dBa maakt de club3d FX5900 XT

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:25

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
Beste mensen, ik ben al een hele tijd op zoek naar informatie over de geluidsproductie van de club3d FX5900 XT. Ik kan echter nergens iets vinden.

Ik heb heel veel reviews gelezen, er zijn echter maar zeer weinig "echte" benchmarks van de bovengenoemde kaart. Het enige wat mij een heel klein beetje in de weg hielp is, dat ergens in een review de geluidsproductie van de kaart "acceptabel" wordt genoemd. Dus dan weet je nog net niets.

EDIT:

het vervelende van een heatsing c.q. passive koeling is dat je, als je pech hebt, er een PCI-slot voor moet opofferen. Dat wil ik niet, dus vandaar dat ik geintresseerd ben in een echt stille videokaart

EINDE EDIT

Verder weet ik ook niet zeker of deze kaart AGP 3.0 universial is. 'k Vraag me amelijk ook af hoe je kan zien of een AGP-slot, op een moederbord, AGP 3.0 (universial) is.

Kan iemand mij helpen? Het zou mijn zoektocht stoppen... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door ChangeLife4Ever op 18-05-2004 21:41 ]

remember your end, someone owns us

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Wat maakt het geluid nou uit :? , als je echt een stille vga kaart wilt haal je toch gewoon de bestande cooler eraf, en je zet er vervolgens een big-ass HeatSink op!, waar je vervolgens ooit nog een fan op kan plaatsen als je wilt gaan OC'en :)

Edit:

Wat voor MoBo heb je?, de meeste nieuwe mobo's zijn wel AGP 3.0 Universal

[ Voor 16% gewijzigd door Barry|IA op 18-05-2004 21:34 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
ik heb nog geen mobo, maar ik wil wellicht de MSI K8T Neo-FIS2R, K8T800 gaan kopen. Daar staat wel bij dat het AGP 3.0 is,maar universial, daar staat niets over gemeld

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=496 dat is de link naar het moederbord

• Barry|IA
Maak je maar geen zorgen over de AGP-Bus want dat Universal zit wel snor hoor :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb de Club3D, en dat koelertje maakt enorm veel lawaai imo.
Zo'n enorm klein ding + hoog toerental = lawaai :|
Ik heb er een Zalman opgezet, dat is pas stil te noemen ;)

Maar... met het geluid valt wel te leven, hij komt wel boven mijn HDD uit, maar niet boven men Thermaltake Volcano 9 :+

[ Voor 28% gewijzigd door Frietsaus op 18-05-2004 21:43 ]

• Barry|IA
Een CPU HS is nog stiller :P

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

stiller als een zalman PASSIVE koeler ???

hmm mag jij me vertellen waar jij jouw fans koopt ik wil ook een fan met antigeluid :D

http://specs.tweak.to/16495

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Wat ik heb gedaan is kleine koelertje gewoon los getrokken, dan een 80mm fan op de geheugen sinks geschroeft (dan zit ie daar op vast), en dat koelt prima, iig beter dan dat kleine koelertje.
Dan nog met Speedfan snelheid lager zit, en voila.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

als speedfan je mobo ondersteunt :Y)

http://specs.tweak.to/16495

• Barry|IA
HeefStan schreef op 18 mei 2004 @ 21:52:
stiller als een zalman PASSIVE koeler ???

hmm mag jij me vertellen waar jij jouw fans koopt ik wil ook een fan met antigeluid :D
Ik zeg toch HS <-----Heat Sink-----> koelblok |:( .

Verwijderd

omg

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
beste mensen, als ik een zalman erop wil schroeven, kunnen jullie mij er dan tips voor geven

(dit als alternatief, als jullie niet weten hoeveel herrie die FX5900 XT maakt)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
e.vanbeijnum schreef op 18 mei 2004 @ 22:21:
beste mensen, als ik een zalman erop wil schroeven, kunnen jullie mij er dan tips voor geven

(dit als alternatief, als jullie niet weten hoeveel herrie die FX5900 XT maakt)
wat voor tips moet je dan in godsnaam hebben?
Barry|IA schreef op 18 mei 2004 @ 21:57:
[...]

