Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
Verwijderd
De kwaliteit zal niet hetzelfde zijn als een dremel, maar hoeveel ga je er gebruik van maken?
Als je een beetje wilt hobbyen zal je aan een dergelijk apparaat geen miskoop doen!
Verwijderd
Specs tegenover de normale dremel:
-Doet 30.000 toeren ipv 25.000
-je krijgt die "pen-arm"er bij, die kost normaal 70 euro extra.
-hele hoop tooltjes en slijptollen. Bij dremel moet je dat apart kopen.
Voor normaal gebruik kan je deze gewoon gebruiken, alleen als je iedere dag dat ding een uur of zo zou gebruiken raad ik de dremel aan, want die is misschien duurzamer qua motor. Maar aangezien er toch 2 jaar garantie opzit boeit dat niet.
Het apparaat voet trouwens wel zwaar en massief aan wat op kwaliteit duid. Het enige wat crappy is is de koffer die je erbij krijgt, die is van goedkoop gegoten plastic, maar he! je hebt die dremel nmiet voor niets gekocht! maak zelf een koffer!
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
Verwijderd
en een doos er om heen waar ik nou mijn Epia V8000 in heb zitten
weet iemand of er op deze dremel kloon ook een toeren regelaar op zit?
Ik heb een tijdje met een echte dremel gewerkt; kon ik een keer lenen en vond dat de toeren teveel weg zakken (hoogste stand tijdens schuren/slijpen enz.) bij belasting.Godjira schreef op 18 mei 2004 @ 13:29:
Zelf heb ik een Dremel gehad, en dat is echt topkwaliteit. Ik heb hem wel weer verkocht, omdat ik er bijna nooit meer iets mee deed. Maar dit is een zeer net prijsje natuurlijk, dus laten liggen zou ik hem niet. Wil je toch een wat betere kwaliteit, dan kun je ook voor een Black & Decker gaan, aangezien die ook Dremel kloons hebben en Black & Decker is ook een kwalitatief hoogstaand merk.
Ik heb nu een ferm (18 euri+ koffer+ 40 acc.+flexibele as) en die heeft minder toeren verlies dan die stomme dremel (65 euri+5. jawel 5 acc.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Verwijderd
[rml][ DremelCloon] Gamma € 25,-[/rml]
[rml][ V&D] Black & Decker dremel-kloon[/rml]
search: dremel imitatie
Welke voor jou geschikt is ligt aan een aantal dingen:
- voorkeuren?
- benodigde bijgeleverde tools?
- verloopsets / flexibele as?
- geschikt voor originele schijfjes?
- instelbaar toerental?
- vermogen?
- ga je hem 2x gebruiken en daarna stof laten vangen, of dagelijks gebruiken?
- etc etc.
Ik denk dat ik em ook ga halen
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 14:38 ]
kheb zelf een dremel Multipro en die doet 32.000 toeren in 10 regelbare standen..Dekaasboer schreef op 18 mei 2004 @ 13:26:
Specs tegenover de normale dremel:
-Doet 30.000 toeren ipv 25.000
-je krijgt die "pen-arm"er bij, die kost normaal 70 euro extra.
-hele hoop tooltjes en slijptollen. Bij dremel moet je dat apart kopen.
maar als je niet al te veel geld er voor over hebt en toch leuk wilt modden, is dit wel een goede optie..
ik voel me lekkaah !!!
hij is gewoon in toeren regelbaar met een draaischijf.
apparaat zelf is dus wel een aanrader
[ Voor 9% gewijzigd door Metro2002 op 18-05-2004 20:01 ]
De nieuw verpakking:

De Koffer:

De Tie Wrap:

De Inhoud:

De Inhoud met Veiligheidsvoorschriften:
( Hmmm, niet lezen... :Y) )

De inhoud uitgelegd

De Markus naast een standaard Geodriehoek, we weten allemaal hoe groot die zijn (2x7cm lang)

