Toon posts:

[MS Word&Access] Beveiligde db in word laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Weet iemand hoe je tabellen van een beveiligde database in MS Word kunt laden? Er is in Word een functie data source waarmee je databases kunt importen maar er is nergens een optie om username en password mee te geven. Nu open ik mijn db met een koppeling waaraan ik username & pwd meegeef.

Door te googlen kwam ik o.a hier:
http://support.microsoft.com/?kbid=208933

maar de twee genoemde mogelijkheden werken geen van beiden. De database staat gewoon ergens op een netwerkdrive en wordt dus geopend met een snelkoppeling waarin username en pw staat.

Iemand suggesties?

bvd!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 16:56 ]

• TheXception
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je alleen de database beveiligd met een password?...
Dan kan het namelijk so-wie-so. Werkt zowel bij een .mdb als bij een .mde.

Nadat je in een Word-file een template hebt gemaakt met behulp van afdruk samenvoegen, dan start hij bij het openen van dit word-document Access op en vraagt meteen om je wachtwoord. Username hoef je dan niet mee te geven, want die is dan admin.
(ikzelf doe dit regelmatig en dit werkt ook prima)

Maar misschien heb jij je database anders beveiligd? Geef anders even aan wat je precies gedaan hebt en wat er wel / niet werkt.

Wat jij hebt gevonden op Google is ook precies zoals het moet werken... O-)

"It's better to burn out, than to fade away"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn database beveiligd met useraccounts. Ik heb de volgende accounts:

Admin: met pwd
Moderator: met pwd
Guest: zonder pwd

Als guest kun je dus altijd gewoon inloggen zonder password om data uit te lezen.

Als ik nu kies bij open data source voor MS Access database via DDE krijg ik een melding dat ik niet de juiste permissions heb.

Als ik kies voor MS Access database via ODBC krijg ik eerst dezelfde onvoldoende permissions melding, daarna krijg ik wel een login schermpje, maar hoe ik ook inlog met welke login dan ook ik blijf meldingen krijgen dat ik geen permission heb :?

• TheXception
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 09:12:
Ik heb mijn database beveiligd met useraccounts.
Ik ga er vanuit dat je dat dan met het werkgroepbestand hebt gedaan.
Zelf ben ik snel van die methode afgestapt om te beveiligen (No offence voor diegenen die wel gecharmeerd zijn van die manier van beveiligen).

Maar volgens mij staat de oplossing voor jouw probleem letterlijk in de door jou gelinkte pagina:
Create a Merge Document in Word, Using ODBC to Access the Secured Database
[..]
You can create new ODBC data sources using the ODBC icon in Control Panel. Creating a new ODBC data source with the 32-bit Microsoft Access driver lets you specify the default database, user name, and workgroup file (System.mdw).
Dus een ODBC koppeling maken en username en password (die als het goed is bekend zijn in het werkgroepbestand op de pc waar je vanaf connect) in de inlogstring zetten.
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar Microsoft zegt dat het zo werkt O-)
Weet je zeker dat je werkgroepbestand correct is?...

[ Voor 3% gewijzigd door TheXception op 20-05-2004 20:01 ]

"It's better to burn out, than to fade away"

Verwijderd

Topicstarter
oh nog ff melden dat 't gelukt is,

je moet idd eerst via control panel een datasource kiezen. Ik dacht dat je dat in ms Word deed maar dat is niet zo.

Tnx!