Programma om zwarte rand in plaatjes te maken

Pagina: 1
Acties:

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 19:06
Ik ben bezig een groot aantal bestanden (lees > 1000) om te zetten in thumbnails.
Dit is me gelukt met een thumbnail programma zodat ik gelukkig niet alle plaatjes met de hand moest berwerken.
Nu is het echter de bedoeling dat er bij the thumbnails een zwarte rand van 1 pixel om het plaatje heen komt.
Ik heb me helemaal rot gezocht op google en op sites met photoshop tutorials, maar ik weet niet goed waar ik op moet zoeken |:(

Er zijn wel programma's die een zwarte lijn om een plaatje kunnen zetten, maar dan moeten alle plaatjes dezelfde afmeting hebben, en dat is in mijn geval dus niet zo :(

Kent er iemand een programma die deze functionaliteit heeft?
Of is het mogelijk om dit te berijken met photoshop?

[ Dislect ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

TheBorg

Resistance is futile.

Arles Image Webpage creater (Shareware).
Maakt trouwens ook super mooie thumbs met speciale sharpening filter.

• ajhvdb
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 14:14
als je de thumbnails op het internet zet kun de de zwarte rand automatisch krijgen met css.

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
photoshop heb ik eens met automatic batch lopen spelen, daarmee kon ik gemakkelijk mijn naam presies in de hoek krijgen, de afmeetingen maakte niet uit...

Ik weet alleen niet of het ook kan met een rand rondom. Immers wat photoshop opneemt is dan dat ik een vierkant van x*x pixels maak. Dus ik vraag het me af of hij dat snapt.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Icey schreef op 18 mei 2004 @ 13:53:

Ik weet alleen niet of het ook kan met een rand rondom. Immers wat photoshop opneemt is dan dat ik een vierkant van x*x pixels maak. Dus ik vraag het me af of hij dat snapt.
Jawel, de optie "stroke 1 pixel" kan dan worden herhaald. Werkt perfect!

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Icey schreef op 18 mei 2004 @ 13:53:
photoshop heb ik eens met automatic batch lopen spelen, daarmee kon ik gemakkelijk mijn naam presies in de hoek krijgen, de afmeetingen maakte niet uit...

Je kan gewoon een batch opnemen waarbij je:
[list]
• een plaatje opent
• control-a (alles selecteren) drukt
• kleur zwart als front color selecteren
• stroke van 1 pixel doet

Erger nog, het is zelf vrij simpel.

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 19:06
thnx sdomburg

dat is inderdaad de goede oplossing.

Het is dus idd vrij simpel, beetje jammer dat het niet ergens netjes beschreven staat als je ernaar zoekt

iedereen bedankt voor de hulp iig

[ Dislect ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Dan zijn we nu dus klaar, dankje BertV en sdomburg, ik wist namelijk niet zeker of die optie ook werkte met een batch :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Blijkt het beste foto-bewerkingsprogramma toch nog steeds alles te kunnen zeg ;)

Maar fijn dat het is opgelost :)

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 18-05-2004 14:09 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1