Toon posts:

Onder Wanadoo contract uitkomen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van mijn wanadoo Lite af!!! Ik heb hier goede redenen voor, maar juridisch sta ik niet erg sterk. Heeft iemand al eens eerder (mazen) ontdekt in het contract, waardoor ik onder het contract (contract duur = 1 jaar!) uit kan komen??? :?

Anders heb ik gewoon een overlap van 10 maanden met een ander abonnement :r

Ik ben dankbaar voor elke suggestie

Verwijderd

Ik weet niet waarom je van het abo afwil, maar als het komt omdat het niet snel genoeg is kan je er ook voor kiezen om tien maanden een iets duurder abo van wanadoo te nemen. en dan een ander. Dat zal wanadoo wel accepteren. Zelf al jaren kabel gebruiker van wanadoo en nooit een enkel probleem gehad. Je mag best een beetje brutaal zijn tegen de isp. veel succes

• Timonv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-07-2024

Timonv

Eh?

Als je redenen goed genoeg zijn, waarom leg je ze dan niet voor bij Wanadoo?
Echter het zelfde wat j0achim al zij, als het om snelheid gaat -> neem een sneller abonnement, anders kom je er niet onder uit :/
Succes :)

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 09:02
Als je goede reden hebt om van je abbo af te willen dan zal het mischien wel lukken. Maar ik vermoed dat je niet echt een 'goede' reden hebt (in de ogen van wannadoo dan) en dat het contract dusdanig is opgesteld dat jij er niet onderuit kunt komen.

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat vorig jaar bij Wanadoo/Casema via Kabel. Was daar tevreden over. In januari werd ik gebeld met de vraag of ik voor het zelfde geld 2x zo snel wou... (Wanadoo/KPN ADSL)

Tuurlijk prima! doen we meteen... Die gast van Wanadoo heeft mij gezegd dat ik dan zelf een brief moest sturen naar Casema om kabel internet op te zeggen.
Die gast vertelde mij nog dat, indien ik de brief voor het einde januari verstuurd had, ik dan met een opzegtermijn van 1 maand mijn internet kon opzeggen (ik zou dan dus op met ingang van maart geen casema abbo meer hebben).
Dus zeg ik nog tegen de Wanadoo dude, ok sluit me dan maar aan met ingang van 1 maart.

Ik netjes opzegbrief gestuurd naar Casema... krijg ik bericht terug dat ik pas kan opzeggen op het einde van het contract (welke stilzwijgend elke jaar verleng wordt).
Inmiddels is Wanadoo/Casema Kabel ook gewoon geupgrade, en is er geen snelheidsverschil meer.

Ik heb inmiddels al verschillende keren telefonisch contact gehad (krijg in de tijd waar jij voor betaald nog allemaal reclame e.d. te horen), een brief gestuurd, met als voorstel alles maar te annuleren. Geen reactie.

Ik inmiddels alweer 3x gebeld en nu krijg ik eindelijk te horen dat ze het niet terug(willen) draaien.

Er is met geen mogelijkheid te communiceren met die gasten, ze laten je gewoon stikken....

Duss het gaat niet om de snelheid... (vind het zelfs misschien wel wat te snel)

Maarja juridisch st ik dus niet erg sterk aangezien in op de hoogte hoor te zijn van wat er in mijn contract van Wanadoo/Casema stond...

Dus hoopte ik dat er iemand een idee had hoe ik hier zo snel mogelijk onderuit kan komen.
Ik heb namelijk geen zin om 10 x € 33 (o.i.d.) te betalen voor Wanadoo/KPN en hetzelfde nog eens voor Wanadoo/Casema!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

Sommige bedrijven zijn daar heel erg stug in. Wanadoo en Casema zijn beide bedrijven die dergelijke regels hanteren.

Bij wanadoo geldt het volgende wat opzeggen betreft (vertaald uit de kleine lettertjes):

Het contrac duurt eigenlijk 2 jaar. Mocht je precies tussen de 3e en de 4e maand aangetekend mededelen dat je van het contact af wilt of wilt downgraden, dan is dat mogelijk. Doe je dat eerder, dan ben je te vroeg en dien je tot je 4e maand voor afloop te wachten. Stuur je na 3 maanden voor het einde een opzegbrief of een verzoek tot downgraden, dan ben je te laat en zul je opnieuw een jaar moeten uitzitten. Het hele 2e jaar zul je dan nog moeten doorbetalen. Na het 2e jaar is het contract echter wel per maand opzegbaar.

Dit heeft te maken met de dure lokkertjes die Wanadoo hanteert. Wanadoo speculeert er op dat je vergeet precies in die periode op te zeggen omdat het aansluiten van een klant, het leven van een modem en het geven van hoge kortingen anders niet gedekt kan worden. Dit kan wel als een klant minimaal 2 jaar blijft !

Onder wanadoo uitkomen zal lastig worden, want je weet waarschijnljk niet meer wat de naam van die verkoper was, en de datum en tijd van het gesprek. Daarnaast zal die persoon zelf moeten toegefven dat hij je heeft geadviseerd Casema op te zeggen.

