[2000] Login op server probleem na installatie adsl*

Pagina: 1
Acties:

• Ossy81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08-2022
Sinds ik de alcatel modem heb aangesloten op het netwerk voor internet kunnen de windows 2000 systemen niet meer inloggen. Met Win98 systemen geen probleem dus heb ook internet. Terwijl het daarvoor wel lukte. als ik de modem er tussenuit haal dan heb ik geen problemen meer.

Beschrijving:
Ik heb de modem gewoon op de Switch aangesloten. Op de modem staat DHCP aan. Dus alle client krijgen via de modem een IP.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ossy81 schreef op 18 mei 2004 @ 16:35:
Sinds ik de alcatel modem heb aangesloten op het netwerk voor internet kunnen de windows 2000 systemen niet meer inloggen.
Wat is de foutmelding precies?
Heb je een domein?
Ik heb de modem gewoon op de Switch aangesloten. Op de modem staat DHCP aan. Dus alle client krijgen via de modem een IP.
En welke DNS server krijgen ze dan mee?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:04

ralpje

Deugpopje

En hoe kregen die pc's voorheen een ip? Of stond het toen handmatig ingesteld?
En draai je een server?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Ik gok dat de pc's nu een DNS krijgen van de router en dat vinden de windows 98 pc's prima. De windows 2000 pc's hebben echter een DNS verwijzing nodig naar de ad dns server. DNS van de router dus zo instellen dat de pc's je eigen dns server gebruiken en deze mag vervolgens verder het dns verhaal afwerken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoals boven genoemd, DNS waarschijnlijk verkeerd, daardoor vinden ze de DC niet meer.
Je moet overal de DC DNS als primary instellen, en evventueel een relay/lookup (however u name it) op je DNS server aanmaken.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
Ik heb het gevoel dat dit een DNS probleem is!

Staat de DNS entry van jowu server in de router of staat een van de twee dns servers op het ip van jouw server?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier voortaan zelf ook op te letten :)

• Ossy81
Dankje allemaal voor de tips. Het is opgelost. _/-\o_

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
en wat was het dan, deel een beetje met iedereen zodat de persoon met dezelfde vragen deze perfect kan oplossen ;)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Ossy81
Het was de DNS die ik niet goed had ingesteld en de DHCP van de Router stond aan en die gaf de verkeerde instellingen door. En was ook de forward vergeten. Nu werkt alles.

Yhankz voor jullie hulp

[ Voor 24% gewijzigd door Ossy81 op 18-06-2004 10:56 ]

Pagina: 1