Toon posts:

Problemen met internet of router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb een probleem zoals je hier in het onderwerp kan zien.
Mij Internet gaat langzaam als ik ga browsen met mn IE,
maar als ik ga gamen is mijn ping gewoon uitstekend.

Router: Edimax BR-6104K
ISP: Chello
Netwerkkaart: Chello
Modem:Motorola(weet nie welke type)

Ik begin vanaf het begin aan:
- Ik steek mn UTP kabel in mn pc en in de router zonder internetverbinding
- Ik ga naar Run...cmd, ipconfig /release en dan /renew zodat ik nieuwe ip adres krijg van mn router
- Ik ga naar mijn router en naar Quik network WIzard, Kies Kabel Connectie, en de rest gaat automatisch.
- De router verkrijgt automatisch een ip adress en DHCP.
- Ik ga naar Netwerk Configuratie, Lan Eigenschappen, TCP/IP eigenschappen, en zet het op Automatisch een ip adres verkrijgen.
- Ik doe mijn internet kabel in de router en krijg dan gelijk internet.

Maar de internet is zooo langzaam :S dat ie sommige sites niet kan betreden,
En toen had een bekende tegen mij gezegd dat ik bij TCP/IP de ip adressen moet invullen, maar toen ik dat had gedaan had ik helemaal geen verbinding meer. Misschien ligt het aan mn porxy instellingen? Ik weet dat ik niet aan procy's heb gezeten,want ik snap daar niks van.

Ik vind dit heel vreemd, zelf heb ik weinig verstand van ip adressen en routers,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Er moet iig GEEN proxy ingesteld staan. In dat venster waar je de proxy kunt invullen moet je gewoon alles uitvinken. Alles. (Dat venster vind je in het Configuratiescherm -> Internet Opties -> tabblad Verbindingen -> LAN-instellingen)

Als online spelen wel werkt is de verbinding er blijkbaar wel gewoon, dus aan de TCP/IP-instellingen zal het niet liggen. IP's vast instellen maakt dus ook geen hout uit. In de router moet alles inderdaad gewoon op DHCP staan en op je pc is dat ook het handigste.

[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 18-05-2004 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 18 mei 2004 @ 17:51:
Er moet iig GEEN proxy ingesteld staan. In dat venster waar je de proxy kunt invullen moet je gewoon alles uitvinken. Alles. (Dat venster vind je in het Configuratiescherm -> Internet Opties -> tabblad Verbindingen -> LAN-instellingen)

Als online spelen wel werkt is de verbinding er blijkbaar wel gewoon, dus aan de TCP/IP-instellingen zal het niet liggen. IP's vast instellen maakt dus ook geen hout uit. In de router moet alles inderdaad gewoon op DHCP staan en op je pc is dat ook het handigste.
Ja de PC en Router staan op DHCP ingesteld,
en geef tnog steeds dezelfde problemen :S

Ik ben Radeloos...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

1. Doe eens een test bij speedtest.nl en gooi de download- en uploadsnelheid, het aantal connecties per minuut en de pingtijd hier eens neer...

2. Is de snelheid hetzelfde zonder router ertussen?

3. Heb je geen virussen en/of spyware? Heb je gescand met een Ad-Aware en met een goeie virusscanner? Let op dat die 2 programma's up-to-date zijn als je scant! Virussen en spyware kunnen je verbinding ook ontzettend vertragen!

[ Voor 51% gewijzigd door Bergen op 18-05-2004 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 18 mei 2004 @ 20:57:
1. Doe eens een test bij speedtest.nl en gooi de download- en uploadsnelheid, het aantal connecties per minuut en de pingtijd hier eens neer...

2. Is de snelheid hetzelfde zonder router ertussen?

3. Heb je geen virussen en/of spyware? Heb je gescand met een Ad-Aware en met een goeie virusscanner? Let op dat die 2 programma's up-to-date zijn als je scant! Virussen en spyware kunnen je verbinding ook ontzettend vertragen!
Ik moet er ff bij zeggen dat ik een nieuwe pc heb!
nog geen 3 weken oud.

Ik kan niet op speedtest.nl komen, omdat het browsen te langzaam gaat kan hij de site niet bekijken.

Ik heb gescand met ad-aware, en heb niks gevonden
Heb nog niet gescand met de virusscanner, maar zit er nu al zo snel een virus in mn pc?

Ik heb gewoon goede connectie als ik de pc aansluit zonder de router dus het ligt niet aan mn ISP.
Ik heb de firmware geupdate van mn router, maar dat heeft ook neit geholpen.
Ik heb alles op DHCP staan, dus het zou eigenlijk gewoon moeten werken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Geef eens de output van:
code:
1
C:\>ping www.tweakers.net

Kijk eens in het menu van Internet Explorer:
Tools >> Internet Options.
Tabblad Connections en klik op knop LAN settings , en vertel eens wat je daar allemaal ziet.

Nederlandse versie:
Extra >> Internet Opties
Tabblad verbindingen, en klik knop LAN verbindingen (O.i.d.)

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op 19 mei 2004 @ 12:17:
Geef eens de output van:
code:
1
C:\>ping www.tweakers.net

Kijk eens in het menu van Internet Explorer:
Tools >> Internet Options.
Tabblad Connections en klik op knop LAN settings , en vertel eens wat je daar allemaal ziet.

Nederlandse versie:
Extra >> Internet Opties
Tabblad verbindingen, en klik knop LAN verbindingen (O.i.d.)
ik ben nu op mn werk dus ik kan ff tweakers niet pingen,

ik weet wel dat alles automatisch staat bij mn LAN instellingen,
want je kan aanklikken wat je wilt kiezen of handmatig invullen of automatisch.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 11:12:
[...]

