Ik werk op een ICT afdeling bij Avery Dennison en heb de opdracht gekregen om een tooltje te vinden waarmee automatisch op onze Windows 2000 Fileserver gezocht kan worden op specifieke bestanden. Deze fileserver begint een beetje vol te raken en de oorzaak hiervan is waarschijnlijk te wijten aan talloze onzin bestanden zoals muziek, plaatjes en filmpjes.
We moeten dus een tool zien te vinden die het volgende kan scannen:
- bestanden met 'non-business' extensions, zoals MP3 WMA AVI MPG JPG BMP
- bestanden die groter zijn dan bv. 10 MB
- bestanden die ouder zijn dan bv. 4 jaar
Het resultaat zou dan automatisch periodiek gelogged moeten worden op de fileserver. Dit logje zou dan ook de Owner van het bestand moeten weergeven zodat deze benaderd kan worden als blijkt dat hij veel non-business files op zijn persoonlijke netwerkdrive heeft staan.
Ik heb eindeloos gezocht op het internet maar helaas, niks wat aan bovenstaande eisen voldoet.
Misschien dat iemand hier bij GoT een suggestie heeft? Wat zijn geschikte tooltjes hiervoor?
Many Thanks!
We moeten dus een tool zien te vinden die het volgende kan scannen:
- bestanden met 'non-business' extensions, zoals MP3 WMA AVI MPG JPG BMP
- bestanden die groter zijn dan bv. 10 MB
- bestanden die ouder zijn dan bv. 4 jaar
Het resultaat zou dan automatisch periodiek gelogged moeten worden op de fileserver. Dit logje zou dan ook de Owner van het bestand moeten weergeven zodat deze benaderd kan worden als blijkt dat hij veel non-business files op zijn persoonlijke netwerkdrive heeft staan.
Ik heb eindeloos gezocht op het internet maar helaas, niks wat aan bovenstaande eisen voldoet.
Misschien dat iemand hier bij GoT een suggestie heeft? Wat zijn geschikte tooltjes hiervoor?
Many Thanks!