Ik zeg toch HS <-----Heat Sink-----> koelblok |:( .
Probeer je er nou maar niet onderuit te lullen...

[ Voor 26% gewijzigd door OverSoft op 18-05-2004 22:33 ]

• Frietsaus
  • Niet online
OverSoft schreef op 18 mei 2004 @ 22:33:
[...]

wat voor tips moet je dan in godsnaam hebben?
Jah Precies, er zit een hele duidelijke handleiding bij, dus moet wel lukken.

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
ik bedoel welke koeler van zalman kan ik het beste gebruiken. prijs/kwaliteit, of gewoon de beste kwaliteit. welke hebben jullie, omdat jullie het mij aanraden.

en.. moet je er een pci-slot voor opofferen?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

arctic VGA silencer, is die te gebruiken? kost je 1 pci slot, is superstil, koelt goed en veel goedkoper dan de zalmannetjes.

Geen optie dus

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 19-05-2004 15:40 . Reden: ik wist niet dat die alleen voor ATI kaarten te gebruiken waren. ]

• Barry|IA
OverSoft schreef op 18 mei 2004 @ 22:33:

Probeer je er nou maar niet onderuit te lullen...
Sorry man, je hebt gelijk de HeatSink's van deze tijd maken inderdaad veel lawaai :P

• Frietsaus
  • Niet online
Hann1BaL schreef op 19 mei 2004 @ 11:36:
arctic VGA silencer, is die te gebruiken? kost je 1 pci slot, is superstil, koelt goed en veel goedkoper dan de zalmannetjes.
Die past toch niet op een nVidia of zie ik dat verkeerd?

Zelf heb ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80c_hp_f_p.jpg

En de Optionele cooler is wel aan te raden vanaf FX 5800 en Radeon 9700

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80c_hp_a_p.jpg

Mijn kaart is idle 34C en stressed 50C, met de standaard club3d was hij idle 51 en stressed soms 70C :|

Verwijderd

Nokko schreef op 19 mei 2004 @ 15:29:
[...]

Die past toch niet op een nVidia of zie ik dat verkeerd?

Zelf heb ik deze:
[afbeelding]

En de Optionele cooler is wel aan te raden vanaf FX 5800 en Radeon 9700

[afbeelding]

Mijn kaart is idle 34C en stressed 50C, met de standaard club3d was hij idle 51 en stressed soms 70C :|
Deze heb ik ook en zeker aante raden. Wel even knutselen om hem erop te zetten maar zodra je het een keer hebt gedaan en een beetje door hebt is het zo gebeurd :*) . En het ziet er nog gaaf uit ook :9 .

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 15:31:
[...]

Deze heb ik ook en zeker aante raden. Wel even knutselen om hem erop te zetten maar zodra je het een keer hebt gedaan en een beetje door hebt is het zo gebeurd :*) . En het ziet er nog gaaf uit ook :9 .
Jah ik ben er echt lang mee bezig geweest, onegeveer 45 min. :P
Maar ja, voor alles is een eerste keer :) , maar je krijgt er een hele goede koeler voor terug.

Verwijderd

Nokko schreef op 19 mei 2004 @ 15:35:
[...]

Jah ik ben er echt lang mee bezig geweest, onegeveer 45 min. :P
Maar ja, voor alles is een eerste keer :) , maar je krijgt er een hele goede koeler voor terug.
Ik was er denk ik...20 a 30 minuten mee bezig en toen verkende ik de zooi nog een beetje :z . Nesto en ik hadden allebei er een tegelijk besteld en de tweede kaart daar hebben we 15 minuten overgedaan denk ik. Ik wilde hem er perfect erop hebben, alles recht etc. Maarja het resultaat mag er wezen he :Y)

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02-2025
Ik heb die van AOpen en die hoor ik helemaal niet, zit in zo'n halve plasticke Dell-kast

*blup*

Verwijderd

kheb zelf ook die zalman op me fx 5900xt en het werkt prima, kheb zelfs erg weinig airflow en gebruik de optinele fan niet. Hij word warm/niet heet.
Pagina: 1