[RH 9.0] Fout tijdens installatie - bad package?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem tijdens het installeren van een RH 9.0 op een schoolcomputer (die moet ik verplicht gebruiken, dus daar zit ik aan vast)

De CD is niet goed. Tijdens he installeren gaat er iets fout met het installeren van QT3.1.1-nogwat. Die moet ik dus opnieuw downloaden. Moet ik persé de hele cd opnieuw downloaden? (kreeg ik kant en klaar aangeleverd BTW) Ik had nl. gehoord dat je ook gewoon het beschadigde package kon downloaden, maar hoe dat in zijn werk gaat tijdens het installeren beschrijp ik nog niet.
Is het zo dat als de desbetreffende package weer een fout geeft, ik een cd met het vervangende package er in moet steken? En zo ja moet dat nog in een bepaald pad staan? En zo ne, hoe los ik dat dit dan wel op?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Op een schoolcomputer, heeft die een snelle internetverbinding?

Zo ja, dan moet je ee bootflop maken, en daarmee een FTP install doen, met als host ftp://alviss.et.tudelft.nl en dir pub/redhat/9/en/os/i386. Op die manier heb ik vandaag zelf ook een RedHat bak geinstalleerd, en dat ging bijna even snel als vanaf CD.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als alleen die package stuk is, lijkt mij dat je gewoon de naam van die package onthoudt/opschrijft, en dan vervolgens die downloadt en met rpm installeert, iets wat allemaal basiswerk is volgens mij :)
Over rpms installeren is genoeg te vinden op het internet lijkt me.
Mocht je twijfelen over de rest van de cd, kun je hem natuurlijk ook nog een keer helemaal downloaden.

Dit topic is gesloten.