Verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 09:20
Ik heb 2 computers. computer 1 heeft 2 netwerkkaarten, 1 verbonden met internet en 1 verbonden met andere computer(computer 2) via een crosslink kabel(zonder hub dus).

Voor het routen gebruik ik winroute 4.1

Als ik via computer 2 surf dan valt de verbinding ineens weg, IE probeert dan verbinding te maken met 192.168.1.1(ip binnen netwerk van netwerkkaart in computer 1) maar krijgt het niet voor elkaar(verbinding is gewoon dood, pingen gaat ook niet waarheen dan ook). Op computer 1 kan ik wel gewoon doorsurfen, winroute lijkt niet gecrasht.

Pas na het herstarten van computer 1(waar winroute op staat) kan ik doorsurfen op computer 2.

De 2 netwerkaarten in computer 1 en 2, met elkaar verbonden, zijn kaarten van 35 gulden bij funprice weg. Merk kingtech productID KE-2029PCT. De andere netwerkkaart is een kaart die ik van @home heb gekregen(voor kabelinternet dus).

Heeft iemand anders zulke problemen gehad?

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

pietje63

RTFM

ik heb precies hetzelfde probleem

mijn opstelling

internet <> pc1 (win 2k) <> pc2 (winme) <> printer

als ik opstart dan zie ik via 'workgroup' beide pc's
als ik een hdd oid probeer te benaderen valt de verbinding weg, ook als ik VNC gebruik na enkele seconde

pingen lukt dan ook niet meer (daarvoor wel)

ik maak trouwens gebruik van:

verschillende (4 verschillende :D) netwerkkaarten en heb verschillene combi's geprobeerd
internet delen nog niet geprobeerd
192.168.1.1 op pc1
192.168.1.2 op pc2
255.255.0.0 = subnetmask
en 'workgroup'

ik kan in de logs van win2k niets vinden over het wegvallen van de verbinding en ik kan geen logs van winme vinden

verder helpt alleen het opnieuw opstarten van de pc met win 2k

iemand een idee wat hier aan te doen?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

En als jullie nu eens winroute vergeten en het op "the old fashioned way" doen?

Ik heb XP pro en w98
XP is op internet
w98 is client

Netwerkwizard gedraaid op XP >flop maken>in client draaien>voila

Ip adressen ff handmatig instellen en ik heb geen problemen met internet en bereiken van hdd op client en vice versa _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 09:30 ]

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 09:27:
En als jullie nu eens winroute vergeten en het op "the old fashioned way" doen?

Ik heb XP pro en w98
XP is op internet
w98 is client

Netwerkwizard gedraaid op XP >flop maken>in client draaien>voila

Ip adressen ff handmatig instellen en ik heb geen problemen met internet en bereiken van hdd op client en vice versa _/-\o_
ik gebruik winroute niet
en het probleem is dan win2000 de wizzard thuisnetwerk niet ondersteunt

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!