Toon posts:

Nieuwe snelheden KPN Adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
KPN verhoogt opnieuw de ADSL-snelheid. In onderstaande tabel is te zien wat dat voor respectievelijk de down- en upstream snelheid van elke abonnementsvorm betekent:

oud nieuw
ADSL Go 384/128 416/160
ADSL Lite 1024/320 1120/352
ADSL Basic 2048/320 2240/416
ADSL Extra 4096/640 4480/704

Uiterlijk 15 juni 2004 zal de snelheidsverhoging voor alle bestaande klanten zijn gerealiseerd. Op 24 mei 2004 zal worden gestart met de snelheidsverhoging. Om een zo kort mogelijke totale doorlooptijd van het project te garanderen, werkt KPN niet per regio of woonplaats.

ADSL aansluitingen die vanaf 24 mei worden opgeleverd, worden al met de hogere snelheden geleverd.

Verwijderd

hmmz, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar ik vind die paar kbits (zeker gezien de eerdere stijgingen) nauwelijks de moeite van alle rompslomp waard.

maargoed, KPN en logica was al nooit zo'n gelukkige combinatie :)

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 20:02
Aha, dit zijn toch hele andere snelheden dan die we een aantal weken terug gezien hebben. Kun je vertellen waar je deze gegevens vandaan hebt? Is het officieel bevestigd door kpn of is dit weer een hardnekkig gerucht?
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 17:05:
hmmz, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar ik vind die paar kbits (zeker gezien de eerdere stijgingen) nauwelijks de moeite van alle rompslomp waard.

Idd, de vorige snelheids verhogingen (ongeveer 70%) waren toch een stuk relaxter dan dit overzichtje (10%)

[ Voor 51% gewijzigd door Tarzan op 18-05-2004 17:08 ]

..:: ::..

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:54
meer was mooi geweest, maar alle beetjes helpen, over 1 jaar zit iedereen op de 8mbit :9~

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14
geen bron, een user die pas 75 posts heeft, waaronder een aantal FAQ topics die die opende, en ook nog eens erg onlogische snelheden

niet echt geloofwaardig imho

TheS4ndm4n#1919

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 21:16
En je hebt deze info van ?

debeerzietzevliegen.nl

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 10:41
Heb je nog een bron toevallig?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker. http://www.internetten.nl/
Is dus echt wel betrouwbaar.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:59
Het zijn miniscule upgrades van 10~30%, maar het is natuurlijk altijd mooi meegenomen, alhoewel er waarschijnlijk niemand hier op zat te wachten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 18-05-2004 17:13 ]

The devil is in the details.

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Het klinkt natuurlijk allemaal wel heel erg luek en aardig maar ik vind het dan weer minder leuk als het volgende week bekend wordt dat ik blij ben gemaakt met een dode mus :)

kortom ik ben pas overtuigd als het op de site van XS4all staat of op de FP van T.net

[ Voor 30% gewijzigd door Volk op 18-05-2004 17:13 ]

• Markieman
  • Laatst online: 13:10

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoe internetten.nl aan die info komt?

De vorige verhogingen waren al ruim vantevoren bekend. Ik denk dan ook niet dat deze bijzonder kleine verhogingen, waarvan ik me afvraag of ze nuttig zijn tov wat het gaat kosten, 6 dagen vantevoren bekend gemaakt worden.
Op xs4all.nl staat nog niets hierover.

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nu hebben Basic en Lite niet meer dezelfde upload....
Ik ben toevallig vorige maand overgestapt van Basic naar Lite, anders moest ik mee gaan betalen (XS4ALL)

Toen maakte het mij niet zoveel uit, maar hogere upload is wel relaxed vooral omdat ik thuis ook wat dingen heb draaien zoals apache en ftp enz...

Maar laten we het eerst maar een afwachten :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:40

DDX

Uiterlijk 15 juni 2004 zal de snelheidsverhoging voor alle bestaande klanten zijn gerealiseerd. Op 24 mei 2004 zal worden gestart met de snelheidsverhoging. Om een zo kort mogelijke totale doorlooptijd van het project te garanderen, werkt KPN niet per regio of woonplaats.
dat lijkt me wel erg snel....

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

ach, ff speculeren:
misschien is KPN overgestapt op een andere draagtechniek met iets minder overhead. de overgebleven capaciteit kun je dan net zo goed aan de klant geven :P

maar bellen.com verkoopt iig nooit onzin

• RocketKoen
  • Laatst online: 08:14
KPN zelf, en de ISP's die op hun netwerk zitten geven nog geen snelheden...

ik weet wel uit 1e hand dat KPN deze zomer gaat verhogen.

TheS4ndm4n#1919

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
December schreef op 18 mei 2004 @ 17:11:
... alhoewel er waarschijnlijk niemand hier op zat te wachten ;)
Jawel hoor, gooi die upstream maar omhoog wat mij betreft.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

van 107 naar 117
10 kb er bij mij de lite variant :S het scheelt wel iets.

