[Win2K] Multimonitor (3) Setup probleem met resources

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 15:16

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
De hardware-setup
Ik heb een ATI Radeon 9600 Pro, met op de DVI-uitgang een verloopstukje zodat op de Radeon kaart twee monitoren kunnen draaien. Daarnaast heb ik een oude ATI pci-videokaart gevonden die door windows aangeduid wordt als 'ATI Technologies Inc. ATI-264VT2 PCI', hierop moet de andere monitor draaien.

Overigens draai ik op Windows 2000 Pro.

Wat lukt wel?
De PCI-videokaart is later pas toegevoegd. met twee monitoren op alleen de ATI Radeon werkt het wel! Vreemd dus.

Wat is nu het probleem?
Met de PCI-videokaart in het systeem werkt de hele multimonitor setup niet meer. Ik krijg WEL beeld op beide monitoren die aan m'n Radeon hangen, maar dit kan alleen nog maar in 'mirror'-mode, ik kan hier niets meer over instellen bij de Display Properties. Op het derde scherm (aan de PCI-kaart) krijg ik een No Signal-melding.

Verder krijg ik een "Code 12" voor het Secondary Display op m'n Radeon en voor m'n PCI-kaart:
This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)

If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system.

Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device.
Een screenshot van de Device Manager:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomaatnet.nl/~nkooiker/multimon.gif

Wat heb ik al geprobeerd?
Uiteraard gezocht op Google en GoT. Een aantal tips die ik daar vond en heb geprobeerd:

- Ander PCI slot: Geen effect.
- Een COM-poort via het BIOS disablen zodat resources vrijkomen: Geen effect.
- Dingen disabled in de Device Manager: Geen effect.

Wat nu?
Ik ben nogal radeloos, geen idee hoe ik nu verder moet. Ik hoop dat jullie nog enkele ideeën of tips voor me hebben.

Heb geprobeerd een beetje een fatsoenlijke start-post te maken, hoop dat hij voldoet. Zo niet, hoor ik het graag.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Probeer anders eens te booten van de pci-kaart.

Verwijderd

en als je nou eens alleen de pci kaart erin doet, en dan een monitor daar op aansluit, en ff uitvind of ie het doet.

Zet wel in de bios dat ie eerst naar pci moet dan pas agp.