Toon posts:

VCD to AVI/MPEG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een video gemaakt mbv digitale Hi8 camera, en dat heb ik om laten zetten naar een vcd cd. maar nu wil ik delen van die film bewerken, en nu vroeg ik me af of er een programma was waarmee ik de vcd cd/files om kan zetten naar avi of mpeg formaat, zodat ik met studio9 van pinnacle de film kan bewerken.

dus ik zoek een convertor die een vcd omzet of naar avi/mpeg

iemand suggesties hoe dit te doen zonder kwaliteitsverlies?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Als het al een VCD schijfje is kan je met VCDGear de MPEG video naar je hdd kopieren en die openen. Als je een MPEG heb, dan kan je deze, voor zover ik weet, gewoon in Studio 9 openen.

Wil dat echt niet, dan open je de video met VirtualDubMod. Daar klik je op Video>Normal Recompress en dan op Video>Compression, daarin zelecteer je de Huffyuv codec (als je die nog niet hebt, dan moet je die installeren). Klik op OK. En dan sla je gewoon op via File enz. Let wel op, deze bestanden worden erg groot!

[ Voor 19% gewijzigd door DeeD2k2 op 18-05-2004 17:19 . Reden: links toegevoegd ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

vcd = mpeg1

er zal ongetwijfeld een folder mpegav op je cd staan met daarin AVSEQ**.DAT
kopieer ze, hernoem ze naar .mpg en je kan ze afspelen in mediaspeler, of verder bewerken.

If you choose to criticise you choose your enemies

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Heeft een andere header, ik weet niet of Studio9 dát wel zo leuk vind...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik heb mbv vcdgear de video om kunnen zetten naar mpeg bestand en daarna was openen in studio 9 een fluitje van een cent.

maar nu ff een ander probleem. ik heb nog een andere video op hi8 bandje staan, en die krijg ik mbv studio 9 maar niet in de pc.

hij herkent de panasonic nv-ds65 digi-cam wel, maar zodra ik kies voor opnemen geeft ie weer de foutmelding, dat hij via de ieee1394 poort wil communiceren, terwijl de camerca is aangesloten via de usb poort met de pc.

met welk ander programma (niet al te zwaar) kan ik alsnog proberen de video in de pc te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
oja in win xp pro staat de panasonic digi-cam ook wel vermeldt, maar beelden inladen wil maar niet in studio9.

dus wat is een alternatief wat het proberen waard is?
Pagina: 1