Toon posts:

Acer Onbetrouwbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ga volgend jaar studeren en ik kan via de universiteit delft de volgende configuratie aanschaffen met een renteloze lening: http://cem.dto.tudelft.nl...entenpc/model_1703sm.html

Lijkt me opzich niet verkeerd, maar was net in compu winkel en die man daar zei dat acer heel onbetrouwbaar was......

Is dit ook jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Acer is een prima merk.

En wat die verkoper betreft, die zal zelf wel wat geld willen verdienen.

En wat de laptop betreft, jammer dat er een p4 inzit.
Ga er maar vanuit dat de accu niet lang meegaat. :(
Ik zou die laptop met die banias nemen.
Minder energieverbruik, dus accu gaat langer mee, en Koelere processor, dus minder koel lawaai.

[ Voor 62% gewijzigd door job op 18-05-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb over de 800 serie veel problemen gelezen, en ik ken twee collega's die een 600-serie Centrino notebook hebben gekocht. Bij de ene crashte de harddisk na 2 maanden (kan Acer opzich niks aan doen want ze maken de HD's natuurlijk niet zelf) en de ander is nu na 3 maanden dood omdat het mobo defect is. Ik denk dat Acer opzich wel een aardige prijskwaliteitsverhouding heeft, maar het is geen probleemloos merk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Exirion schreef op 18 mei 2004 @ 16:34:
Maar het is geen probleemloos merk.
Dat spreek ik je niet tegen.
Maar dan kan je elk merk wel aan de kant laten liggen.
Wat vind je van het Toshiba debacle op de universiteit twente.

Zou je nu ook geen toshiba meer willen kopen?

[ Voor 8% gewijzigd door job op 18-05-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

damster schreef op 18 mei 2004 @ 16:38:
Maar dan kan je elk merk wel aan de kant laten liggen.
Wat vind je van het Toshiba debacle op de universiteit twente.
Toshiba is een dermate arrogant en duur merk dat ik het inderdaad niet zou kopen nee ;) Net als Compaq en IBM overigens. Maar als ik zie dat twee mensen op het werk een Acer kopen (prive) en na 3 maanden allebei een crash hebben gehad, dan geeft dat toch wel te denken in combinatie met andere Acer problemen (TM 800 serie).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Acer gaat relatief niet echt veel stuk hoor... Ze verkopen gewoon ontzettend veel notebooks de laatste tijd... Toshiba is niet veel beter of minder dan Acer...

En over die notebook die je wilt kopen: weet heel goed waar je aan begint. Dat ding is HUGE en ontzettend zwaar... Als je ook maar overweegt om hem af en toe ergens naar toe mee te nemen, zou ik er al vanaf zien, tenzij je een hernia wilt ofzo...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:34
ik blijf het maar zeggen. als je veel laptops verkoopt zijn er ook meer klachten. maar kijk nou eens naar de relatieve klachtenaantal. dat ligt echt niet veel hoger of lager dan de "gemiddelde" laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Laatst online: 30-09 16:07

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Mijn collega heeft een acer (een vrij platte met een centrino proc) en die heeft een (driver?) probleem
Zijn geluid begint te haperen als hij te veel handelingen doet.
Voor de rest vind ik t een super apparaat en een stukkie mooier dan mijn asus, verder zitten de acer hotkey's in de kernel van linux 2.6 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -Nexus op 18-05-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als je veel verkoopt, gaat er veel stuk. Maar een laptop met een 17" scherm is vragen om rugklachten. En andere problemen, ik kan me niet voorstellen dat je zo'n ding verhult kan meeslepen zoals je met een 14" zou doen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:26

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb drie Acers gehad, bij ééntje alleen na 4 jaar de lamp van de LCD gewoon "op". Hij werd steeds minder fel. Voor de rest nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al ruim twee jaar een Aspire van Acer. Nooit problemen mee gehad, alleen moet nu de lamp vervangen worden. Misschien is dat wat snel, maar dat apparaat staat dagelijks zo'n vier á zes uur aan. Een tijd geleden werd ie al wat minder fel, en is nu dus op. Een uur prutsen en 20 euro voor een lamp moet voldoende zijn om het apparaat weer 100 procent te krijgen. Verder ben ik erg tevreden over het merk. Zo tevreden dat ik over een tijdje mijn tweede Acer aan ga schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een jaar de 800lci van Acer, werk er elke dag op en dat zonder problemen. Mijn toshiba hield het nog geen 6 maanden vol en toen ging het een na het andere kapot en die was nog 2x zo duur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:59
Acer is marktleider op het gebied van laptops als ik me niet vergis. Dus het is wel logisch als je meer verkoopt er ook meer klachten zijn.
De 1700 die je overweegt te kopen is een echte desktop vervanger en niet echt bestemd om iedere dag mee te sleuren naar school of wat dan ook, ik zou toch eens goed nadenken over de aanschaf ervan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Toshiba :(

Ik had er een, een Satellite 1400-604, sprong na 2 maanden een toets af. Moest ie terug naar de fabriek voor een compleet nieuw toetsenbord. Verder was het ding enorm krasgevoelig door al z'n vrolijke zilvergrijze randjes.

