Toon posts:

[perl] simpele minus sub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een simpele minus sub gemaakt, een sub die de getallen van elkaar aftrekt die je meegeeft, alleen krijg ik uiteraard een negatief getal uit aangezien hij volgens mij met 0 - het eerste element begint, ik krijg het niet voor elkaar om dat te voorkomen, moeilijk kan het niet wezen maar wie heeft een tip?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
sub minus {

my $minus_total=0;

foreach  my $minus_n(@_) {

$minus_total -= $minus_n;

}

return ($minus_total);

}

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 17:28 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Wat is je gewenste resultaat dan :? Wat je nu namelijk doet is een som van de getallen negatief teruggeven. Logisch, want je begint met 0 en trekt vervolgens alle argument van 0 af. Je loopt dus gewoon naar links op de getallenlijn, zeg maar.

Lijkt me naast zinloos uberhaupt niet de bedoeling van je functie :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
drm schreef op 18 mei 2004 @ 17:33:
Wat is je gewenste resultaat dan :? Wat je nu namelijk doet is een som van de getallen negatief teruggeven. Logisch, want je begint met 0 en trekt vervolgens alle argument van 0 af. Je loopt dus gewoon naar links op de getallenlijn, zeg maar.

Lijkt me naast zinloos uberhaupt niet de bedoeling van je functie :?
ik wil bijvoorbeeld

10 - 2 - 3 = 5 laten berekenen, voor puur getallen zou dit inderdaad misschien zinloos zijn, maar ik wil het gebruiken om uitkomsten van subs van elkaar af te trekken.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

shift dan het eerste element van de array.
natte vinger werk, ben niet zo'n held in Perl:
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
sub minus {
    my $first = shift ( @_ );
    foreach my $next ( @_ ) {
        $first -= $next;
    }

return $first;
}

In ieder geval zijn dit best wel basic array operations. Zoek bijv. eens:
[google=shift element of array Perl] of [google=Perl array functions operators]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz