Toon posts:

[XP] Group policy prevents MMC from creating snap in

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe laptop van de baas gekregen.
Standaard draait er een redelijk strenge group policy. Omdat ik vaak mijn laptop aan andere netwerken hang en veel verschillende tools moet installeren ben ik wel administrator van mijn machine.

Om dingen te veranderen moet ik in de registry editten. Daar mag ik dus wel bij. Ik zou natuurlijk het liefste de group policy editor draaien, maar dat mag ik niet. De foutmelding is "Group policy prevents MMC from creating snap in".

Wat ik al heb geprobeert is de grouppolicy folder te verplaatsen en opnieuw op te starten. ook het rechten geven op de register key waar Group policy bij staat, maar dat gaat ook niet goed.

De eerste zaken die ik van de group policy uit wil zetten is dat ik het tabblad connections van mijn IE niet zie. daar staat namelijk een proxy server in gedefinieerd die ik wil kunnen uitzetten.

Hoe kom ik nu het makkelijkst bij mijn policies?

Verwijderd

Met een policy is dat dichtgezet.

Je kan wel bij de registry.

Dan zoek je even op, welke registry key dat is, die je weerhoud gpedit.msc te starten.

Nadeel is dat het terug gezet wordt als'ie weer boot op het domein.

De regkeys in startup zetten, je zal niet de eerste zijn.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:35

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Lokaal account aanmaken (mag als je L-Admin bent) en dan heb je de user-based policies niet.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande tips - verder zal je dit gewoon met je systeembeheerder moeten opnemen. Deze zetten voor jou de policies, en je zal ze dus ook door hun weg moeten laten halen :)

Dit topic is gesloten.