Toon posts:

WinXP Compatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet bij mijn werkgever zijn computer qua software updaten.

zijn pc:

Dell Dimension 8100
X86-based
processor: x86 Family 15 Model 0 Stepping 10 GenuineIntel ~1694 Mhz
261 Ram geheugen.
met Windows 2000 als besturingssysteem.

Ik vroeg mij eigenlijk af, aangezien de pc erg traag is.
Of na format c: WinXP op deze computer zou kunnen worden geplaatst. Of is deze processor hier te traag voor?

Ik denk dat het wel een slim idee is om sowieso Ram-geheugen toe te voegen

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan voor XP op de site van microsoft kijken wat die MINIMALE specs zijn voor XP.
Eerst zelf zoeken, dan vragen.

Maarja, ik kan wel zoeken : KLIK >:)

[ Voor 33% gewijzigd door RaZ op 18-05-2004 21:20 ]

Ey!! Macarena \o/

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Windows XP zal er wel op draaien ja, maar dat zal je waarschijnlijk na het lezen van de installatievereisten ook wel begrepen hebben.

Ik zou niet verwachten dat het uberhaupt sneller zal zijn dan win2k, je zou beter naar een andere oorzaak voor de traagheid zoeken.
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 21:19:
Ik dacht dat het met dell weer anders zat. Er staat niet intel pentium 4 1.6ghz oid. Maar iets met X86
x86 is het type CPU. Dan mag jij uitzoeken welke Dell Dimensions er zijn met een 1.7ghz cpu :)

[ Voor 43% gewijzigd door Leon T op 18-05-2004 21:20 ]

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Kan makkelijk. Geheugen is ook genoeg.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het met dell weer anders zat. Er staat niet intel pentium 4 1.6ghz oid. Maar iets met X86

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 21:19:
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 21:17:
X86-based
processor: x86 Family 15 Model 0 Stepping 10 GenuineIntel ~1694 Mhz
Lijkt me toch wel Intel, Celeron of Pentium4 :)

Ey!! Macarena \o/

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:13
Jij MOET dat van je baas doen.

En hij is traag met die specs.

Ik zou ff op spyware checken, en msconfig checken.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dell levert alleen intel processoren.
X86 is de normale pc processor standaard.
Tis dus een normale intel processor, waarschijnlijk een P4 op 1.7GHz

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, ik ben privechauffeur, en het is van een klant. Maar compu zit idd vol met troep. Dus geformateerd moet de pc sowieso worden. En dan wilde ik er ook meteen winxp opzetten. Maar dat is dus geen probleem blijkbaar...

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:35

CaDje

Framedrops for life

Ik heb hier op m'n moeders pc win xp draaien. En dat is een PII400 met 256 mb intern :).

Dus dat moet wel lukken denk ik zo ;)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

offtopic:
NoFI trouwens...
Maar als jij niet eens weet wat voor hardware je onder je arm hebt, is het dan wel verstandig dat je dit gaat doen?
Ik verneem dat deze machine bedrijfsmatig ingezet is, en in een netwerk hangt, en dat jij het niet meer zo kan instellen dat die bak dus goed draait?

Ey!! Macarena \o/

• mhr-zip

Verwijderd

Topicstarter
Het is zijn thuispc, niet aan een netwerk.
Hij wilt juist dat ik het doe omdat ik onder contract sta met zwijgplicht mbt de gegevens op deze computer.
Mijn twijfel was alleen of de hardware winxp wel goed kon ondersteunen aangezien hij win2000 zo traag is. Maar dat komt idd vooral door alle overige programma;s

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CaDje schreef op 18 mei 2004 @ 21:24:
Ik heb hier op m'n moeders pc win xp draaien. En dat is een PII400 met 256 mb intern :).

Dus dat moet wel lukken denk ik zo ;)
Yup hier draait Windows XP fijntjes op een AMD K6-2 450mhz met 480mb sd-ram PC100... maar hij heeft ook vlotjes op 256mb gedraait :)

Dus ik denk dat het met gemak zou moeten gaan.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij tomshardwareguide hebben ze in die mega processor test Windows XP op een Pentium 100 MHz met 512 MB SDR-SDRAM geinstalleerd, dat wil dus vast wel :+

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:49
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 21:27:
Mijn twijfel was alleen of de hardware winxp wel goed kon ondersteunen aangezien hij win2000 zo traag is.
Da's heel simpel, je mikt het XP cd'tje erin', wacht tot het menu'jte verschijnt en klikt op 'Systeemcompatibilteit controleren'.

Minimale systeemeisen van XP zijn verder een stuk lager dan de config van die pc, dus dat moet zat draaien. Kijk eventueel eerst op de site van de fabrikant voor een bios-update, hoewel ik niet verwacht dat je er eentje nodig bent.

