[WINXP] Probleem met ISDN USB mouse (TIPTEL)

Pagina: 1
Acties:

• defrag
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2023
Een kennis heeft een klein model PC van HP en XP prof. (NL).
Voor Internet maakt hij gebruik van een z.g.n. TIPTEL ISDN mouse (converter?), welke op een USB poort is aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmshoponline.nl/media/TiptelISDNmouse.jpg

Deze muis is vervolgens weer op een QuatroVox aangesloten.

Het probleem is dat deze muis regelmatig in de stress schiet sinds een nieuwe installatie van Windows. Beide "oogjes " gaan dan beurtelings knipperen en ook de quatrovox lijkt dan in de stress, want er kan niet meer worden uitgebeld en het nummer is in gesprek.
PC resetten : geen effect.
Spanning van de quatrovox/muis/PC helpt ook niet.
Het vreemde is dat wanneer de USB kabel van de muis uit de PC getrokken wordt, de PC crashed en opnieuw opstart waarna hij meldt dat hij van een ernstige fout is hersteld. :?

Hierna werkt alles weer. 8)7 Dit is nu al een paar keer gebeurd en nu verdenk ik de driver van deze problemen. De bijbehorende CD is onvindbaar en via de leverancier (TIPTEL) heb ik de driver gemaild gekregen. Op de site www.tiptel.nl kan ik helemaal geen driver vinden.

Wie komt deze problematiek bekend voor en weet raad??

B.v.b.d. dank !! _/-\o_

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Wat voor Quattrovox? Zoals je het nu omschrijft moet het namelijk wel een analoog modem zijn, tenzij de Quattrovox een V+ is, dat is de enige waar intern ISDN apparatuur aan kan. ..

Probleem met USB spanning? Koop een een gevoed Sitecom (oid) USB hubje, misschien dat dat de oplossing is?

By each crime and every kindness, we birth our future

• defrag
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2023
Sorry voor de late responce, ik was er even met vakantie.

Ik weet het type Quattrovox nu even niet, maar het is wel degelijk een ISDN aansluiting. Los hiervan heeft hij het een jaar lang goed gedaan. Pas na het opnieuw installeren van XP is dit probleem ontstaan.