Toon posts:

Geheugen oc probleem na test op 2,9 V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zou eerst ff kort sys info geven

amdxp2100+ @12x200=2400MHz
asus a7n8x deluxe rev 1,04
SAMSUNG ORIGINAL pc2700 <= daar gaat het dus om
ati9700 @ 370/310
winxp sp1
rest van harware heeft er niks mee te maken

ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik mijn reepje net iets te veel op zijn flikker heb gegeven. Maar omdat ik zelf in zulke gevallen zwart-wit denk kom ik er niet echt uit. Namelijk iets doet het of iets is stuk dat is mijn idee dus. En ik heb hier een reepje (pc2700) die 1,5 jaar lang @ pc3200 heeft gedraaid met de timings 11-3-3-2 @2,8 volt.

Maar ik had laatst geprobeerd om nog verder overteclocken en had vddr dus op 2,9 gezet dat resulteerde in een erg onstabiel systeem waarna ik weer overging op 2,8 volt. Probleem is nu dat ik ook niet meer stabiel kan draaien zo als ik eerst draaide (pc3200 met de timings 11-3-3-2 @2,8 volt. ) ik kan nu alleen op default speed stabiel draaien. En verw8 eigenlijk dat geh niet meer harder dan 166 kan draaien.

Maar naar mijn gevoel is logica hier ver te zoeken. het lijkt erop dat het geheugen niet meer overgecloked kan draaien :S maar draaid dus op default super goed :S

stabiliteits problemen ondervind ik alleen bij farcry, windows enz doet ie alles perfect maar ik kan me niet voorstellen dat het aan far cry ligt want dat heeft eerst ook super stabiel gedraaid met oc settings.

Iemand nog een idee ?? of tenminste een verklaring ? ik vat het namelijk niet want het is niet stuk maar ook weer niet 100% goed werkend :S

@pisart ik vind persoonlijk prime iets te. Draaide daarvoor namelijk ook niet stabiel terwijl mijn pc wel 2 weken aan kon staan met background activities en daarna kon ik nog gerust 5 uur lang en ook wel langer farcry spelen zonder performance verlies dat vind ik zelf stabiel genoeg. Draaie deze oc al 1,5 jaar zonder vastlopers

daarnaast 3dmark 03 , 01se , sosoft burn in knalt er niet uit (maar dat zegt niet super veel) alleen farcry dus maar dat is ook de enige zware applicatie die ik draai laatste tijden

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 18:40 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je er buiten farcry nog ergens anders last van? Hoe heb je het getest of die oc stabiel was, zoveel uren prime95?

Verwijderd

Ik denk eerder dat je cpu minder aan het worden is....en het is natuurlijk warmer geworden.
Denk niet dat het aan je geheugen ligt.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zet je settings op 200*12 en een 5:4 divider, zodat je geheugen dan op 160mhz loopt. Dan kan je geheugen uitsluiten, als het dan nog slecht gaat...

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Was je pc gecrashed toen je je geheugen hoger zette?
Misschien heb je daardoor een corrupte os gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles geformateerd zelfde probleem cpu geen problemen op 12x200
en zolang mijn geh op 166 7-3-3-2,5 draaid is alles stabiel maar mag niks aan geheugen veranderen anders zit ie weer muur vast bij farcry :S

Wel grote performance drop nu cpu op 400ddr draaid en geh op 333ddr ff testen hoe 333/333 draaid maar zou vast wel nog erger zijn

heb zoiets nog nooit meegemaakt. Maar weet het zeker dat het geheugen is maar begrijp alleen niet waarom :S

ik zou nog temps geven daar ligt het namelijk ook niet aan case 16 soms 17 :P
cpu idle 44 stressed 51 (pasta zou wel iets minder zijn geworden, temp was 49 )en dat @1,87~1,90 volt. En onder de 50dB lekkere herrie aan me kop dus

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 00:25 ]

Verwijderd

Best toevallig want ik heb de afgelopen week ook zoiets soortgelijke ondervonden.
Ik draaide een jaar stabiel 2250 mhz 196X11.5 met mijn axda 1800 , kreeg 2 weken geleden mijn mobile 2400 binnen die ik natuurlijk ff flink gestest heb.
En ik heb dus waarschijlijk dezelfde fout gemaakt, toen ik met voltage verhogingen bezig was voor mijn cpu heb ik het geheugen voltage ook even van 2.8v naar 2.9v gezet (2x512 mb Hynix/Hynix pc 2700) met als resultaat dat spellen na een tijdje eruit klapte.
Alles geprobeerd maar het enige wat hielp was dus VCC terug naar 2,8v en nu draaid het wel weer stabiel op 185 mhz.
Ook flippen dus (dacht mijn mobile wel ff flink te laten werken op hoge fsb maarja 8)7 )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 00:20:
Heb alles geformateerd zelfde probleem cpu geen problemen op 12x200
en zolang mijn geh op 166 7-3-3-2,5 draaid is alles stabiel maar mag niks aan geheugen veranderen anders zit ie weer muur vast bij farcry :S

