Toon posts:

Opeens geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is eigenlijk een vervolg op dit topic: Athlon wordt snel heel heet

Maar het gaat niet meer over mijn processor nu, maar over mijn beeld...

Samenvattend:
Mijn processor werd erg heet. Hier kreeg ik te horen dat het wel eens aan stof zou kunnen liggen, dus ik mijn koeler eraf gehaald en schoongeblazen en vervolgens er weer op gezet. Wil ik hem opnieuw opstarten, heb ik opeens geen beeld meer. Mijn beeldscherm blijft op standby staan.

Eerst dacht ik dat ik mijn videokaart kapot gemaakt had, maar later bleek dat de videokaart het in een ander systeem wel deed. En de videokaart uit het andere systeem deed het ook niet in het ene systeem.

Ik keek even in de faq, maar alle tips daar heb ik al opgevolgd, zonder resultaat. Ik heb de batterij van het moederbord er uitgehaald, het agp-slot goed schoongeblazen. Het rare vind ik ook dat ie het opeens zomaar niet meer doet...

Weet iemand wat dit nou weer zou kunnen zijn?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat gebeurd er precies? Hoor je piepjes? Reset de BIOS eens? Test de PC zonder geheugen. Als je dan nog neits hoort is waarschijnlijk het moederbord overleden. Neem anders ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even goed door.

Ik move deze naar Processors, Mobo's & Geheugen, met de videokaart of monitor is immers niets mis :)

Verwijderd

Probeer je geheugen eens te verwisselen met ander. Hoor je piepjes?

[edit]
*zucht*
te laat, topic stond al een half uur open :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Slik...

Heb de videokaart en het geheugen eruit gehaald en ik hoor helemaal niks...
Is ie nu definitief dood? Of kunnen die piepjes uitstaan toevallig?

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-08 07:55
Ik zou het geheugen en de videokaart er weer in stoppen en vervolgens proberen om zonder andere apparatuur(HD, CD-drives, Floppy, PCI-kaarten, enz.) op te starten, zo wordt je voeding minder belast en lukt het misschien wel. Daarna steeds weer iets erbij zetten(als het normaal opstarten lukt).

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 20:45:
dus ik mijn koeler eraf gehaald en schoongeblazen en vervolgens er weer op gezet.
Zo te horen heb je de koeler dus niet goed eraf gehaald/erop gezet.
Sorry, maar ik vrees het ergste.... Ga maar alvast sparen :X

Verwijderd

Topicstarter
KBDE schreef op 18 mei 2004 @ 23:13:
[...]

Zo te horen heb je de koeler dus niet goed eraf gehaald/erop gezet.
Sorry, maar ik vrees het ergste.... Ga maar alvast sparen :X
(cencuur)
Maar alleen voor een moederbord of is de kans ook aanwezig dat ik mijn processor gemold heb? Gaan die dingen makkelijk stuk?

Verwijderd

Ze gaan vrij makkelijk kapot als je iets forceert, maar ze kunnen een hoop hebben. Je bent nu al ruim een week bezig, en het probleem is helemaal spontaan begonnen als ik alles goed begrepen heb. De kans dat er in het begin iets fout was ingesteld is dus erg klein.

Misschien is het een idee om je woonplaats in je reactie te zetten, kan iemand die in de buurt woont er een keer naar kijken...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 23:36:
[...]

(cencuur)
Maar alleen voor een moederbord of is de kans ook aanwezig dat ik mijn processor gemold heb? Gaan die dingen makkelijk stuk?
Zwarte beeld wat je nu hebt kan heel erg goed een afgefakkelde cpu zijn. (over het algemeen is het mainboard dan nog ok, maar om het zeker te weten zou je moeten testen, heb er gelukkig nog geen ervaring mee :o )

Het overige probleem wat je had was denkelijk ook al een koeler probleem. Geen goed contact ofzo. Misschien dat er wat in de weg zat/zit bij de cpu, kabel eronder.. verzin maar...

Succes in elk geval

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Ik lees hier niets over je systeemspecs, noch over wat de resultaten zijn van de Hangen & Opstarten Troubleshooter. Begin daar maar eens mee :z

(en zie de GoT Huisregels voor tips voor een goede topictitel)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.