[Outlook2k3] Aantal problemen met downloaden vanaf POP3/IMAP

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 21:48

Pegasus81

Group: Infinity

Topicstarter
Een beetje een vaag probleem:

Via de UvT heb ik een mailaccount. Dat is op 3 manieren bereikbaar: pop3, imap en webmail. Nu is dat webmailsysteem ontzettend beperkt. Daarom wil ik graag outlook gaan gebruiken.
Ik heb eigenlijk het hele jaar met de webmail gewerkt. Daar staan nu dus heel veel mails en mappen in. Graag wil ik alle mails downloaden in outlook, maar dan ook de mail uit de mappen. Daarna wil ik graag kiezen welke mails van de server moeten worden verwijderd.
Met IMAP kan ik wel alle mappen downloaden enzo, maar hoe haal ik ze dan van de server zodat ze geen ruimte meer innemen?
Met Pop3 downloadt ie alleen de berichten in de inbox, en niet in de submappen.
Iemand een idee hoe het wel kane?
Ik moet er wel bijzeggen dat ik nog nooit outlook gebruikt heb, maar ik heb wel de search gebruikt en kon niet echt iets vinden. Overigens: het is outlook 2003

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Het idee achter imap is volgens mij (gebruik het zelf niet) dat je lokaal precies hetzelfde ziet als er op de server achter is gebleven. Door imap te gebruiken kan je dus met outlook een mail / map verwijderen en deze zal dan ook van de server verwijderd worden.
Gewoon imap gebruiken dus denk ik!

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
Mystic Spirit schreef op 18 mei 2004 @ 14:41:
Het idee achter imap is volgens mij (gebruik het zelf niet) dat je lokaal precies hetzelfde ziet als er op de server achter is gebleven. Door imap te gebruiken kan je dus met outlook een mail / map verwijderen en deze zal dan ook van de server verwijderd worden.
Gewoon imap gebruiken dus denk ik!
Ja dat begrijp ik, maar dan blijven de mailtjes nog steeds op de server staan en gebruiken daarop ruimte. Ik wil nou graag outlook als een soort archief gebruiken.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:44

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Volgens mij hangt het ervan af wat je wil doen, wil je de mappen op de server verwijderen en een lokale kopie behouden of wil je ze helemaal verwijderen. Als je het eerste bedoeld zou ik voor iedere map een lokale map aanmaken en dan de inhoud van de map op de server daarnaar toe verplaatsen(met imap dus). Dan kun je de lege mappen gewoon van de server deleten. Ik heb nog nooit met Outlook gewerkt, dus ik weet niet precies hoe het werkt, maar met mijn mailclient(Mozilla) kan het wel op die manier.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Inderdaad, via IMAP alle mappen kopieren naar je Outlook.
Daarna alles via IMAP of webmail op de server verwijderen, en verder werken met POP3.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
limoentje schreef op 18 mei 2004 @ 14:50:
Inderdaad, via IMAP alle mappen kopieren naar je Outlook.
Daarna alles via IMAP of webmail op de server verwijderen, en verder werken met POP3.
Maar wat nu als ik vaak toch met webmail moet werken, omdat outlook niet geinstalleerd is op de UvT? Dan kan ik dus weer niet bij m'n nog niet gearchiveerde mail?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik vroeg mij af, is het misschien mogelijk om een rechtermuisklik of iets te doen op een mail en dat daar een optie verschijnt in de trant van van de server verwijderen?

Ik weet dat je met pop3 bijvoorbeeld voor alles een kopie op de server kan bewaren... misschien is er ook zoiets voor imap. Eigenlijk is het voor mij ook maar gissen! Misschien dat de ervarings deskundigen hier er beter iets over kunnen zeggen!

offtopic:
Licht het aan mij of is imap altijd een beetje achter gebleven? ik heb altijd het idee dat pop3 en webmail toch nog de meest gebruikte mail-vormen zijn.

edit:
[quote]Pegasus81 schreef op 18 mei 2004 @ 14:51:
[...]

Maar wat nu als ik vaak toch met webmail moet werken, omdat outlook niet geinstalleerd is op de UvT? Dan kan ik dus weer niet bij m'n nog niet gearchiveerde mail?[/quote]

Je moet wel keuzes maken natuurlijk. wil je nou de boel op de server houden ja of nee? wil je daar altijd alle mail zien? of alleen de aktuele berichten? Het leven zit vol keuzes en die zul je zelf moeten maken :+

[ Voor 31% gewijzigd door Mystic Spirit op 18-05-2004 14:56 ]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:44

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Pegasus81 schreef op 18 mei 2004 @ 14:51:
[...]

Maar wat nu als ik vaak toch met webmail moet werken, omdat outlook niet geinstalleerd is op de UvT? Dan kan ik dus weer niet bij m'n nog niet gearchiveerde mail?
Als je ze op de server delete op ruimte vrij te maken zijn ze daar weg en kun je er alleen nog in Outlook bij. Je kunt ze dus niet en verwijderen op de server en ze daarna nog kunnen bekijken op de server. Als je ze dus nog wil kunnen bekijken moet je ze dus niet verwijderen, alleen dan loop je het risico dat je account op een gegeven moment volraakt en je nieuwe mailtjes kwijtraakt.

@Mystic spirit

Vrijwel alle webmail oplossingen maken juist gebruik van imap om de mail te kunnen bekijken. Dus imap wordt juist vaker gebruikt dan dat je zou denken.

[ Voor 12% gewijzigd door MetroidPrime op 18-05-2004 15:05 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
ik denk dat ik de oplossing heb:

imap account aanmaken
pop3 acount aanmaken

- wat van de server kan in pop3 account mapjes mikken
- pop3 mail niet ophalen (dus niet in verzend/ontvanglijst)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even een titeledit+move :)

outlook imap mappen naar pop3 > [Outlook2k3] Aantal problemen met downloaden vanaf POP3/IMAP *
WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
Pegasus81 schreef op 18 mei 2004 @ 15:05:
[..]
- pop3 mail niet ophalen (dus niet in verzend/ontvanglijst)
Alleen weet ik dus weer niet hoe dit moet...

- Outlook heeft gewoon teveel knopjes -

Ik heb het momenteel maar opgelost door een dummy server in te vullen bij het pop3 account, maar dat is niet zo'n nette oplossing ...

[ Voor 32% gewijzigd door Pegasus81 op 18-05-2004 15:52 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik dacht dat Outlook 2003 net als OLXP Send/Receive Groups kende, waar je aan kan geven welke accounts er wel en niet opgehaald mogen worden...

tools/extra > Send/receive settings en verder.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 19-05-2004 01:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1