[XP, Terminal Services] kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik ben vandaag aan het klooien geweest om mijn thuis-pc vanaf mijn werk te kunnen benaderen. Omdat eea nogal wat tricky is, heb ik Terminal Services (TS) geïnstalleerd (nja, access permissions gezet e.d.) en WinVNC geïnstalleerd. Ook de bijbehorende mappings in m'n router gezet.
Wat een wonder, het werkt bij alle twee... alleen blijkt later toch niet helemaal.

Overigens wil ik eea dusdanig werkend hebben dat het via TS gaat werken, en niet via WinVNC, voornamelijk omdat WinVNC behoorlijk veel trager is.

Ik gebruik WinXP Pro met het fancy login scherm en snel wisselen van gebruikers. De versie van WinVNC is de meest recente (gisteren gedownload).

Nu heb ik het volgende:

WinVNC
Als ik mijn computer op het laten starten, kan ik met WinVNC verbinding maken. Ik krijg dan mijn XP login scherm, kan inloggen en op de PC werken. Log ik daarna echter uit, of wil ik van user wisselen, dan kan ik nog wel connecten dmv WinVNC maar krijg ik altijd een zwart scherm. Als er op m'n computer weer ingelogd wordt, kan WinVNC weer prima verbinding maken.

Terminal Services
Zodra mijn computer is opgestart, kan ik een verbinding maken met TS. Ik geef mijn naam en wachtwoord in in het login scherm. Er flitsen een aantal dialogen voorbij, maar te snel om ook maar te kunnen gokken wat er op staat. Dan zie ik mijn bureaubladachtergrond. Een halve minuut later ofzo flitst er weer een dialoog voorbij, ik zie vaag iets met logoff, en enkele seconden later wordt de verbinding verbroken. Er komt dan geen melding met 'de remote computer heeft de verbinding verbroken' die je normaal wel krijgt als dat het geval is. Daarna nog eens inloggen (en nog eens, en nog eens.. :P ) geeft hetzelfde resultaat.
Als er echter al is ingelogd op het account dat ik wil gebruiken dmv TS (er is dus wel ingelogd, maar niet uitgelogd! Het account is dan nog 'actief', al kan windows wel in het 'welcome'-scherm staan (switch user gebruikt dus)), gaat het prima! Ik kan echter weer NIET inloggen op een account dat nog niet is ingelogd. Als ik dat doe, krijg ik weer hetzelfde probleem (onleesbare dialoogjes, desktop bg etc).
Let op dat ik met uitloggen dus niet bedoel dat ik van gebruiker wissel! Dat lijkt trouwens ook niet te kunnen in TS, dan moet ik de verbinding verbreken en opnieuw verbinding maken. Maar, then again, kan ik dus niet inloggen op een account dat nog niet 'actief' is gemaakt door erop in te loggen (en niet uit te loggen maar hooguit van gebruiker te wisselen). Het is een beetje lastig om goed uit te leggen maar ik denk dat jullie het wel begrijpen.

Hoe doe ik het nu dan?
Ik start de computer op (zet hem aan als ik weg ga), als ik op m'n werk ben log in ik dmv WinVNC, disconnect WinVNC en maak verder gebruik van TS. Oké, het werkt, maar imho niet zoals het zal moeten, of zoals ik het graag zie...

Verdere problemen
Als ik dus een logoff doe als ik gebruik maak van TS wordt ik uitgelogd en kan ik dmv TS niet meer inloggen, zoals omschreven. Ook lukt het dan niet meer met WinVNC, want die wil dat alleen maar de eerste keer doen als er nog 0x is ingelogd. Dan log ik in op Telnet (om het nog maar even ingewikkelder te maken) en geef shutdown -r -f om het systeem te rebooten (-r) en evt. geblokkeerde processen te forceren (-f) af te sluiten. Dit duurt echt een eeuwigheid!! Laatste keer moet ik een HALF UUR wachten voordat hij écht aan het rebooten sloeg... nadat ik dat commando geef word ik relatief snel (~2 a 3 minuten schat ik) uitgelogd met de melding dat het systeem gereboot gaat worden. Daarna kan ik weer proberen in te loggen maar dan krijg ik 'login failed: shutdown in progress', oid. Hij is dan blijkbaar bezig maar de Telnet service draait nog wel. Verbinden met WinVNC of TS resulteert voor beide in een zwart scherm. Zoals ik zei, duurt het daarna erg lang voor hij echt gaat rebooten (ik kan helemaal geen verbinding meer maken, en 5 minuten later is hij er weer).
Dit lijkt me ook niet goed, en wellicht heeft iemand hier een idee hoe dat kan?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen want ~3 uur zoeken op GoT en MSKB heeft niks opgeleverd waar ik wat aan heb :'(