• TweakBoy
  • Laatst online: 10:13

TweakBoy

---

ter info: bellen.com en internetten.nl komt van dezelfde maker!

---

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 18 mei 2004 @ 17:14:
KPN zelf, en de ISP's die op hun netwerk zitten geven nog geen snelheden...

ik weet wel uit 1e hand dat KPN deze zomer gaat verhogen.
Ja klopt, ze willen nog voor 2005 op dezelfde snelheden zitten als BBned

Verwijderd

lekker onlogische snelheden nu 8)7 :P
maarja alle beetjes helpen!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 04:13
Ach over een tijdje moeten we overstappen op adsl-2 (24 mbit)

nieuws: Allied Data komt met 24Mbit ADSL2-hardware

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

TweakBoy schreef op 18 mei 2004 @ 17:15:
ter info: bellen.com en internetten.nl komt van dezelfde maker!
joh. nosnieuws.nl en nosjournaal.nl ook :)

Verwijderd

Dit gaat dus nergens over. Er is niet een klant te vinden die hier ook maar enigszins op zat te wachten, als je het mij vraagt.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 17:05:

Mwah, ik vind het allemaal best. Zolang ik geen langdurige downtime heb, dan mogen ze van mij steeds een beetje upgraden. Ik ben begonnen met 50kb/s en zit nu op 200kb/s en het gaat maar steeds omhoog _/-\o_

Ik vind het allemaal prima
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 17:20:
Dit gaat dus nergens over. Er is niet een klant te vinden die hier ook maar enigszins op zat te wachten, als je het mij vraagt.
Hetzelfde voor jou ;). Kleine stap, maar met kleine stapjes ben ik ook meer dan tevreden. Ik blijf een Nederlander en krijg steeds meer snelheid voor hetzelfde geld ;). Wat is het probleem?

[ Voor 28% gewijzigd door We Are Borg op 18-05-2004 17:22 ]

Verwijderd

hoezo niet? als er overal weer bekend wordt dat kpn zijn adsl snelheden omhoog gooit, is dat alleen maar weer goed nieuws voor KPN en ADS:

En de meeste klanten denken alleen van: zo beter weer sneller downloaduh!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Hmm, als het waar is zou het leuk zijn. Alle beetjes helpen
Ik heb zonet xs4all (ja heb zelf hetnet adsl :S) klantenservice ff gemaild, die weten het vast wel. Dus we weten het snel

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik snap ds echt niet waarom je er een probleem van maakt?

Ik ben heel blij met mijn 25% hogere upload :) (.basic), tegen dezelfde kosten, zonder zelf iets te hoeven doen danwel aan te schaffen.

Ze kunnen niet eeuwig de snelheden verdubbelen, omdat dan elk abo 8 mbit zou zijn binnen een jaar. :P

{signature}

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik heb er in eerste instantie ook geen baat bij maar als ze dit zo zeggen wordt mijn 2 mbit accountje toch weer net ff iets sneller.

dat betekent dus dat 700 mb nu ongeveer 7 minuten sneller binnen is met een snelheid van 250 kb/s tov de nieuwe snelheid van 280. (in de praktijk is dit ongeveer 30 kb minder voor bijde snelheden ivm overhead e.d.)

[ Voor 7% gewijzigd door Volk op 18-05-2004 17:30 ]

• Hahn
  • Laatst online: 16:59
blackd schreef op 18 mei 2004 @ 17:15:
[...]

Jawel hoor, gooi die upstream maar omhoog wat mij betreft.
Ik doelde meer op de miniscuulheid, want ik vind een uploadverhoging ook erg welkom :)

En al met al is het niet eens zo heel erg slecht gesteld, als je naar Basic kijkt bijvoorbeeld. Daar krijg je een upload van 416 Kbit en dat is 52 KB/s, terwijl dat voorheen 40 KB/s was, een nette 12 KB/s meer dus :Y)

The devil is in the details.

• Dark Matter
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om deze snelheidsverhoging te gebruiken om een adsl abonnement te beindigen.

Verwijderd

Dark Matter schreef op 18 mei 2004 @ 17:48:
Weet iemand of het mogelijk is om deze snelheidsverhoging te gebruiken om een adsl abonnement te beindigen.
'een'? welke dan?
maargoed, je mag er vanuit gaan dat die juristen goed hebben opgelet bij het neerkalken van de AV, dus je maakt geen schijn van kans :P

• Dark Matter
  • Niet online
Ik heb adsl light van wanadoo.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zoals de FAQ van I&T al zegt: Vage, (door KPN zelf) onbevestigde berichten horen hier niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door intoxicated op 18-05-2004 17:56 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.