[ACTIE] Hetnet Adsl datalimiet

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 12:48
Allereerst onderstaand artikel:
http://webwereld.nl/nieuws/18538.phtml
Tot nu toe hield Planet nog nadrukkelijk de voet op de rem bij twee van zijn vier adsl-abonnementen. Het goedkoopste pakket - ADSL Economy - kende een harde datalimiet van 2 GB per maand. Wie meer verbruikte, moest extra betalen. Gebruikers ADSL Standard hadden te maken met een limiet van 10 GB.

De provider heeft nu besloten bij alle pakketten gebruik te maken van een zogenoemde fair use policy. Alleen in exceptionele gevallen zal de isp ingrijpen. "Er zijn grenzen aan het gebruik", zo meldt Planet aan zijn gebruikers. "Bijvoorbeeld wanneer u zoveel dataverkeer genereert dat het een overlast vormt voor de andere gebruikers."

Planet Internet behoudt zich in dat geval het recht voor om bij 'overschrijding van de redelijke grenzen van internetgebruik' op individuele basis maatregelen te treffen. Dit geschiedt eerst via een waarschuwing. Bij herhaling van excessief gebruik krijgt de abonnee het 'advies' om te upgraden naar een hogere abonnementsvorm. Bij een derde overschrijding kan Planet ertoe overgaan de abonnee (tijdelijk) af te sluiten.

Het in navolging van andere isp's invoeren van een algehele fair use policy is doorgevoerd om 'goed te blijven aansluiten op de ontwikkelingen in de markt en onze klanten een marktconformaanbod te blijven bieden', zo meldt een woordvoerder van Planet. Deze overweging geldt niet voor Het Net. Deze provider van KPN maakt nog steeds gebruik van harde datalimieten.
Vooral het laatste zinnetje:
Deze overweging geldt niet voor Het Net. Deze provider van KPN maakt nog steeds gebruik van harde datalimieten.
Dat ergert mij extreem, en natuurlijk ook veele andere gebruikers. Ik vind dat er wat aan moet worden gedaan. Het "adsl surfen" abbonoment had al een lager datalimiet dan planet internet, en nu al helemaal. Voor elke extra 100mb betaal je €0,50 zo ben je elke maand flink wat centen kwijt als je er overheen gaat.

Daarom vind ik dat er maar een soort van actie moet komen (er is ook al een kabelfoon datalmiet actie). Iemand een idee?

[ Voor 18% gewijzigd door Westereen op 21-02-2005 19:04 ]

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Suc6 ermee, als je slim bent stap je over want ik gok zo dat ze niet naar je gaan luisteren.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Lekker overstappen idd :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Westereen schreef op 18 mei 2004 @ 18:15:
Allereerst onderstaand artikel:

[...]

offtopic:
Zullen wel niet veel tweaker's zijn, die hetnet adsl :r hebben. Was me pa zijn keuze weer us 8)7
Laat je je Pa toch ff zien hoe goedkoop het nu echt is >:)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Westereen
Yohan schreef op 18 mei 2004 @ 18:24:
Lekker overstappen idd :)
Das nou het probleem, minimale contract's duur & me pa vind zijn huidige e-mailadres belangrijk (die ie daarvoor ook had met isdn abbo van hetnet)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:03

Haan

dotnetter

Ik kan er niet zo mee zitten eerlijk gezegd. Je betaald namelijk ook maar heel weinig abonnementsgeld per maand. Ik vind dat je zelf moet kunnen bepalen of een bepaald abo bij je past, en er is keuze zat wat dat betreft.

Al is het natuurlijk lullig als je pa voor Het Net heeft gekozen |:(

Kater? Eerst water, de rest komt later

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb nu het 1024/384 abonnement voor 31 euro per maand en mijn limiet is 8 GB.
ik weet ook wel zeker dat ze net zoals planet een FUP gaan doen, want tot nu toe loopt dat helemaal gelijk.

nog iets: ik ben vaak over de 12 gb heengegaan, en daar wordt meestal niks over gezegd. soms wordt er dan 9 ofzo in de rekening gebracht, dus ze zijn eigenlijk veel soepeler dan ze zeggen.

blijft wel dat het goedkoopste abonnement gewoon oplichterij is met z'n 200 mb limiet

[ Voor 43% gewijzigd door powerflux op 18-05-2004 19:01 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 03:52
Westereen schreef op 18 mei 2004 @ 18:51:
[...]

Das nou het probleem, minimale contract's duur & me pa vind zijn huidige e-mailadres belangrijk (die ie daarvoor ook had met isdn abbo van hetnet)
Een ruk ADSL abo nemen om een mailadres te houden? :X

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:53

samo

yo/wassup

Niet iedereen heeft een super-datalimiet nodig natuurlijk..... En een beetje computernerd weet wel beter dan hetnet te nemen.
Maar voor zo nu en dan mailen en surfen is bijv 250meg toch voldoende... Als basic gebruiker, waarom zou je dan meer betalen?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

hallo! ik ook hier adsl surfen van hetnet
ik ben er tevreden mee, in het begin downloade ik me helemaal wezenloos om die limiet vol te krijgen (eerst 1,5gb, toen naar 8gb :9) , tegenwoordig download ik bijna niks meer (ik bedoel dan iso's, gamez, appz etc.)
Maarja snelheidsverhogingen of datalimietverhogingen zijn altijd leuk, voor het geval DAT ik weer begin met leechen >:)

En mijn pa moet ook zn mail adres houden.