Alvast bedankt voor de hulp!

offtopic:
\o/ eerste post in NT \o/

[ Voor 4% gewijzigd door Punksmurf op 19-05-2004 09:17 . Reden: typo ]

met een hamer past alles

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
als ik het zo lees, lijkt het mij dat je gewoon ingelogd moet zijn. Ik begrijp ook niet waarom je uitlogt, en niet gewoon je VNC/TS-scherm afsluit...

En er is geloof ik een instelling bij WinVNC (is iig wel zo bij UltraVNC) om uit te loggen als je disconnect, die zou ik ook maar uit laten.

[ Voor 33% gewijzigd door Tsunami op 18-05-2004 15:26 ]

• Punksmurf
het gaat me er vooral om, dat ik dus in kan loggen dmv TS zonder dat ik eerst (fysie) op mijn PC inlog.

En voor zover mij bekend is zou dat ook moeten kunnen, en anders zou hij toch ook wel met een fatsoenlijke foutmelding komen ipv op zo'n vage manier af te sluiten?

Over WinVNC (of nu eigenlijk RealVNC) die optie is er inderdaad (lock workstation on disconnect, oid), en die laat ik maar wijslijk uit ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Punksmurf op 18-05-2004 15:28 ]

met een hamer past alles

• Punksmurf
*schopje*
zijn er verder geen ideeën? :'(

met een hamer past alles

Verwijderd

Misschien Terminal Service aan beide kanten opnieuw installeren?
Staat wel op de XP cd. Je krijgt verbinding dus alles staat goed geconfigureerd.

Ik zelf heb ook gehad dat je de pc niet kon afsluiten op afstadn, dus start afsluiten.
(Dit kun je alleen als je /console achter je Verbinding met Extern bureablad zet)
Bleek dat terminal service iets niet goed had.

• Punksmurf
ik login met een win98 pc, of m'n pocketpc. bij de eerste heet het remote desktop, bij de tweede terminal services client...? maar bij beide hetzelfde probleem, dus daar zal het niet aan liggen.
XP heb ik zopas geïnstalleerd (een maand terug oid), dus dat zit ook nog wel goed denk ik. Het probleem zal -als het idd aan de install ligt- dan wel komen omdat ik een beetje kopie-van-kopie-van-kopie van xp heb geïnstalleerd O-)

al type ik /console achter de commandline, ik kan nog steeds geen shutdown doen
not that i really care tho'. dat wordt pas interessant als ik m ook weer op afstand aan kan zetten...

met een hamer past alles

• Punksmurf
Je hoeft - normaal gesproken - niet per sé ingelogd te zijn om via TS in te kunnen loggen. Een vriend van mij zet 's ochtends altijd gewoon zijn PC aan, doet er niets aan en kan vanaf zijn werk zo inloggen.

Maar hij wist ook niet waar het aan kon liggen en raadde mij aan citrix te downloaden :9 maar k wil het eerst zo nog maar ff proberen...
Ik word nog steeds uigelogd zodra ik inlog

Overigens ben ik er achter hoe ik makkelijk kan rebooten als ik ingelogd ben met TS: ctrl+alt+end (=ctrl+alt+del doorsturen) en in taskmanagermenu restart kiezen.

RealVNC doet het inmiddels wél goed. Ik heb er niets aan gedaan, ging zomaar vanzelf?? Alleen het blijft takketraag in vergelijking met TS, plus dat men op mijn scherm kan zien waar ik mee bezig ben, wat me tegenstaat.

met een hamer past alles

Verwijderd

Gebruik in plaats van VNC het pakket Remote Administrator veel veiliger ivm encrypted data (pluspunt) en werkt ook een stuk beter als VNC, dit was mijn conclussie.
Punksmurf schreef op 24 mei 2004 @ 09:24:
RealVNC doet het inmiddels wél goed. Ik heb er niets aan gedaan, ging zomaar vanzelf?? Alleen het blijft takketraag in vergelijking met TS, plus dat men op mijn scherm kan zien waar ik mee bezig ben, wat me tegenstaat
Remote Administrator kent een optie: Blank Remote Screen. Dus nu kun jij wel p0rn op je werk downloaden zonder dat ze het thuis zien >:)

Ook zit er vanalles en nog wat op, zoals File Manager etc. handig als je data van thuis nodig hebt!

