[wlan] verbinding goed, pingen fout

Pagina: 1
Acties:

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:22
Ik heb het volgende probleem:

2 Asus wlan kaartjes gekocht (11mbps, 1pcmcia (WL103b), 1pci (WL-130b) om zo mijn laptop van draadloos internet te voorzien.

Als ik binnen een straal van ongeveer 5-12 meter blijf, gaat alles goed. (verbinding tussen de 80-100%) Kom ik hier buiten, stopt hij met pingen, maar de verbinding blijft volgens de tool van asus wel 70-60%. (op de pcmcia kaart zelf 90-95)

Op de pc van de pci kaart valt dan ineens de verbinding weg. (signaal sterkte ongeveer 60-70%)

Toen heb ik nog geprobeert naar buiten te lopen, met laptop. En door 1 buitenmuur heen kom ik ongeveer een meter of 10 van pci kaartje, dan komt het zelfde probleem weer de kop op steken.

Dit klopt volgens mij niet helemaal, aangezien beide kaartjes 40mtr. indoor moeten kunnen. Er zitten wel wat muren tussen, maar 10meter vind ik wel heeel erg laag....

Had deze kaartjes eigenlijk gekocht om van de zomer buiten te gaan zitten, maar dat gaat voorlopig duz niet lukken |:(

Iemand?

bvd

P.s.

Om me even aan de faq de houden ;)

Laptop Os: Windows 2000 prof
Pc Os: Windows 2003 enterprise server

Heb al flink wat gegoogled en op verschillende forums ook al posts geplaatst, waar niemand iets nuttigs heeft te vertellen. Heb nieuwste drivers van de asus site afgehaald, en daar ook wat rond gekeken maar hun support op het PCI kaartje is helemaal weg :| (lijkt het)

Alles werkt goed, zolang ik maar in de buurt blijf (binnen 5-10mtr) dus ip adressen etc staan goed.....

Verwijderd

Gelden de afstanden niet alleen voor een accespoint??
een ap gaat wel beter in ieder geval
wat je kunt doen is een antenne gebruiken:

http://www.xs4all.nl/~tom1572/

ik heb zelf al een verbinding over 800m gemaakt met twee antennetjes

• Supermario16
Specs pcmcia kaartje:

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=WL-103b&langs=01

Indoor: 40m~ 100m Open:30m~300 m

Het rare is dat er op de asus site helemaal niks te vinden is over dat pci kaartje, alleen de download sectie. Voor de rest is alles van dat kaartje weg :?

• Supermario16
Ik ga morgen nog flink wat met de instellingen plaren. Het kan niet zo zijn dat ze er na 10mtr al mee ophouden. (zelfs niet met de slechtste situatie :| )

Edit:

Kom nu achter het volgende:

Bij het buiten bereik raken van de kaartjes:

Pci pc zegt: verbinding verbroken, en kan geen netwerken meer vinden
Pcmcia laptop zegt: Signal strenght: 76% connected 11mbps, terwijl op de andere pc de verbinding verbroken is. Ook kan de laptop het netwerk nog vinden in de search optie van het asus programma. En nu vat ik er dus helemaal niks meer van |:(

[ Voor 57% gewijzigd door Supermario16 op 20-05-2004 13:27 ]

• Supermario16
Schop het topic maar weer omhoog, misschien dat iemand anders nog ideeen heeft....

Heb ondertussen ook al contact gehad met de winkel voor eventueel ruilen, zou een ander pci kaartje minder problemen kennen?

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

waarschijnlijk wel, ik heb dit probleem nu ook met de asus 130b PCI, terwijl andere kaartjes het gewoon goed doen.... :(

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

Pagina: 1