Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Lcd met CCFL backlight

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all ik heb ff een vraagje, vie http://www.inkoopacite.net heb ik een lcd besteld een blauw/witte en om precies te zijn, de powertip 240128-a, nou ben ik ff op inet gaan zoeken en daar genoeg schemas voor de regeling van de backlight tegengekomen. Maar nu zijn dat allemaal schermen met LED backlights, en deze is met CCFL backlight, nou vroeg ik me af of er dan nog veel veranderd in de aansluiting en ik vroeg me af of de regeling voor de felheid van de backlight hetzelfde blijft, want dat is denk ik het enige wat afwijkt van de lcd met led backlights. Nja ik hoop dat me vraag duidelijk is.

Het is dus deze:
http://www.turbokeu.com/mycomputer/myglcd.htm
maat dan met ccfl backlight

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:23
Ik heb hetzelfde scherm bij inkoopacties.net besteld en weet ook het verschil niet tussen LED en CCFL backlight. Ik hoop dat iemand ons meer kan vertellen.

=Specs=

Verwijderd

Ledjes zijn van die normale dingen en ccfl zijn van die ronde dingen die je ook wel ziet bij sommige coolers.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snap ik, maar bij de lcd met leds kun je de felheid van de backlight regelen en ik vraag me dus af hoe dat bij deze lcd is....?

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

http://www.pacificdisplay.com/lcd_backlights.htm

Dat is een linkje met interessante info over achtergrondverlichtingen bij lcd-displays.
Ik veronderstel dan ook dat je de background op dezelfde manier zal kunnen regelen zoals je ook kan met een normale ccfl (En ik weet helaas niet in hoeverre dit gaat, aangezien ik geen ervaring heb met ccfl verlichting).

Misschien valt de ccfl te dimmen door middel van PWM ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Ibex op 18-05-2004 17:13 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:05
Ik daar ook 1 besteld :D, alleen ik weet ook niet hoe dit zit :(

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
Misschien weet de organisator het, die zou je kunnen mailen... (zucht...)

CCFL's zijn idd met PWM te dimmen... en CCFL's aansluiten doen we al jaren met een inverter...

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:05
Gr0wLiThE schreef op 18 mei 2004 @ 18:47:
Misschien weet de organisator het, die zou je kunnen mailen... (zucht...)

CCFL's zijn idd met PWM te dimmen... en CCFL's aansluiten doen we al jaren met een inverter...
Ja hij is al bezig om het uit te zoeken :)

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

De search leverde bij mij 2078 results op. Over google ga ik niet hebben want dat is helemaal belachelijk veel...
Sinds mensenheugenis (nouja iets daarna :P) worden ccfl's gevoed dmv een inverter (zoek) en is de helderheid te regelen, kijk maar naar een laptop. Daar kan je de brightness meestal met een toetsencombinatie of schuifpotmeter regelen.

Gewoon de 2 draadjes aan een standaard ccfl invertertje solderen en die aan een molex hangen, ik weet alleen niet zeker of je de brightness dan kan regelen dmv een potmeter tussen de molex en de inverter. Eventueel kan je nog een laptop ccfl inverter zoeken en 't beesie daaraan hangen. Dan is hij ook nog regelbaar.

Nooooh! Stahp!

Pagina: 1