Maar waarom gebruik je TS? Op Windows XP zit standaard Remote Desktop ("nieuwe versie" van TS) op :X

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 10:00 ]

• Punksmurf
das toch tzelfde? iig kan ik geen 'remote desktop' service vinden maar wel een 'terminal services' service. en ik log in middels 'verbinding met remote desktop' op een (nederlandse) win98 ( :X ) computer.

met een hamer past alles

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09

edwardVdV

I shall say this only once!

Ja dat is in principe hetzelfde (los van het feit dat Microsoft een naamswijziging heeft laten plaatsvinden binnen XP, dus).

Nu, vwb je probleem: krijg je meldingen in je Eventlog?

Knockwurst.

• Punksmurf
honest.. nog nooit van dat ding gehoord...
maar uh.. geen :/ raar, zou je wel verwachten
telnet is allemaal wel gelogd.

met een hamer past alles

Verwijderd

Als je een nieuwe user aanmaakt (zuiver voor de test) en met deze user remote inlogged (terminal services), gaat het dan wel goed?

• Punksmurf
nope
helaas :(

met een hamer past alles

Verwijderd

en als je (wederom, zuiver voor de test) even het 'fast user switching' en het 'fancy login scherm' uit zet, werkt het dan wel?

• Punksmurf
ook niet :/
overigens functioneert fast user switching niet zr terminal services en ook niet zr fancy login (ws wist je dat al, maar iig suggesties om daarmee iets te proberen gaan niet lukken)

[ Voor 1% gewijzigd door Punksmurf op 24-05-2004 22:05 . Reden: zpelvout :( ]

met een hamer past alles

Verwijderd

http://groups.google.nl/g...2452%40tkmsftngp10&rnum=1

staat veel info in.

Misschien ten overvloede: ik neem aan dat je wel lid bent van de groep 'administrators'?

• Punksmurf
ik wel
het testaccount niet btw, maar is wel gemachtigd om in te loggen middels TS
zal morgen ff die link bekijken, nu ga ik naar bed
ja das vroeg ja :P
ow en tnx :)

[ Voor 24% gewijzigd door Punksmurf op 24-05-2004 22:08 ]

met een hamer past alles

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Disable de nvidia display driver service op de target pc...
That should do the job!

• Punksmurf
really? :?
dat zou echt onmogelijk stom zijn zeg... :/
nou das wat voor morgen

btw link van de generaal toch nog ff gelezen, was niet zoveel tekst als ik dacht
interessant zeker! maar het helpt niet

maar die display driver... das een job voor morgen :)

met een hamer past alles

• UltraSub
Punksmurf schreef op 24 mei 2004 @ 22:12:
really? :?
dat zou echt onmogelijk stom zijn zeg... :/
nou das wat voor morgen

btw link van de generaal toch nog ff gelezen, was niet zoveel tekst als ik dacht
interessant zeker! maar het helpt niet

maar die display driver... das een job voor morgen :)
Better believe it... :P

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:56
Draait hier prima met de nvidia display driver service aan hoor...

Roomba E5 te koop

Verwijderd

sig69 schreef op 24 mei 2004 @ 22:48:
Draait hier prima met de nvidia display driver service aan hoor...
Hier idem, maar ik wil het niet uitsluiten.. hij zal toch een reden hebben om dat te zeggen..

• UltraSub
Precies... ik werd iedere keer er uit gekicked, met de mededeling: "The remote host closed the connection".
Ik ff googlen, kom ik ergens een thread tegen van iemand met precies hetzelfde probleem. Ergens in de 80e reply of zo kwam iemand met deze oplossing. Ik gedaan, en meteen raak, zonder reboots of whatever. Werkt sindsdien vlekkeloos.
Ik kan me wel voorstellen dat het videodriver gerelateerd is overigens. En dat we inmiddels 5 versies verder geen last meer hebben van dit probleem.
Maar de TS kan best een van de faulty versies draaien, vandaar dat ik hem ff tip... ;)

edit:

Sterker nog, net ff gechecked, omdat ik ook al paar keer driver ge-upgrade had. Bij mij draait die service dus inmiddels ook gewoon weer. Moet dus driver versie gerelateerd zijn.. Helaas weet ik niet meer met welke versie ik dit toen heb gehad.. Sorry...