Wel grote performance drop nu cpu op 400ddr draaid en geh op 333ddr ff testen hoe 333/333 draaid maar zou vast wel nog erger zijn

heb zoiets nog nooit meegemaakt. Maar weet het zeker dat het geheugen is maar begrijp alleen niet waarom :S

ik zou nog temps geven daar ligt het namelijk ook niet aan case 16 soms 17 :P
cpu idle 44 stressed 51 (pasta zou wel iets minder zijn geworden, temp was 49 )en dat @1,87~1,90 volt. En onder de 50dB lekkere herrie aan me kop dus
Een vast loper is niet je mem hoor. Is eerder je cpu :) Als het je mem was zou je pc rebooten of een bsod geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 09:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 09:22:
[...]

Een vast loper is niet je mem hoor. Is eerder je cpu :) Als het je mem was zou je pc rebooten of een bsod geven.
My bad mijn definitie van vastlopen zou wel niet goedgenoeg zijn.
hij zit eerst vast en daarna (20 a 30 sec) krijg ik of een bsod en restart of 20 a 30 sec vast en restart zonder bsod. Dus het zal wel kloppen dat het geheugen niet helemaal lekker is. Maar ik heb dus nergens last van als ik ddr op default timings & speeds zet dan is ie weer rete stabiel. En dat vind ik dus zo vreemd geheugen is kapot of niet kapot en niet dat het opeens niet buiten de specificaties meer wilt lopen :S

zo nog ff memtest doen

memtest gedaan 1 uur lang 0 fouten op pc3200 11-3-3-2 :S maar ik start farcry op en binnen 3 minuten freeze bsod en restart :S. Heb het nu ook getest met andere +- zware games en zelfde probleem. Ben nu dus zeker aan nieuwe geh toe.

iig bedankt

//off topic mister I ??? wil je van je geh af ?? :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 19:03 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:37

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 16:46:
[...]

memtest gedaan 1 uur lang 0 fouten op pc3200 11-3-3-2 :S maar ik start farcry op en binnen 3 minuten freeze bsod en restart :S. Heb het nu ook getest met andere +- zware games en zelfde probleem. Ben nu dus zeker aan nieuwe geh toe.
Dan is het niet je geheugen, ga ff in een andere hoek zoeken :P

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
AMD Mafkees schreef op 19 mei 2004 @ 19:13:
[...]

Dan is het niet je geheugen, ga ff in een andere hoek zoeken :P
ik denk dat die test niet helemaal uiterst test persoonlijk heb zo'n braad memtest 2.1 die in windows uitgevoerd wordt. Waarom zou ik dan nergens last van hebben als mijn geh op 166 draaid, cpu settings zijn niet veranderd (nog steeds 12x200) voltages zijn goed.

Ik dacht ook even aan videokaart maar waarom zou ie wel stabiel draaien als geh op 166 draaid dus daar heeft het ook niet te maken (agp locked 66Mhz)

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:10

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

zet je pc is compleet standard? dus alles 166 fsb en dan nog eens een keer far cry en dan je cpu weer op 200 als hij het goed doet en doet hij het dan nog goed dan denk ik dat het het je geheugen is..

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:21
Hen je toevallig ook niet nieuwe drivers geinstalleerd die niet compatible waren met farcry
??

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
ff een aantal dingetjes die je moet testen, het zou nl ook nog wel eens in je mobo kunnen zitten.

- ff sisoft sandra 2004 downloaden en daar ff een burn in testje doen met je mem op 400 Mhz (is minder zwaar dan prime)
- heb je nog andere games om mee te testen behalve far cry
- iemand in de buurt waarmee je ff jou geheugen daar op 400 Mhz kan testen?
- iemand in de buurt waarbij je zijn ddr400 ff in jou pc kan stoppen?
- bios update
- bios reset

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 16:46:
zo nog ff memtest doen

iig bedankt

//off topic mister I ??? wil je van je geh af ?? :P
Ik weet niet of 1 uurtje Memtest genoeg is om er zeker van te zijn of je geheugen wel of niet verrot is. Ik test het meestal zo'n 6 tot 8 uur. Dan heb je iets meer zekerheid.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties maar ik ben ondertussen van overtuigt dat het aan mijn geheugen ligt heb ook alles op default gezet dus cpu 133 geh 166 draaide stabiel maar sloom. daarna dus cpu op 200 geh op 166 ook nergens last van.

Ik heb ook even aan de geheugencontroller van nforce gedacht maar denk persoonlijk niet dat dat het geval is.

Sisoft burn in is stabiel. Alleen games farcry , euro 2004 , need for speed underground niet.

Drivers heb ik ook aan gedacht en heb daarom weer een clean instal met oudere drivers.

nu nog ff deze geh draaien, en ondertussen sparen voor een leuk dual ddr 1024 setje
Pagina: 1