Floppy kabel

Pagina: 1
Acties:

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2025

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
2 dingen die ik niet uit kan staan, 1 is koude patat en 2 een floppy kabel die je op 2 manieren aan de flop kan hangen. Op het Asus bord kan die er keurig maar op een manier ingeprikt worden middels een uitsteeksel op de stekker. Bij de flop kan ik niet zien waar pin 1 zit, en kan de kabel er op 2 manieren ingeprikt worden waardoor je het risico loopt het ding op te blazen. Iemand nog een suggestie ?

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 11:38
Als de kabel een rode draad in zich heeft moet die (meestal) aan de kant van de voeding.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02
Zie olof..
Heb vaak de kabel verkeerd om aangesloten, dan blijft het leeslampje steeds branden en doet ie (logisch) verder niks. Je zal em dus niet opblazen.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

bij ide app. is pin 1 rechts, bij flop is juist links.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• qbix
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 20:21
nu nog een oplossing voor het andere probleem ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gewoon proberen. Hoevaak ik wel niet sony floppydrives aangesloten heb zoals dat aangegeven werd om er vervolgens achter te komen dat het verkeerd om aangegeven was... nokje afvijlen of de zooi forceren deed dan wonderen. Gekke mensen daar bij Sony, heb die brakke dingen van 1994 tot 2001 gehad, in 2002 kwamen ze er pas achter dat ze al bijna 10 jaar floppydrives met deze fout maakten :P

Edit: ow ja, die koude patat hang je achter de PSU van je PC, die stookt dat wel weer warm met zn warme lucht.

[ Voor 13% gewijzigd door _JGC_ op 20-05-2004 00:19 ]

Pagina: 1