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 04-08 10:53
Als Win2000 er goed op draait doet XP dat zeker, wel ff al die kleurtjes uitzetten, scheelt weer wat geheugen :)

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Is het nog gelukt met die pc?
moet je maar ff mailen als je vragen hebt over dell computers

Dell at curupira punt demon punt nl

(Ben helpdesker bij Dell :D )

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 21:27:

Hij wilt juist dat ik het doe omdat ik onder contract sta met zwijgplicht mbt de gegevens op deze computer.
Je bedoelt de pron dialers.

Verwijderd

Heel simpel: Er staat allemaal gevoelige informatie op, dan zal deze ook wel niet verloren mogen gaan. Dus als je niet helemaal zeker weet wat je doet alles back-uppen of gewoon even een andere harddisk aansluiten en alles hierop installeren. Mocht het dan fout gaan, dan kun je de originel harddisk weer aansluiten en werkt de computer gewoon weer, zoals hij werkte.

Verder vindt ik 256 Mb toch redelijk weinig. Voor gewoon Windows gebruik wil het wel, maar als je baas er veel mee doet of gewoon een wat stabieler (= ook sneller) systeem wil, maak er dan 512 Mb van.

Kijk eens in msconfig wat de computer automatisch opstart, eigenlijk alles wat niet in c:\windows\... staat kun je wel uitzetten, behalve de programma's die je baas veel gebruikt.

Denk bij de niewe installatie aan een firewall, anders kan iemand anders heel makkelijk inbreken op de computer van je baas en alle gegevens lezen. (een goede (en ook nog gratis) firewall is bijvoorbeeld zonealarm van zonelabs).

Verwijderd

Ik denk wel dat je er eerst een nieuwe bios moet opzetten:
http://support.euro.dell....d=DIM_PNT_P4_8100&m=l&p=1
Want hier staat een speciale bios voor xp?

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Een BIOS heeft NIKS te maken met het OS.

BIOS (BASIC INPUT OUTPUT SYSTEM) zorgt voor de communicatie tussen de hardware, dit heeft dus helemaal niks met je OS te maken.

Het is dus totaal NIET nodig je BIOS te upgraden (flashen, met alle risico's van dien) als je van OS wisselt

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jk_warrior schreef op 19 mei 2004 @ 00:23:
Een BIOS heeft NIKS te maken met het OS.

BIOS (BASIC INPUT OUTPUT SYSTEM) zorgt voor de communicatie tussen de hardware, dit heeft dus helemaal niks met je OS te maken.

Het is dus totaal NIET nodig je BIOS te upgraden (flashen, met alle risico's van dien) als je van OS wisselt
Kleine toevoeging erbij,

Het bios wordt wel degelijk gebruikt binnen de NT sectie van Windows, aangezien hij beroep doet op de functie van het power management en ook verschillende aansturingen binnenin de calls van het besturingssysteem.
Wat je heel vaak tegenkomt bij de wat oudere pc's is een foutmelding in het logboek over ACPI, omdat het bios een verwijzing maakt naar een geheugengebied wat volgens Windows niet gebruikt mag worden (preciese foutmelding weet ik niet) dit kan soms verholpen worden door een biosupdate, die ervoor zorgt dat de PM sectie anders wordt gestuurt.
Verder zitten er nog wel veel meer dingen in, maar die weet ik niet allemaal....

Wat ik wil zeggen, het bios wordt wel degelijk gebruikt, maar niet actief...

En nu ik dit bericht typt ga ik twijfelen :P Ik merk het wel... dit is mij zo opgevallen en heb het ergens toen gelezen...
Als ik fout heb.. graag verbetering.. leer ik ook weer wat nieuws :)
/edit Zoek maar eens op de MS technet Site, zal je zien dat er veel wordt gesproken en gezegt om het bios te updaten voor compabiliteits problemen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 19-05-2004 00:33 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 14:36

BLN

K geloof dat het antwoord wel duidelijk is maar ik heb winXP pro draaine op een P133 laptop met 64 mbram en t is niet snel maar draait wel:P

If it ain't broken, don't fix it

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RaZ schreef op 18 mei 2004 @ 21:18:
Je kan voor XP op de site van microsoft kijken wat die MINIMALE specs zijn voor XP.
Eerst zelf zoeken, dan vragen.

Maarja, ik kan wel zoeken : KLIK >:)
Deze fipo slaat de spijker op z'n kop.

Diederik dude, je bent al vaker gewezen op het feit dat hiet op GoT inzet van jouw kant wordt verwacht, voordat er een topic wordt geopend. Alles wat je zou moeten kennen/doen staat beknopt samengevat in de "Let op:" tekst bovenaan in New Topic. Laat dit de laatste keer zijn dat je hier nog op wordt gewezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.