Toon posts:

E-Tech RTBR03 icm @home kabel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik nu nu al ruim een jaar een router voor m'n inet verbinding, kheb hier nooit echt problemen mee gehad. Alleen sinds afgelopen dinsdag heb ik alleen maar problemen. Ik kan wel gewoon online komen, alles werkt wel tot na een paar seconden m'n MSN en mIRC afmelden, en m'n downloads stoppen.

Ik heb de hele tijd dat probleem nog, en ik heb al verschillende dingen geprobeert. Maar nog wil nix baten.

Ik heb geprobeert:

- De router gereset
- 5 min de router offline gehaald
- De router opnieuw geconfigd
- De modem gereset
- 5 min de modem offline gehaald.
- @home opgebeld, en ze zeggen dat de connectie naar mijn computer goed is.
- Firmware van mijn router geupgrade
- Kabels gecontroleerd
- Geprobeert te pingen

( natuurlijk heb ik ook gezocht hier op Got, en ook met google maar, als ik iets kon vinden dan was het verholpen met de oplossingen hierboven. )

Zodra ik de kabel van internet direct op een pc hier thuis aansluit werkt het wel goed. Dus ik weet zeker dat het aan de router ligt. Verder heb ik nog proberen te pingen naar mijn gateway ip, en die doet het meestal wel, maar als je ongeveer 15 keer pingt krijg je bij 1 ping sessie dat er 2 lines offline zijn.

Heb ik hier nou gewoon een gare router, of is er iets anders aan de hand ?

Ps. Moet je nog meer weten vraag het.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 14:51 ]

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Welk modem en hoe branden de lampjes daarop als het mis gaat?
Gebeurt dit op willekeurige momenten op de dag, alleen 's avonds, in weekend?

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik zal nog wel ff wat info geven. Het gebeurd iedere keer op verschillende momenten, vaak al na 30 seconden ofzo, soms blijft hij 2 minuten goed. Dit is dus heel erg irritant. Het gaat dan om de Com 21 Modem.

( ik maak zo ff screenshots van mijn instellingen, misschien valt daar wat op aan te merken )

Edit:

Mijn instellingen zijn als volgt :

http://www.lam-lan.nl/Freek/Settings/1.jpg

http://www.lam-lan.nl/Freek/Settings/2.jpg

http://www.lam-lan.nl/Freek/Settings/3.jpg

http://www.lam-lan.nl/Freek/Settings/4.jpg

Ik heb ze naar slechte kwaliteit veranderd, anders zal het een eeuw duren met laden :)

(ps. de naam CO is wel helemaal ingevult, maar die geef ik liever niet zo vrij. Voor de rest is alles wel ingevult zoals het daar staat )

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 20:57 ]

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Probeer onder Main Settings eens het vakje voor de Domain Name leeg te laten en onder Login Connect on demand aan te zetten i.p.v. Always on.

Zo heb ik het ook staan, en ik heb precies dezelfde opstelling als jij (@Home met Com21 en een RTBR03). Hier werkt dat perfect.

Yes - OEM

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het nu zo staan, ik weet zo of ik weer van internet wordt af gegooit.

Alvast bedankt ! :)

Edit, ik werd net weer van MSN afgegooit :( Waar zou het nog meer aan kunnen liggen ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 21:50 ]

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Ok, je zegt dus dat het alleen maar je router kan zijn. Kan je dan nog even wat screenshotjes maken van de rest van de instellingen, of even vertellen hoe het staat ingesteld (als de screenshots teveel moeite zijn ;)) ?

Yes - OEM

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 21:48:
Ok, ik heb het nu zo staan, ik weet zo of ik weer van internet wordt af gegooit.

Alvast bedankt ! :)

Edit, ik werd net weer van MSN afgegooit :( Waar zou het nog meer aan kunnen liggen ?
Tja, kan ook aan msn liggen natuurlijk of aan je verbinding (maar dan aan de kant van @home)

Kun je niet even testen zonder je router ertussen?

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
Als niks werkt is ff naar @home bellen.
Ik heb wel is eerder gezien dat zo ineens je CC nummer anders was.
Of dat ze wat anders ongevraagd veranderde.

IdieAloth

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Probeer "block ICMP request" en "block WAN request" eens aan te zetten.
Mogelijk krijgt die router problemen door iets wat vanuit het @Home netwerk komt. Maak met Ethereal (www.ethereal.com) eens een logfile van een minuutje op het moment dat de verbinding slecht is. Ben benieuwd wat daar uit komt.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op 18 mei 2004 @ 22:57:
[...]

Tja, kan ook aan msn liggen natuurlijk of aan je verbinding (maar dan aan de kant van @home)

Kun je niet even testen zonder je router ertussen?
Stond in m'n start post dat ik dat al had gedaan en dat het toen wel goed werkte.
NakedOne_NL30 schreef op 18 mei 2004 @ 23:01:
Als niks werkt is ff naar @home bellen.
Ik heb wel is eerder gezien dat zo ineens je CC nummer anders was.
Of dat ze wat anders ongevraagd veranderde.
@home heb ik opgebeld ( staat ook in startpost :)) maar m'n naam etc. is niet veranderd.
rvm schreef op 18 mei 2004 @ 23:03:
Probeer "block ICMP request" en "block WAN request" eens aan te zetten.
Mogelijk krijgt die router problemen door iets wat vanuit het @Home netwerk komt. Maak met Ethereal (www.ethereal.com) eens een logfile van een minuutje op het moment dat de verbinding slecht is. Ben benieuwd wat daar uit komt.
Ik zal het eens testen.

W0w ik ben nog de hele tijd online bij msn, volgens mij werkt het ! :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 08:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, nu duurd het alleen wat langer voordat ik offline schiet. Maar het totale probleem is nog niet verholpen.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Neem contact op met @home, ik had ook zo'n probleem.
Had iets met dhcp release te maken. Ze hadden binnen een middag opgelost.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb hetzelfde modem, en zo nu en dan (lees 2x per jaar) gaat mijn modem raar doen zoals de jouwe nu doet. Het helpt dan voor mij om alles 10x te resetten aan de router (zowel moedem als factory deafults).
Ik heb alleen mijn cc (bij jouw dus co) naam ingevuld en verder alles op standaard staan en dan werkt ie weer.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik heb het al met @home over gehad, ik heb ook al eerder dit probleem gehad. Toen lag het idd aan dhcp release, die kwam niet goed door.

Maar dit is de 2e keer dat ik dit heb, en meestal is het na een paar dagen weer over. Nu heb ik er ook geen problemen meer mee :)
Pagina: 1