[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 24-05-2004 22:56 ]

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ik jou was zou ik kiezen voor win2003 kan je veel makkelijker gebruik maken van Remote desktop en meerdere sessies. Zelf heb ik op deze manier een console sessie icm met een touchscreen voor films en muziek spelen. En een remote sessie voor het downloaden enzo. Works like a charm....

probleem met XP is dat je maar 1 inlog tegelijk mag hebben, heb wel gehoord dat met SP2 er een mogelijkheid was om meerder inlogs mogelijk te makne!

• Punksmurf
ja maar max 2.. dus ook niet veel
er is wel een progje voor, winconnect xp maar das niet bepaald gratis
zal eens informeren... (A)
jammer dat dat soort software zo onbetaalbaar is op de legale manier :(

zal morgen 1) m'n display driver updaten, en, als dat niet werkt 2) uitzoeken hoe ik m moet disablen, 2.5) display driver disabelen

oja, ik ging naar bed :/ *addict*

met een hamer past alles

• UltraSub
Disable is zoooo simpel joh!
start, run, "services.msc"
Zoek de "Nvidia Display Driver service", dubbelklik, selecteer handmatig, en stop het ding..
Klaar!

• Punksmurf
goed, ik zou via m'n control panel / services gezocht hebben, maar das tzelfde toch?
nooit geweten dat een video driver als een service draait maar ik ben ook nog behoorlijk nieuw met dat soort dingen
draai al een tijd xp, maar gewoon, als gebruiker ;) en een beetje als beheerder om m zo goed mogelijk dicht te timmeren met mijn beperkte kennis

maar ik kan nu niks doen, m'n internet thuis ligt eruit dus ik kan niet inloggen :/ hopelijk dat het aan m'n isp ligt en het zo weer gaat werken, want als m'n router eruit ligt kan ik helemaal niks :/ dat wordt dan een weinig productief dagje...

met een hamer past alles

• Punksmurf
goed, het duurde even voor ik er tijd voor had, maar inderdaad met die display service uit werkt het wel... :D tnx :)

maar wat ik nu weer heb (was voordat ik dat nvidia gedoe uitschakelde, dat heeft er dus niets mee te maken)... als ik m'n client enige tijd in de achtergrond heb draaien (ik gebruik dus een local programma) dan logt m'n computer me uit en gaat hij in hibernate! erg vervelend, moet ik steeds m'n moeder bellen of ze m weer aan wil zetten :/
iemand hier een idee over?

M'n power profile staat zo ingesteld dat alles altijd aanblijft, ook bij de diverse instellingen van TS heb ik hier niets over kunnen vinden.
Het gebeurd alleen als ik ingelogd ben met TS... anders maakt het geen moer uit hoelang ik wel of niet ingelogd ben, hij blijft keurig lopen. En nee, m'n ma zet m niet stiekum uit (ze vind het al vervelend genoeg om m steeds weer aan te zetten :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Punksmurf op 04-06-2004 09:39 ]

met een hamer past alles

• Punksmurf
het laatste probleem is opgelost door fast user switching weer aan te zetten, maar het verband zie ik niet 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 04-06-2004 11:55 ]

met een hamer past alles

• Punksmurf
duidelijk.. het probleem is nog niet opgelost toch :/ hij heeft het tot zo'n beetje een kwartier geleden volgehouden, en nu ben ik weer gedisconnect en m'n computer thuis is uit...
zal ma maar weer ff bellen dan :+

er was dus iets anders fout, hij was nog aan... *het zal wel*

maar nog iemand met een idee hoe t nou kon..?

[ Voor 18% gewijzigd door Punksmurf op 05-06-2004 00:37 ]

met een hamer past alles

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik doe deze kick even om anderen een plezier te doen.

Dit probleem doet zich namelijk ook voor als je Windows 2003 Enterprise Server draait, en de Nvidia Display Driver via Windows Update gebruikt!

Bij mij gaf de laatste WHQL (56.72) namenlijk problemen, dus heb ik gewoon de driver vanaf de windowsupdate site gedraait, Resultaat:

Logging in > Success > Saving Settings > Disconnect :(

De Nvidia Display Driver Service uitgezet...

Logging in > Success!

IIG Bedankt voor de tip, en nu rustig op zoek naar een betere driver :)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Pagina: 1