Ik moet er ff bij zeggen dat ik een nieuwe pc heb!
nog geen 3 weken oud.
Dat zegt natuurlijk niets... Dezelfde dag kan er wel spyware of een virus op komen natuurlijk.
Ik kan niet op speedtest.nl komen, omdat het browsen te langzaam gaat kan hij de site niet bekijken.
Oooh wacht even, met "langzaam browsen" bedoel jij waarschijnlijk dat voortgangsbalkje onderaan de Internet Explorer? Dat zegt niets over de snelheid, dat balkje loopt ook vooruit als er helemaal geen verbinding is.
Ik heb gescand met ad-aware, en heb niks gevonden
Heb nog niet gescand met de virusscanner, maar zit er nu al zo snel een virus in mn pc?
Tja, als jij op de dag van aankoop je mail ophaalt inclusief een virus, dan kan dat he... Logisch beredeneren dus.
Ik heb gewoon goede connectie als ik de pc aansluit zonder de router dus het ligt niet aan mn ISP.
Ik heb de firmware geupdate van mn router, maar dat heeft ook neit geholpen.
Ik heb alles op DHCP staan, dus het zou eigenlijk gewoon moeten werken.
Ehm... en die ISP is chello he... Heb je wel het MAC-adres gecloned in je router?
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 12:25:
[...]

ik ben nu op mn werk dus ik kan ff tweakers niet pingen,

ik weet wel dat alles automatisch staat bij mn LAN instellingen,
want je kan aanklikken wat je wilt kiezen of handmatig invullen of automatisch.
Die bedoelt hij niet. Hij bedoelt de knop 'LAN instellingen' in het tabblad verbindingen bij de Internet Opties; daar staat ingesteld of je een proxy gebruikt enzo. Alles moet daar uitgevinkt staan. Heb je dat al nagekeken? In m'n eerste reply had ik het daar ook al over en je reageerde toen ook al dat alles op DHCP stond, maar we hebben het niet over de DHCP-instellingen, die staan ergens anders. Kijk maar gewoon even, dan zie je 't wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Bergen op 19-05-2004 12:53 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

^^^ Zo onduidelijk was dat toch niet :? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen proxy instellingen gebruikt het staat uitgevinkt

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Bergen schreef op 19 mei 2004 @ 12:50:

[...]
Oooh wacht even, met "langzaam browsen" bedoel jij waarschijnlijk dat voortgangsbalkje onderaan de Internet Explorer? Dat zegt niets over de snelheid, dat balkje loopt ook vooruit als er helemaal geen verbinding is.

[...]
Tja, als jij op de dag van aankoop je mail ophaalt inclusief een virus, dan kan dat he... Logisch beredeneren dus.

[...]
Ehm... en die ISP is chello he... Heb je wel het MAC-adres gecloned in je router?

1. Nee het zegt niks over de snelheid, maar het duurt anders wel een half uur voordat ik op een site kan komen.

2.En nee ik heb niet op de dag of zelfs niet eens op mijn computer ooit een mail opgehaalt omdat ik niet in mijn emailbox kan komen, OMDAT het te langzaam is en als het te lang duurt met laden van de pagina kan ik het niet langer meer bekijken

3.Ja ik heb t MAC-adres gecloned

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 13:46 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 13:43:
1. Nee het zegt niks over de snelheid, maar het duurt anders wel een half uur voordat ik op een site kan komen.
Ooh ok, je komt er uiteindelijk dus wel op. Ik had begrepen dat je helemaal niet op sites kon komen (je zei dat je niet op speedtest.nl kon komen)
2.En nee ik heb niet op de dag of zelfs niet eens op mijn computer ooit een mail opgehaalt omdat ik niet in mijn emailbox kan komen, OMDAT het te langzaam is en als het te lang duurt met laden van de pagina kan ik het niet langer meer bekijken
Ik zeg ook niet dat het beslist via mail binnen moet komen, ik probeer alleen duidelijk te maken dat het niets zegt dat je de computer nog maar net hebt en dat er bij wijze van spreke dezelfde dag nog wel een virus of spyware op kan komen.
3. Ja ik heb t MAC-adres gecloned
Ja, aangezien je dus wel verbinding hebt moet dat wel.

Anyway, zonder router is je verbinding dus goed en met router is het dus traag. Het ligt dus of aan de router of aan de kabel die je niet gebruikt als je de pc rechtstreeks aansluit. Is die kabel oud/gaar?

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 19-05-2004 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Anyway, zonder router is je verbinding dus goed en met router is het dus traag. Het ligt dus of aan de router of aan de kabel die je niet gebruikt als je de pc rechtstreeks aansluit. Is die kabel oud/gaar?

Nee, de Kabel is nieuw en er is niks mee, want ik heb er goed naar gekeken.
Alle draden zitten waar ze moeten zijn

Ik heb thuis 3 routers liggen

Compex - hetzelfde probleem als hier, alleen valt die na een paar uur steeds uit
Sweex- de type die ik heb is niet Compatible met Chello
Edimax- die gebruik ik nu omdat ie tenminste aan blijft, maar dus problemen heeft.

Hoeveel routers moet ik kopen totdat ik goed internet heb?
Wordt er gewoon frustrerend van.....

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien heb je nog ergens een ouwe pc liggen die je kunt gebruiken als router? Ik gebruik ook een Cyrix 200 MHz met een 260 MB hd en SmoothWall erop, nooit problemen meer...
Pagina: 1