Hub doet raar, of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Heel maf. We hebben hier een 10 en een 10/100Mbit hubbie. Daar zitten 7 computers aan:

-3xwin2000 (2x 100 en 1x 10Mbit)
-1x win98 (10Mbit)
-2x mandrake7 (2x10 Mbit waarvan 1 coax)
-1 x RedHat7.0 (100Mbit)

Als alle computers in de 10 Mbit hub zitten is er niks aan de hand. Als we de 3 100Mbit comps naar de 100Mbit verplaatsen en de hubs via een patchkabel met elkaar verbinden (gewone poort in de 10Mbit naar uplink in 100Mbit), is er ook niks aan de hand, tot iemand van die 3 herstart. Dan valt het hele netwerk plat... Als we de hub dan restarten komt alles weer terug.

Is die hub gewoon helemaal stuk of kan het ook nog ergens anders aan liggen? Het is deze 10/100Mbit hup trouwens.

Als je een idee hebt of meer info wil, ik hoor het graag :)

-Edit: HTML was uit :o-

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• RubZie
Nah kom op manne, er is vast wel iemand die een idee heeft :)

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Lijkt me meer een probleem van het "automatic sensing" mechanisme.
Wat je kan proberen is de NIC's vast op 100 in te stellen.

edit: ps. het is een HUB dus alles Half Duplex in stellen.

• RubZie
Gaan we proberen, tenx... (effe zoeken waar dat kan op mijn realtekje...)

Verwijderd

probeer eerst eens al je 100mbit kaarten op 10mbit te zetten en die 100mbit hub ook op 10mbit, want volgens mij kan je niet zomaar een 10mbit en 100mbit netwerk aan mekaar knopen...
kan wel, maar dan zou je een switch ergens tussen moeten zetten...

ik heb in mijn pc een 100mbit kaart zitten op een 10mbit hub. op 100mbit werkt het dus niet. het werkt wel als ik mijn netwerkkaart op 10mbit zet...

Verwijderd

1 10/100 mbit hub kan alleen 10 OF 100 100 aan. Dit betekend dat als er een 10 Mbit hub aanhangt dat alles op 10 moet draaien of dat de hub zijn connectie verliest.

Hiernaast heb je dan nog:

een dual hub 10/100: deze kan beide snelheden tegelijk aan maar kan deze 2 snelheden niet met elkaar laten communiceren.

Een switching hub: zelfde als dualhub maar dan kunnen de 2 snelheden via een "2 poorts switch" wel met elkaar communiceren.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Bijna alle dual-speed hubs die je tegenwoordig koopt zijn van het switching-type. Als dat het geval is, dan kun je ook hubs op de gesuggereerde manier koppelen. Bij mij staat een 10 Mbps 3Com SSII hubstack (10Base-T + 10Base-FL, straks ook nog 10Base-2) zo met een 100 Mbps 3Com SSII hub gekoppeld, en dat werkt probleemloos.

De dual-speed hub van de klager is blijkbaar ook switching, want anders had het netwerk nooit kunnen werken. Verdenkingen naar een abusievelijk in full-duplex mode switchende kaart zijn gegrond, bij 100 Mbps komt het helaas heel veel voor dat het duplex-verhaal zichzelf verkeerd configureert.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• RubZie
Mn hub is idd zelf switchend :) (is ook te lezen op de link die ik gaf trouns).

Het probleem lijkt dus bij de netwerkkaarten te liggen, dat die zelf na een tijdje iets verkeerd gaan doen ofzow (in FD ipv HD mode gaan)?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op zondag 24 december 2000 21:02 schreef RubZie het volgende:
Mn hub is idd zelf switchend :) (is ook te lezen op de link die ik gaf trouns).

Het probleem lijkt dus bij de netwerkkaarten te liggen, dat die zelf na een tijdje iets verkeerd gaan doen ofzow (in FD ipv HD mode gaan)?
niet perse zo hoor.. dat autoswitching mechanisme is nogal brak.. 2 10/100 autoswitching hubs tegen elkaar komen vaak niet uit op 100Mbps.. als je een managable switch heb kan je die dus handmatig locken op 100Mbps (1 van beide is al voldoende) en heb je dus geen probleem

• RubZie
Nee die andere hub is 10Mbit... Ga nu maar effe klooen ermee weer...

Pagina: 1