Upgrade processor laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hoi,

Ik zag bij www.alternate.de Pentium 4 mobiele processors in de verkoop. Mijn laptop is voorzien van een dergelijke processor op 1,7 GHz. Het moederbord is voorzien van de Intel 845mp chipset. Upgraden naar een snellere cpu lijkt me aardig en redelijk betaalbaar.

Op de Intel site kwam ik geen info tegen omtrent ondersteuning door genoemde chipset van snellere cpu's dan de nu toegepaste of anderzins.

Iemand enig inzicht in wat hier eventueel mogelijk is? B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat de bottleneck waar je tegenaanloopt? Vaak is het zo als je 1 component vervangt het volgende de bottleneck gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Complete Systemen & Laptops

i845MP op Intel.com
Het lijkt me erg duidelijk dat je gewoon de snelste Pentium4-M met een FSB van 100MHz QDR erop kunt prikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Nu online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 14:05:
Is dat de bottleneck waar je tegenaanloopt? Vaak is het zo als je 1 component vervangt het volgende de bottleneck gaat worden.
Nee, geen bottleneck hoor, zoals gezegd: het lijkt me een aardige upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Nu online
BalusC schreef op 18 mei 2004 @ 14:08:
Processors, Mobo's & Geheugen » Complete Systemen & Laptops

i845MP op Intel.com
Het lijkt me erg duidelijk dat je gewoon de snelste Pentium4-M met een FSB van 100MHz QDR erop kunt prikken :)
Ja, er staan inderdaad geen aanwijzingen dat het niet kan, maar tevens niet expliciet dat het wel kan; geen beperkingen t.g.v. het bios of anderzins door de fabrikant van de laptop ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
En hoe zit het met de koeling? Daar moet je natuurlijk ook ff aan denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Nu online
RS_003 schreef op 18 mei 2004 @ 14:20:
En hoe zit het met de koeling? Daar moet je natuurlijk ook ff aan denken :)
Ja, de sterkere warmte ontwikkeling van een snellere cpu zou teveel kunnen zijn voor de toegepaste koelings hardware. Hoeveel marge zou hierin kunnen zitten: als het een gok is, is deze verantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
ParkOverall schreef op 18 mei 2004 @ 14:26:
[...]

Ja, de sterkere warmte ontwikkeling van een snellere cpu zou teveel kunnen zijn voor de toegepaste koelings hardware. Hoeveel marge zou hierin kunnen zitten: als het een gok is, is deze verantwoord?
Tja p4 clocken terug als ze te warm worden... Maar dan heb je igg ook niks aan de extra power. Ik denk dat 200mhz extra wel kan. Maar je moet er geen P4 2.0 of 2.4 ghz in gaan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Nu online
Okay, ik neem aan 'an educated guess'. 200 MHz extra is niet vanzelfsprekend bijster interessant, zal dus het koelings punt goed in de gaten houden, eventueel capaciteit opkrikken. (proberen)

(Tell me more.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:03

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik zou kijken naar het voltage waarop deze cpu's @ hun max werken. Dit kan je een redelijke indicatie van extra warmte geven.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Nu online
MaDLiVe schreef op 19 mei 2004 @ 12:57:
Ik zou kijken naar het voltage waarop deze cpu's @ hun max werken. Dit kan je een redelijke indicatie van extra warmte geven.
Ja, dank voor de tip. Combinatie van spanning en stroomsterkte bepaald de grootte van de warmte-ontwikkeling. Verzorgings-spanning is een gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Nu online
Okay, ik kan nu een Mobile Pentium 4-M @ 2,6 GHz (de snelste uit die serie) te pakken krijgen voor 239 euri's. Zou m'n laptop dat 'pikken'? Nieuw was het apparaat voorzien van een 1,7 GHz uitvoering.

• ParkOverall
  • Nu online
-kick-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Nu online
Niemand?
Pagina: 1