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:26
Hier ook dat gedoe met mail adressen, en eigenlijk wilde ik eerst ook niet opstappen aangezien ik dan een maand zonder inet zat :X. Ik heb btw nog nooit last gehad van dat data limiet. Ik down dan ook geen iso's etc. Verder heb ik geen klachten. Ik heb zelfs pluspunten :). Namelijk een ping van 15 bij cs :P. Ik zie op die servers vaak hoger en heb ik in 2 jaar 30 minuten down time gehad. Dus daar heb ik ook geen last van. Het enige is dat ze gotverdomme eens port 25 open moeten zetten want nu kan ik geen mail server draaien :/

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Jij vindt dat ....

Jij wil dat ....

Jij kiest er zelf voor!

Overigens is de dienst heel anders opgebouwd achter de schermen. Misschien is de overboeking hoger gezet om zo de prijs nog lager te kunnen maken. En is extra verkeer eigenlijk helemaal niet mogelijk.

En daarnaast, wat wil je nu voor zo'n maandbedrag? Wat zit er dan scheef in je verwachtingspatroon? Het echte 'ik zit voor een dubbeltje niet op de eerste rang!'

Tsssss

En daarnaast is het juist de marketing methode van het hetnet(niet) misschien wel???? Lekker stunten met de prijzen en als je eenmaal abonnee bent kom je er niet meer vanaf. En de hele praatjes van 'adsl voor maar 14,95' blijkt niets van waar want met normaal gebruik krijg je extra traffic op je factuur en betaal je gewoon weer 30 euro per maand.

Had je dit vooraf kunnen weten?

Ja natuurlijk, je zet immers zelf je klauw onder het papier. En als je even stilstaat kan je ook bedenken met wat simpel beredeneren dat als de gerespecteerde ISP's een soort gelijk product met een soortgelijke maximale snelheid met een andere manier van limieten stellen, (door of limiet zonder extra facturatie of een FUP) voor een 2x zo hoog bedrag per maand dat hier iets anders aan de hand moet zijn? Of verwacht je dat de door jou ondenkte ISP echt 3x goedkoper is en ook nog beter dan elke andere?

Ik wordt hier zo moe van .....

En daarnaast nog eens... "Ik wil geen limiet maar een FUP" .. joh! een FUP heeft ook een richtlijn. En als een limiet van 5GB opeens een FUP wordt betekent echt niet dat je opeens wegkomt met 15GB per maand.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Sir_Killalot schreef op 18 mei 2004 @ 21:00:
[...]

Een ruk ADSL abo nemen om een mailadres te houden? :X
Je moest eens weten. Ik (of liever gezegd mijn pa) zit bij planet. Waarom? Een goede reputatie van de helpdesk. Die hebben we nog nooit hoeven te bellen en zo geweldig is planet nu ook weer niet. Ach ja :P

Een actie met e-mail zal weinig uithalen denk ik zo

• Westereen
Wat mij betreft mag er wel een slotje op want, alleen maar gezeur zoals; had je maar wat anders moeten nemen, zo zie je maar hetnet is niet goedkoop, etc.

Verwijderd

Westereen schreef op 18 mei 2004 @ 18:51:
[...]

Altijd hetzelfde liedje met die prulmailadressen. Neem dan een eigen domein voor 8 fleuro per jaar, dan heb je altijd en overal je eigen mailadres!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 10:25:
[...]

Altijd hetzelfde liedje met die prulmailadressen. Neem dan een eigen domein voor 8 fleuro per jaar, dan heb je altijd en overal je eigen mailadres!
Of neem een goede leverancier (met een non_lite ding) als ADSL en behoudt je email middels inbel abbo bij hetnet.

Als dat financieel niet handig is ... tja... dan moet je naar hetnet adsl. Dat is uiteindelijk niet duurkoop natuurlijk :(

Email adres is echt niet zo boeiend om te behouden. Als dat belangrijk is/was zou je idd wel een eigen domein hebben. Zelfde als je van Den Haag naar R'dam verhuist. Krijg je ook nieuwe telefoon nummer omdat het niet anders kan.

Ook met mobiele telefonie kan je nummer wel mee-nemen nu. Maar procedure is zo irritant lang dat velen gewoon nieuwe nummer nemen en het doorgeven. Week later is alles rond.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 19-05-2004 10:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 03:52
Westereen schreef op 19 mei 2004 @ 09:47:
Wat mij betreft mag er wel een slotje op want, alleen maar gezeur zoals; had je maar wat anders moeten nemen, zo zie je maar hetnet is niet goedkoop, etc.
Wat had je dan verwacht?

Zoals je zelf al zei, er zijn weinig mensen op GoT met een HetNet (:r) ADSL abo :)

Verwijderd

Bij wat voor dataverbruik vorm je overlast voor andere gebruikers? Ik gebruik tegenwoordig 15GB p/m, en is dat veel? Ik vind dat ze bij fair use policies best een max kunnen neerzetten, en als je daar overheen gaat, krijg je isdn snelheden>

Verwijderd

Ik heb ook HetNet ADSL Surfen met een 8GB limiet, ik moet eerlijk zeggen dat ik, als normaal tot bovengemiddeld gebruiker echt m'n best moet doen om die 8GB vol te maken.
Bij het downloaden van ISO's enzo is het de snelheid die wat aan de lage kant is, (p2p-netwerken).
Ik plan al m'n downloads zo dat ik er altijd netjes onder kan blijven.

Ik vind 't wel best zo, een verhoging of afschaffing zou leuk zijn, maar niet zeer noodzakelijk...
Pagina: 1