[MSI DR8-A] Kan geen CD-RW's wissen en FW updaten

Pagina: 1
Acties:

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Ik heb sinds januari (ong) de MSI DR8-A DVD+/- brander. Het probleem is dat ik vanaf het begin al geen CD-RW's kan wissen.
Ik zag net dat er een nieuwe firmware uit is. Bij het updaten van de firmware krijg ik (onder DOS) het volgende te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
1. On Secondary: ATAPI    DVD-RW 8X Max       130D    Master
2. On Secondary: AOpen    12X DVD-ROM DRIVE   R05     Slave
0. Exit

please select one to update BIOS: 
This file is not support for Device

(als ik voor '1' kies krijg ik de support melding erbij)

De FW zou echter wel goed moeten zijn, omdat ik nav de meuktracker van vandaag de link van de FW voor de DR8-A2 heb omgeschreven naar die voor mijn DR8-A. Beide zip-files (b)lijken dezelfde bestanden (namen, grootte en data) te bevatten, en geven ook allebei de foutmelding.
Ik heb ook via de navigatie van de MSI site de FW gedownload, maar dat is weer hetzelfde bestandje :(
Ik wil erg graag updaten, omdat bij deze FW het probleem met het niet kunnen wissen van CD-RW's verholpen schijnt te zijn.

Ik dacht zelf dat het probleem ermee te maken zou kunnen hebben dat er bij 1. geen MSI staat maar ATAPI --> misschien missen de CD-ROM drivers van mijn opstartdisks (Win98 en Hiren's BootCD v5) een identifier die ervoor zorgt dat er MSI komt te staan, zodat de FW denkt dat het om een algemene drive gaat? Ik heb echter nog geen recente DOS-CD-ROM driver gevonden waar mijn brander bij zou kunnen staan

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:00

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Die nieuwe firmware van de Tweakers frontpage is alleen voor de DR8-A2 versie.
Heb je al geprobeerd om via de MSI-Liveupdate naar een nieuwe versie te zoeken voor de A(1) versie en eventueel te flashen? Ik had met mijn A2 ook problemen om (philips 4-12x) CD-RW te wissen. Nu werkt dit wel, maar alleen als ik 1 stapje onder de maximale snelheid wis (8x).
Probeer ook eens op een iets lagere snelheid te wissen.

linkje naar de MSI-Liveupdate voor firmwares: http://www.msi.com.tw/pro...rt=5&kind=37&CHIP=37&ID=5

[ Voor 21% gewijzigd door Chrasher op 18-05-2004 14:13 ]

PSN-id: Chrasher

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Chrasher schreef op 18 mei 2004 @ 14:09:
Die nieuwe firmware van de Tweakers frontpage is alleen voor de DR8-A2 versie.
Heb je al geprobeerd om via de MSI-Liveupdate naar een nieuwe versie te zoeken voor de A(1) versie en eventueel te flashen? Ik had met mijn A2 ook problemen om (philips 4-12x) CD-RW te wissen. Nu werkt dit wel, maar alleen als ik 1 stapje onder de maximale snelheid wis (8x).
Probeer ook eens op een iets lagere snelheid te wissen.

linkje naar de MSI-Liveupdate voor firmwares: http://www.msi.com.tw/pro...rt=5&kind=37&CHIP=37&ID=5
Ik heb ook Philips 4-12x CD-RW's, en Platinum CD-RW's. Bij beide heb ik het probleem. Ik heb wel de goede FW gedowload door op de MSI pagina mijn model op te zoeken (zie ook startpost). Ik zal ff proberen om op lagere snelheid te wissen

edit:

FW update onder Windows met Live-Update werkte wel, en CD-RW's wissen op 8-speed ook. Thx!

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 18-05-2004 15:05 ]

Verwijderd

Ik zit met het zelfde probleem.

ik wil via msi liveupdate v3 mijn dr8a flashen.

maar ik krijg elke keer weer een fout melding,van msi dat er een fout
opgetreden is.

ik moet dan ook echt mijn pc helemaal uit zetten anders herkent en mijn bios en win xp hem niet meer.

ik wil flashen van 120D naar 150D,want ik kan sommige dvd+RW media
niet eens gebruiken want dat wordt dan gewoon niet herkent.

weet iemand er wat op.
ik gebruik de firmware,want die zoekt die live update zelf op.

Wat ook opvalt is dat ie tijdens het flashen mijn Asus dvd speler ook ff het lampie laat branden en het flashen begint goed,want hij stuurt eerst de data,dan verifeerd ie het en dan gaat ie flashen en dan gaat dat balkie zo ongeveer 5 a 6 keer tot het einde en dan komt die melding.
Brander blijft dan ook met z'n rooie lampie aanstaan en die gaat pas uit als
ik de pc echt uit zet.

Ik gebruik Xp home sp1 en de pc die hier onder staat.

PLEASE HELP 8)7 :? :(

Verwijderd

Ik heb het ook geprobeert met een bootdisk.

Je moet dan in real dos mode.

Maar je c schijf wordt dan niet goed herkent omdat dat ntfs is.

als ik probeer te flashen krijg je weer de melding dat ie de file niet kan openen
dus dat lukt ook niet

Verwijderd

Hoe kom ik in real dos mode met een bootflop, terwijl alle
partities op mijn pc ntfs zijn

Verwijderd

Dit is het bericht dat ik krijg via die flash via MSI live update

'CDdrv: unknown error while starting cddrv driver service'
'Does cddrv.sys exists in system32/drivers ?'

nu lees ik net dit op een site

I had the same problem with using the windows flasher until I uninstalled Intel Application Accelerator. I'm not sure why, but that fixed it.
You might want to give that a try, if you have IAA installed

Maar dit antwoord kreeg iemand anders ook maar die heeft net als ik een AMD.

Iemand bekent hiermee

Verwijderd

Niemand ???

Heb jij dit al opgelost (gwystyl)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 23:08 ]

Pagina: 1