Toon posts:

Wie weet wat voor pluggen dit zijn? [incl PIC]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie weet wat voor pluggen dit zijn? En de benaming hier van?
Ook zou ik de originele toepassing wel eens willen weten.
Ik gebruik ze zelf op mn speaker kabels (Aangezien mijn vader dat ooit eens zo bedacht heb!).
Zoals je kan zien in onderstaande plaatje heeft het wel iets weg van xlr alleen zitten de pennen op een andere positie. En word deze anders vast gezet.

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QgAAAM4TLpcH3sCFW4dlXUSGO97!N2jDsjgydziAYMhSy7gydTwhbcK7WJi*nSTMsEzqCX6ow7b*SN4cY*Fi3iBxZnYpLfbEB3ht3OJJ1k4/Pluggen.jpg?dc=4675472726539755583

Ik hoop dat de foto het doet want hij staat op mijn msn group :S
Kon m zo snel ff nergens anders neer zetten.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:14

TTLCrazy

Listen to Frankie

canon pluggen worden ze genoemd volgens mij

zoek maar es op googe op canon plugs

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op canon plug zoek krijg ik alleen mar XLR en dat is dit dus absoluut niet.
de afstand tussen de poten is anders en de plug is een stukje dikker.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-08 16:21

TheBorg

Resistance is futile.

Ze worden o.a. ook gebruikt voor de mike (microfoon) van een bakkie (amateur zendontvanger). Ik zal voor de gein eens in de electro bijbel kijken hoe dat spul heet.

-edit-
Volgensmij is het een gewone DIN plug met een thread lock.

[ Voor 18% gewijzigd door TheBorg op 18-05-2004 18:40 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Staat ie hier niet tussen -> http://www.technick.net -> pinouts

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

TheBorg schreef op 18 mei 2004 @ 18:36:
Ze worden o.a. ook gebruikt voor de mike (microfoon) van een bakkie (amateur zendontvanger). Ik zal voor de gein eens in de electro bijbel kijken hoe dat spul heet.

-edit-
Volgensmij is het een gewone DIN plug met een thread lock.
die hebben 4 pinnen :/

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

DIN pluggen heb je van 2 tot 8 pinnen :).

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dit is toch gewoon een XLR plug :? beetje oud model geloof ik zoals die hierboven is afgebeeld..anders zet je er toch gewoon xlr pluggen op? zijn hele degelijke verbindingen

[ Voor 30% gewijzigd door gitaarwerk op 18-05-2004 19:35 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn ook hele degelijke pluggen. De contacten/pennen zijn ook dikker dan xlr waardoor ze toch wat degelijker zijn. En zitten ook wat verder van elkaar af. Werkt heel makkelijk vind ik zelf. Over gaan naar XLR/Speakon is geen optie aangezien ik dan meerder kabels/versterkers moet aan passen. Maar het zou wel leuk zijn als ik er wat connectors bij zou kunnen vinden :D
Maar zou er graag wat meer over willen weten.

Verwijderd

Het is in ieder geval niet de DIN met threadlock die ik ken: http://www.flashbacksales.co.uk/acatalog/info_111.html noch deze 3pin Amphenol MCxxxx: http://www.oaktreeent.com...one_connector_collage.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 20:47 ]

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Als het groter is dan XLR dan is het in ieder geval geen DIN. Wat is de diameter van de plug? Ik heb hier de Amphenol MIL Spec 10SL-3 en die lijkt er wel een beetje op.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mensen die denken dat dit xlr is moeten daar sowieso eens wat beter naar kijken ;)
bij deze plug zie je dat de pinnen op gelijke afstand zitten, bij xlr is de aftand tussen pin 1 en 2 groter. Misschien kun je wat vinden bij de connectors van www.hardwarebook.net ?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hij lijkt wel op de plug op deze site: http://www.harmonicamasterclass.com/cables.htm

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Zo, dat zijn oudjes. Soortgelijke pluggen zijn ooit op de markt gebracht door o.a. Amphenol. Waarschijnlijk worden ze niet meer gemaakt.
Je kan eens kijken op www.amphenol.com (veel succes met zoekn want ze hebben echt ontzettend veel)

An 11 is a 10 that swallows

Verwijderd

Topicstarter
Deze laatste lijkt er wel erg veel op! Vooral kwa pin afstand.
Bij de XLR is deze onderling gelijk maar de plug waar ik het over heb dus niet.

De diameter is 1,8 CM dus ong 3/4 inch.
maar even verder zoeken dus

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26
De laatste keer dat ik zo'n plug in handen heb gehad was toch wel 25 jaar geleden. Ze werden toen gebruikt voor het aansluiten van gebalanceerde microfoons. Deze uitvoering is daarna helemaal verdrongen door de XLR's van Neutric. Ik denk niet dat er nu nog erg veel over te vinden valt.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt wel ongeveer ja zo oud of ouder zullen ze wel zijn.
Toen der tijd werd er door de hobbieisten van alles gebruikt wat er maar mogelijk was omdat de standaard nog niet echt gezet was lijkt mij.
Pagina: 1