Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HW] computer standaarden

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:47
Hoi Allen,

ik heb me al een uur het schompes gezocht op internet en hier naar informatie (site oid) naaar iets over hardware standaard. Het enige wat ik hierover kan vinden is over hoe hardware aangsproken kan/moet worden vanuit software. Wat ik eigenlijk zoek is informatie over b.v. de exacte afmeting tussen de schroef gaten in een harddisk (dus de gaten waarin je een schroef draait om hem in de kast te zetten) of hoe groot maximaal kaarten mogen zijn die in een pc gaan. Dat soort info. Kan mij iemand die verschaffen?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je dan niet moet zoeken naar een "Hardware standaard" maar meer naar de ATX Standaard. Das namelijk een standaard waar dat soort dingen allemaal in gespecificeerd staan.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:43
ATX is geloof ik alleen de standaard voor computer kasten, aangezien ze met BTX bezig zijn.

• ge-flopt
Atx is inderdaad alleen de kast/mobo standaard. Maar ik wil ook de mierenneukerige standaard van bv. een harddisk weten.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb het ff nagekeken, en de gegevens van 3,5" devices en dergelijke staan idd niet beschreven in de ATX Standaard. Waar ze wel te vinden zijn zou ik niet weten, daar valt vreemdgenoeg niets over te vinden met google :? of ben ik nou met de verkeerde woorden aan het zoeken :X

Ik zou zeggen meet het op met een liniaal ofzo :P

• ge-flopt
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar zo'n over zicht lijkt me gewoon iets makkelijker. Maar als het er uiteindelijk niet is zal ik wel moeten meten.

Ik dacht dat ik de enige was die het verkeerd deed met google, maar ben blij dat het niet zo is :D

• ge-flopt
ge-flopt neemt de werkschoenen van zijn pa (je weet wel met van die stalen neuzen) en schupt dit topic een eind jaar boven..... Iemand nog een idee waar ik het zoeken moet?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:43
Bij de harddisk-fabrikant zelf ? Maxtor, bescrhijft hoe al die schroefmaten zitten en zo :P.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Zo ook Seagate en IBM...

We have just one world, but we live in different ones...

• ge-flopt
Maar daar is toch wel ooit een standaard voor bedacht of kunnen de hdd fabrikanten zelf bepalen op welke plaats en afstand de schroefjes erin moeten.

PS. het gaat ook niet alleen over harddisks. Lees het stukje nog maar eens goed. de hdd's was een voorbeeld. Ik zoek ook b.v. wat de maximum lengte en breedte een kaart moet/mag hebben.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

http://www.formfactors.org/

hier kun je echt alles vinden ! (heb trouwens gewoon gegoogled omdat ik de link kwijt was)

/edit

zie net dat dit alleen voor ATX is

[ Voor 16% gewijzigd door B-lennium op 20-05-2004 16:00 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

De maximum maten van AGP staan in de AGP 2.0 spec's in hoofdstuk 5.2.1 (pagina 210 en verder): max.componentheight front: 14,47 mm (0,570"), max.componentheight back: 2,667 mm (0,105") met hele duidelijke tekeningen erbij van alle overige maatvoeringen.

Voor PCI zijn er de PCI spec's (hoofdstuk 5/pagina 173 en verder).

Hier heb je een handige pagina met opsomming en linken naar de diverse specificaties: http://www.linux-1u.net/Specs/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 17:01 ]

• ge-flopt
B-lennium en Euss THX hier kom ik een eind mee :D
Pagina: 1