Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Q] Chieftec Front FireWire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Dit is niet echt een vraag over casemodden maar ik ben van plan te beginnen met casemodden zodra ik m'n nieuwe case heb (ik heb nu de Chieftec Dragon Midi Black, en binnekort de Medium versie :P). En ik weet dat jullie hier waarschijnlijk veel over afweten, dus let's shoot:

Ik heb vanvoor een FireWire poort op m'n chieftec case. Vroeger had ik totaal geen FireWire dus die kabel in m'n case (die wss dient om deze poort op mobo aan te sluiten?) lag daar onbenut. Omwille van m'n iPod aankoop heb ik via eBay voor $5 een nieuwe FireWire PCI kaart aangekocht. Ik heb 2 externe en 1 interne (dezelfde poort als de externe, maar dan IN m'n case) poorten. Nu zou ik graag m'n case poort willen aansluiten op die PCI kaart maar het probleem is dat m'n case zo'n zwart dun connectorke heeft met een aantal gaatjes in, en m'n PCI kaart heeft vanbinnen een typische FireWire aansluiting zoals op deze foto (gevonden op google):

http://www.dpreview.com/news/9908/firewire.jpg

Mijn vraag is dus: Hoe kan ik dit makkelijk aansluiten? Liefst zonder te beginnen solderen :) En indien het niet anders kan, hoe soldeer ik dit? (schema met hoe ik het moet aansluiten?)

Bedankt :)
Umek

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
Je hebt geen zin om te solderen.
dan zou ik een verlengkabeltje van de pci kaart naar voren leggen. ziet er niet zo mooi uit maar ik me niets anders bedenken

offtopic:
waar staat die [Q] voor?

[ Voor 35% gewijzigd door 68657469736d69 op 18-05-2004 19:40 ]

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 20:16

Leejow(saait)

Blater

[Q] Question? [uberlulomodus]

maareh als je niet wil solderen of niets wil riskeren ben je echt aan het verkeerde adres, je moet gewoon kijken of je op de een of andere manier die draadjes aan kan sluiten op die Fireware PCI kaart, ik ken iig geen verloopstukjes of iets anders. Heb je al gekeken of je MoBo misschien zo'n aansluiting heeft?

Verwijderd

In mijn case (thermaltake xaser III VM3000A Skull Edition) is het zo geregeld dat er voor de frontaansluiting van de firewire een externe firewire aansluiting gebruikt wordt. Deze wordt door middel van zo'n metalen plaatje aan de achterkant (ik kan ff niet op de naam van zo'n ding komen) door de kast heen naar voren geleid. Het nadeel is dus dat je aan de achterkant een externe firewire aansluiting mist (maar ik heb er toch drie en ik heb tot op heden nog geen firewire gebruikt) en dat je een pci slot minder gebruiken kan.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:48
weet niet war je woont maar ik heb daar wel kabels voor op het werk gebruiken we zelf ook

Verwijderd

Topicstarter
Dezjay ik ben van Hasselt (België).
Kan je zo'n kabeltje laten zien? (foto?)
Ik zou er wel een van je willen kopen als dat gaat :)

• Dezjay
Hoi,

plaatje heb ik zo niet maar zit als volgt.

aan de ene kant blokje die nu op je mobo moet (die dus niet past) deze komt op het frontprintje van de chieftec.

aan de andere kant zit een normale firewire aansluiting die dus op die kaart past.

Onze winkel zit in Emmen. kan wel via post maar wordt wel duur.. kabeltje is € 6,95

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel met verzending?

• Dezjay
weet niet zal vande week ff informeren over verzendkosten als ik bij de post ben
Pagina: 1