Toon posts:

Tudelft adsl twee pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, ik ben in een huis gaan wonen waar ADSL van de TU is, momenteel loopt dit via tiscali, vroger via babyxl. Ene infopact schijnt de ISP te zijn (http://tud.ipact.nl/) vroeger liep dit via http://www.dto.tudelft.nl/thuisw/index.htm?tekst=start.htm

Men zegt bij de helpdesk dat ik meerdere computers erop kan aansluiten via een hub/switch omdat ik meerdere ip-adressen kan krijgen.

Nu lukt dit mij helemaal niet, als ik de modem op de hub aansluit gaat er geen lampje branden op de hub, met verschillende kabel, straight kabel in de normale poort, cross kabel in de uplink.

Ik krijg het dus niet voor mekaar, nu is mijn mening dat het gewoon helemaal niet kan met een hub, dat je gewoon een router nodig hebt. Weet iemand dit en kan mij hier verder mee helpen?

De modem is een copperdet CJT 810, de hub gewoon een goedkope 5 poorts edimax. het ip adres is dynamisch. Meer weet ik niet

alvast hartelijk bedankt

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Mogelijk is de juiste kabel gewoon kapot. :)
Of de hub is niet goed of mogelijk heb je een ISDN kabel te pakken.

Als zowel met de crosscable als mede de rechte kabel het lampje niet gaat branden dan is er toch iets niet helemaal goed, maar dat had je zelf denk ik ook wel door.

Check eerst eens bij iemand anders of alle losse onderdelen goed zijn, dat scheelt een hoop zoekwerk.

Een rotte kabel (of verkeerd geperste kabel) kan best, het is mij ook wel eens overkomen en je zoekt je te blubber.

[ Voor 29% gewijzigd door -=bas=- op 18-05-2004 15:29 ]

Senile! Senile Oekaki

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06

scorpie

Supra Addict

In een hub of switch horen zowieso alleen maar patched kabels, geen crossed.
Waarom gebruik je niet meteen een hardware matige router voor zo'n oplossing?
Uplink (wan) poort op router naar modem, overige poorten voor de computers, en eventueel gebruik je een van die poorten om naar de uplink van een andere hub / switch te gaan.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
met alle kabels (3) brand het lampje bij alle poorten tussen de pc en de hub, tussen de modem en hub brand nooit iets

Verwijderd

Topicstarter
Scorperito schreef op 18 mei 2004 @ 15:28:
Uplink (wan) poort op router naar modem, overige poorten voor de computers, en eventueel gebruik je een van die poorten om naar de uplink van een andere hub / switch te gaan.
aangezien ik een hub heb liggen, men zegt dat het moet werken, en ik een evt router zou moeten kopen

• Gardocki
  • Niet online
Voor zover ik weet kan het idd alleen met een router. Ik heb zelf ook ADSL via de TUD en naar mijn weten hebben ze altijd een router aangeraden. En standaard krijg je maar één IP, of je er meerdere aan kan vragen weet ik niet.

edit:

In dit nieuwsbericht staat dat je tegenwoordig wél meerdere vaste IP's kan aanvragen, dus dan moet je dat doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Gardocki op 18-05-2004 15:33 ]

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Tom S. schreef op 18 mei 2004 @ 15:31:
Voor zover ik weet kan het idd alleen met een router. Ik heb zelf ook ADSL via de TUD en naar mijn weten hebben ze altijd een router aangeraden. En standaard krijg je maar één IP, of je er meerdere aan kan vragen weet ik niet.
wat ik zo vreemd vind is dat die infopact zegt dat het moet werken met een hub en de dto zegt het ook

overigens weten ze er beiden bijna helemaal niks vanaf, voortdurend aan collega's vragen ed echt verschrikkelijk

• Gardocki
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 15:33:
[...]

wat ik zo vreemd vind is dat die infopact zegt dat het moet werken met een hub en de dto zegt het ook

overigens weten ze er beiden bijna helemaal niks vanaf, voortdurend aan collega's vragen ed echt verschrikkelijk
Zie mijn edit boven je..

They made me do it.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 11:31
De functie van een router is dat je met meerdere pc's op een ip kan zitten. Als je via je privider meerdere ip's kan krijgen is een switch volgens mij voldoende

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Het kán (het hoeft dus niet zo te zijn) dat je nu je hub hebt opgeblazen (althans, alleen die uplink poort naar je modem dan) omdat je er een crossed cable in hebt geplugd..
Op de nieuwere hubs / switches zit wel een mechanisme dat van crossed signaal, patched (straight) signaal kan maken, dus tegenwoordig is het ook al geen garantie (what's in a name..) dat als je crossed cables in een hub / switch dywt, dat ie ook meteen naar de fielestijnen is...

Prak eens een patched kabel in die uplink, en hang hem dan eens aan een computer.. kun je dan nog van pc naar pc pingen? dan heb je geluk en is ie niet mol ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• scorpie

scorpie

Supra Addict

DiLDoG schreef op 18 mei 2004 @ 15:37:
De functie van een router is dat je met meerdere pc's op een ip kan zitten. Als je via je privider meerdere ip's kan krijgen is een switch volgens mij voldoende
De functie van een router heeft alleen effect op een gedeelde internet verbinding, het heeft niets met IP adressen op zich te maken.

Het meerdere keren inbellen heeft waarschijnlijk te maken met het maken van meerdere vpn verbindingen met je provider.
(remember good old kpn, met hun speedtouch modems? toen heette je pc dus ook "10.0.0.150 pc1", nu zou je dus kunnen proberen daar "10.0.0.150 pc1" tot en met pc4 van te maken op je verschillende pc's en dan steeds met een andere account over hetzelfde modem inbellen).
(Aangenomen dat dat modem dus wel op je uplink zit aangesloten van je hub / switch)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zo'n CJT 810 kan je als router of als bridge instellen. Dus je hoeft iig niet een router te kopen.

op http://speedyron.op.het.net/CopperJet81X.htm kan je heel veel info lezen over copperjets en hoe je er een router van maakt.

Toen ik net ADSL (Tiscali/BabyXL) kreeg had ik 'm als bridge - hub - pc's staan. Ik kreeg toen ook meer ip-adressen van de dhcp van tiscali. Tiscali is daar mee gestopt. Dus sindsdien gebruik ik m'n Copperjet als router.

Als je gaat flashen en rommelen met profielen, bewaar dan je originele profielen. Je kan dan altijd terug naar de originele situatie.

Onafhankelijk hoe het ding ingesteld staat (bridge/router) moet je brandende ledjes op je hub en op je modem hebben, anders gaat daar al iets fout.

[ Voor 3% gewijzigd door FirmPete op 19-05-2004 02:26 ]

Firmpete on Aerie Peak

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Scorperito schreef op 18 mei 2004 @ 15:28:
Tenzij je een hub/switch hebt met MDI/MDI-X :) Uiteraard wel modem van Bridge-mode naar Router-mode omzetten. Zoek in de handleiding.
FirmPete schreef op 19 mei 2004 @ 02:25:
Zo'n CJT 810 kan je als router of als bridge instellen. Dus je hoeft iig niet een router te kopen.

op http://speedyron.op.het.net/CopperJet81X.htm kan je heel veel info lezen over copperjets en hoe je er een router van maakt.

Toen ik net ADSL (Tiscali/BabyXL) kreeg had ik 'm als bridge - hub - pc's staan. Ik kreeg toen ook meer ip-adressen van de dhcp van tiscali. Tiscali is daar mee gestopt. Dus sindsdien gebruik ik m'n Copperjet als router.

[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 19-05-2004 08:12 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1