Al met al lijkt het me verstandig dat je een brief opstelt aan beide bedrijven om te kijken of 1 van de 2 bereid is een uitzondering te maken. Mocht dit niet baten probeer dan een voorstel te doen om 1 van de 2 af te kopen.

Verwijderd

Kan je niet gewoon onder je adsl uit? Binnen 8 dagen mag je zeker annuleren. Andere manier is voor adsl een verhuizing opgeven naar een plaats waar geen adsl verkijgbaar is en als je adsl van je lijn is, je verhuizing annuleren, om je telefoonlijn te behouden. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehe eindelijk tijd om weer eens te reageren... Verhuizen lijkt me idd geen slecht idee... nu nog uit zien te zoeken waar er nog geen adsl is... moet k zeker naar fryslan ofzow...?
Iemand een idee?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 15:05:
Hehe eindelijk tijd om weer eens te reageren... Verhuizen lijkt me idd geen slecht idee... nu nog uit zien te zoeken waar er nog geen adsl is... moet k zeker naar fryslan ofzow...?
Iemand een idee?
Probeer Schiermonnikoog? ;) Even in de telefoongids de postcode van de VVV daar opzoeken en kijken of daar ADSL beschikbaar is ;)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
zeg dat je op kamers gaat, klaar.
of je moet je dood laten verklaren, dan zetten ze het ook stop volgens mij :+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. _/-\o_ Ik ga denk ik eerst maar eens anoniem met wanadoo bellen, met de melding dat ik op kamers ga. Dan kunnen zij mij wel vertellen wat de mogelijkheden zijn. Als ik met de melding kom met dat ik naar schiermonnikoog verhuis en ze zien daarna de log van klachtten die ik naar hun heb geuit, zullen ze dat niet echt geloofwaardig vinden ben k bang. |:(

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 15:29

reiker

dan jij!

Maar als jij verhuist, dan verhuis je, klaar. Daar hebben zij niks tegenin te brengen, zou mooie boel worden!

"Goedemorgen, ik ga verhuizen."

"Nou meneer, daar geloven wij anders niks van! Blijf maar lekker betalen."

"Maar... Maar..."

"Dag meneer."

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, lijkt mij ook wel... maar wat als ze kunnen aantonen dat ik niet verhuis? Bijvoorbeeld door contact op te nemen met KPN (telefoonrekening blijft gewoon doorlopen) of contact op te nemen met Casema (TV blijft ook gewoon doorlopen). Maar ik denk dat je gelijk hebt en dat ze er idd niet echt achter zullen komen.

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
En als je dit jaar al 5 keer een internet storing hebt gehad?
Van minimaal een halve dag tot max 1 week!
Elke hadden ze bij casuckma weer wat gesloopt.

Heeft iemand op deze grond al een abbo op kunnen zeggen?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wanadoo ADSL kan je niet via Wanadoo zelf verhuizen, dit moet je via KPN opgeven. KPN verhuist ADSL op de dag van verhuizing telefoon aansluiting. Ik adviseer om je telefoon aansluiting op te zeggen en een nieuwe aansluiting te nemen. Wel eerst opzeggen en wachten totdat je definitief weet dat de aansluiting eraf is, anders zit je met dubbele rekeningen van KPN...

Hierbij moet je ook rekening houden met het feit dat Wanadoo je nog steeds geld van je kan eisen. Al met al ben je met dit geklungel een hoop geld kwijt!

Wellicht kun je de aansluiting verhuizen naar iemand die wel Wanadoo ADSL wil?

Graag verwijs ik je even naar mijn topic met opzeggings perikelen: ADSL verhuis en sloop aansluiting perikelen Wanadoo

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Dacht je dat Wanadoo deze thread niet leest...

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dat weet je nooit, maar zeggen dat je verhuist dat lijkt me idd nog al goede reden dat ze je abbo stop zetten. En voor de rest zullen hun algemene voorwaarden wel dichtgespijkerd zitten...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Heb je de 'kraakbaarheid' van de algemene voorwaarden in kwestie al eens bekeken? Zoek er maar eens op in de search. Topics vol wel en wee over algemene voorwaarden en de 'mazen' daaromtrent ;)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mastermind schreef op 03 juni 2004 @ 16:50:
Dacht je dat Wanadoo deze thread niet leest...
Plaats een netstat logo of iets dergelijks. Ik vraag me af of dat Wanadoo deze topics echter doorleest.

De pagina met het het veranderen van auto.search.msn.com werd in ieder geval wél door hun gelezen. Wanadoo bekeek de pagina's vanaf het hoofdkantoor in Amsterdam :D

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Je bent fout voorgelicht foor Wanadoo/KPN, het lijkt mij heel duidelijk dat je dit abbo'tje niet had besteld als je niet zo was voorgelicht. Dus zit Wanadoo/KPN fout en moet je hier je abbo opzeggen.

Je bent fout voorgelicht, dus is de overeenkomst tussen jou en KPN/wanadoo is volgens de wet niet geldig.
Pagina: 1