[knoppix-deb] problemen met make (downloaden)

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb hier een systeem : Chaintech 7njs ultra Nforce2 chipset systeem, met een kaalgeplukte versie van Knoppix 3.3, genaamd: Featherlinux.

Ik dacht een leuk pakketje om nog wat te leren (heb al mandrake en suse e.d. gedraait). Ik bedoel lekker klein gewoon kopieeren op de harde schijf en gaan.
Niet dus.
Installatie ging helemaal goed, maar Featherlinux herkent mijn NIC niet. Ook geen probleem dacht ik, ik heb het driverpakket van Nvidia nog. Maar daarvoor ben ik weer het programma 'make' voor nodig en die heb ik dus weer niet.
Om het CD'tje zo klein mogelijk te maken is /dpkg ook wegbezuinigd. Dat kun je terugzetten via internet.. Maar dat heb ik dus niet door het ontbreken van mijn netwerk.

Nou was mijn vraag of ik misschien het programma 'make' ergens kan downloaden. (Doet apt-get tenslotte ook.....)

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
ok... Ik zie nu in dat dit eigenlijk een niet zo moeilijke vraag was... |:(
Mijn excuses...

Zoeken op iets van packages.debian.org bied denk ik wel de oplossing. Aangezien knoppix weer 'afstamd' van Debian...... B)

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
oke, dicht dus

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.