Mijn tip: geen Toshiba. Ik heb verder weinig ervaring met andere merken, maar wat ik ervan gezien heb maakt Dell hele stevige laptops, met vooral hele goede schermen die zeer hoge resoluties aankunnen. (1600x1200 is geen uitzondering)

Over Acer kan ik helaas niets zeggen, zowel positief als negatief. Succes ermee verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb voor een klant van mij een Acer laten komen, een 17" laptop (een 1705SCi). Hij is er uitermate tevreden over. Nooit serieuze klachten over geweest. Ik ga vrijdag mijn Acer ophalen, ik ben tevreden over het merk. Het heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:34
en het is natuurlijk van belang... wat vindt jij precies een klacht? de een stuurt em terug als ie een fout piepje maakt en de ander werkt rustig door als het touchpad kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Volgens mij gaan alle laptop aardog snel stuk, behalve die van IBM dat zijn goede dingen die schijnen wel tegen een stootje te kunnen ;)

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:30

rapture

Zelfs daar netwerken?

leonvanderbeek schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:11:
Volgens mij gaan alle laptop aardog snel stuk, behalve die van IBM dat zijn goede dingen die schijnen wel tegen een stootje te kunnen ;)
idd, IBM is bestendig tegen over-utp-struikelen-met-een-laptop-die-aanstaat en laptops-die-aanstaat-laten-vallen.

De IBM-laptops hebben de 1jaar goed overleeft in de meest gelaptopniseerde hoge school van België, maar 20 van de 400 laptops zijn op RMA geweest. Ze komen de volgende werkdag langs om te herstellen.

IBM nadelen:
- duurder dan de concurrentie
- design (bijnaam: brooddozen)

Toshiba: dit zegt genoeg

Acer: goede specs/prijs-verhouding, maar er zitten oververhitte types tussen en behuizingen durven na verloop van tijd te barsten. Schermen en scharnieren kunnen ook problemen geven.

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 29-05-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Acer 4002wlmi heeft ook een probleem, soms geeft het beeld een hele rij (5cm breed van boven naar onder) pixels weer in allerlei kleuren 8)7 De aansluiting naar het scherm is half rot (2 1/2 maand ou is de flaptop) alleen ik ben bang dat me laptop maanden weg blijft 8)7 ...als ik het scherm wat beweeg is het vaak weg..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Zegt dus genoeg :P

Acer heeft zeker z'n problemen gehad met bepaalde series (800 serie is en was gewoon een regelrechte ramp) maar op m'n werk verkopen we ook budget aspires waar nooit iemand mee terug komt.

Het is echt puur model afhankelijk, maar dat ben je bij asus ook, t'zijn en blijven barebones... (oke acer desinged sommige laptops wel zelf)

Het probleem zat hem bij mij meer in de helldesk die 7 weken lang beloofd terug te bellen en dat nooit doet. (en ook 9x zelf gebeld ofzo)

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 29-05-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Laatst online: 09-09 13:12
Wow, er is nog niet eens geroepen dat er wel een mega-oud topic omhoog wordt geschopt voor jan-met-de-korte-achternaam. Tenminste, ruim een jaar naar dato nog een keertje roepen dat IBM wel goed is, is een beetje overbodig denk ik zo...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BredeP schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:43:
Wow, er is nog niet eens geroepen dat er wel een mega-oud topic omhoog wordt geschopt voor jan-met-de-korte-achternaam. Tenminste, ruim een jaar naar dato nog een keertje roepen dat IBM wel goed is, is een beetje overbodig denk ik zo...
Nee, daar hebben we ene topic report voor ;) zoals jezelf neem ik aan ook wel wist :) ...dan bepaald het modje hiero of het nog mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Ik heb zelf een travelmate 290 van bijna 2 jaar oud. Centrino 1.3 afgezien van wat problemen die door een bios update verholpen zijn heb ik nergens problemen mee.

Met mijn vorige laptop dat was een Toshiba had ik na 1 jaar al veel problemen, de behuizing werd vies, en was niet schoon te maken. De touchpad werd glad. En het geluid kraakte. Allemaal best irritant maar te weinig irritant om de laptop voor 3 weken naar de service te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Laatst online: 09-09 13:12
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:45:
[...]

Nee, daar hebben we ene topic report voor ;) zoals jezelf neem ik aan ook wel wist :) ...dan bepaald het modje hiero of het nog mag ;)
So true, so true.
Nou is de rest van de info op zich nog steeds wel relevant, Acer schijnt nog steeds een vrij beroerde service te hebben (soms 3 maand over een RMA doen). Dus wat dat betreft is het wel weer terecht dat dit topic omhoog komt, en ja, IBM is ook een supergoed merk. Is helaas ook in de prijs wel te merken, de standaard consument zal zich echt wel een paar keer een rolberoerte schrikken als ze de prijs van een IBM vergelijken met een soortgelijke config van een merk als Acer of Packard Bell ofzo.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
De meeste algemene informatie is al gegeven mbt de service intussen. Zoals RS_003 al aangeeft is de kwaliteit vooral per model afhankelijk. Als je dus opzoek bent naar de kwaliteit van bepaalde Acer laptops, raad ik je aan gewoon even rond te kijken in de vele ervaringen-topics. Dit schiet zo niet echt op. ;) en het is een oud topic. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.