[LINUX] Backup waarvan eerste volume ontbreekt...

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo allen!

Grote ellende alhier... Ik heb een backup van 27 volumes, gemaakt met de standaard backup module van Webmin. Nu is het echter zo, dat ik drie backups laat maken (elk weekend), die naar dezelfde schijf worden weggeschreven... ik heb er nooit bij stilgestaan, dat dan de latere van de drie backups de eerdere overschrijft ... *grrr* ... dom dom dom.

Nu heb ik dus nog wel de laatste 26 volumes van de backup, maar de eerste ontbreekt, omdat die is overgeschreven met een backup van een andere schijf.

Mijn vraag:
Is er een mogelijkheid om toch nog data uit de overige 26 volumes te halen?

Ik hoop dat iemand hiervoor een mogelijkheid ziet...

bij voorbaat dank voor de hulp!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
ben bang dat de webmin module niet aan error correction enzo doet ofwel weg is weg ben ik bang ik weet niet precies hoe je de webmin module hebt ingesteld want je hebt meerdere mogelijkheden van backuppen via webmin

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
In principe lijkt webmin de standaard 'dump' tool te gebruiken, die op veel *nix varianten wordt gebruikt. Is er niet een of andere tool, die het mogelijk maakt de inhoud van de losse backup volumes te bekijken en hieruit specifieke info te halen? Dit hoeft dan natuurlijk niet zo zeer m.b.v. webmin zelf. Ik heb al gekeken naar het 'restore' commando... maar dat blijft vragen naar volume #001.

Nu ben ik dus aan het zoeken naar 'iets' (een util) dat wel die losse data-bestanden kan lezen... maar er lijkt niemand te zijn die hier ooit eerder problemen mee heeft gehad ...

• lordgandalf
maar maakt dump er dan split archives van of is het gewoon een soort van tar als het een soort van tars zijn dan moet het wel terug te halen zijn op de eerste na dan die ben je naar waarschijnlijkheid kwijt

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Dump maakt er split archives van ... maar met restore kan ik die losse archives niet benaderen ... er wordt dan steeds gevraagd naar het eerste volume...

• lordgandalf
ja dat komt dus omdat het een split archive waarschijnlijk en ik dacht dat dump geen algorithmes gebruikt om zijn data te beveiligen tegen corupptie en als dat waar is dan zul je mischien met een data recovery kunnen proberen het eerste archief terug te halen en anders ben ik bang dat je er niks aan hebt of iemand anders moet een wonder tool hebben

Pagina: 1