Getest, hij doet het
nu kan ik ook aan het modden
en dan binnenkort speakers in mijn polo bouwen (want in 1986 hadden ze daar nog geen ruimte voor behalve 1 midden op het dashboard: MONO
[ Voor 20% gewijzigd door ExploWare op 18-05-2004 20:51 . Reden: Links naar grotere pics toegevoegd ]
. . . . . Youp.net . . . . .
125€ betaald heb
zijn enkel belgen zo gek????
www.weefab.com
Lol, mijn ferm was 26 euro bij kijkshop, meteen ff dremel heavy duty schijfjes gehaald en wc blokje gemaakt.ThaSarge schreef op 18 mei 2004 @ 13:15:
Voor die prijs had ik em ook meteen gehaald als ik niet al een dremel kloon had van Ferm, die van mij was ook maar 40 euro bij de kijkshop
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
niet alle, alleen degene die voor het modden 125 piek neertellenSoul__assasin schreef op 18 mei 2004 @ 20:34:
en zeggen dat ik voor mijn echte dremel.(die blauwe koffer)
125€ betaald heb
vorrige week ik in de aanbieding bij de gamma voor 18.99 met 15% !!!! kassakorting
http://vierkant228.tweakdsl.nl/IMG_0067.JPG
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 14:39 ]
maar die €125 is wel de echte dremel
www.weefab.com
Mja ben ik denk ik te vroeg geweest, tis iig nog geen jaar geledenEl Snorro schreef op 18 mei 2004 @ 20:37:
[...]
Lol, mijn ferm was 26 euro bij kijkshop, meteen ff dremel heavy duty schijfjes gehaald en wc blokje gemaakt.
wacht eens even, dan heb je de versie zonder flexibele kop
ik heb nl. deze en die is nog dezelfde prijs als toen ik em kocht
http://www.kijkshop.nl/on...ory%255Fname%3DCombitools
[ Voor 55% gewijzigd door Sartsj op 18-05-2004 21:59 ]
Die hek ook gekocht. Alles goed en wel maar over die koffer is niet nagedacht.Vierkant228 schreef op 18 mei 2004 @ 20:50:
[...]
niet alle, alleen degene die voor het modden 125 piek neertellen
vorrige week ik in de aanbieding bij de gamma voor 18.99 met 15% !!!! kassakortingwas hij maar 16.14
[afbeelding]
Ze leveren maar een zo`n foto film houdertje/koker mee waar slijp dingen etc inzitten. Maar waar laten jullie de restanten? De andere verwisselbare polijst dingen en die schuurbandjes?
Verwijderd
jepSoul__assasin schreef op 18 mei 2004 @ 20:34:
125€ betaald heb
ik heb die kompleet met koffer, insteekplekjes etc..Meneer aard schreef op 18 mei 2004 @ 22:23:
[...]
Die hek ook gekocht. Alles goed en wel maar over die koffer is niet nagedacht.
Ze leveren maar een zo`n foto film houdertje/koker mee waar slijp dingen etc inzitten. Maar waar laten jullie de restanten? De andere verwisselbare polijst dingen en die schuurbandjes?
http://vierkant228.tweakdsl.nl/IMG_0068.JPG
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 06:34 ]
Woohoo, lang leven de gamma. 20 euro! Ding werkt perfect. Waar staat ergens de prijs op die bon Vierkant? (ja ik ben scheel)
Die koffer is zowiezo onhandig, je moet het snoer helemaal perfect opvouwen om hem erin te proppen enzo. Maar wel lekker compact... Alsof ik het daarvoor doe? [-_-]
Nee, maar schijnt hip te zijn ofzo...
[ Voor 46% gewijzigd door Vermicellisoep op 18-05-2004 23:04 ]
Nooooh! Stahp!
paar posten terug staat de nota met prijsVermicellisoep schreef op 18 mei 2004 @ 23:00:
Ik zie hier Ferm voor 40 euro, daarna voor 30...
Woohoo, lang leven de gamma. 20 euro! Ding werkt perfect. Waar staat ergens de prijs op die bon Vierkant? (ja ik ben scheel)
Die koffer is zowiezo onhandig, je moet het snoer helemaal perfect opvouwen om hem erin te proppen enzo. Maar wel lekker compact... Alsof ik het daarvoor doe? [-_-]
Nee, maar schijnt hip te zijn ofzo...
ExploWare schreef op 18 mei 2004 @ 20:34:
Ik heb hem maar gekocht
- De nieuw verpakking:
- De Koffer:
- De Tie Wrap:
- De Inhoud:
- De Inhoud met Veiligheidsvoorschriften: ( Hmmm, niet lezen...)
- De inhoud uitgelegd
- De Markus naast een standaard Geodriehoek, we weten allemaal hoe groot die zijn (2x7cm lang)
- Getest, hij doet het
nu kan ik ook aan het modden![]()
en dan binnenkort speakers in mijn polo bouwen (want in 1986 hadden ze daar nog geen ruimte voor behalve 1 midden op het dashboard: MONO)
verder zijn de accesoires beter en ook netter verpakt in die van jou ( bij mij zat het gewoon allemaal in plastic zakjes en niet in een houdertje zoals bij jou)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 14:43 ]
Nooooh! Stahp!
Verwijderd
Aangezien ik zo`n ding nooit gebruik, maar altijd handig is om te hebben had ik geen zin om er knaken aan uit te geven.
Ik heb er mijn window mee gemaakt en dat ging perfect.
Wel heb ik hiervoor slijpschijfjes van het merk Dremel zelf genomen, want die ferm schijfjes lijken wel van koek. Die vergaan als sneeuw in de zon.
Ook de flexibele slang van de ferm is prul.
Maar voor dat geld ben ik er dik tevree over.
Nu krijg ik het hulpstukje er niet meer uit... binnenkort heel dat ding maar eens uit elkaar halen...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
gewoon garantie claimen, ik heb er in ieder geval 3 jaar + 1 jaar extra van de gammaToolkiT schreef op 19 mei 2004 @ 06:51:
Ik heb ook een ferm, tot voor kort heel tevreden over, maar laatst kreeg ik hem niet meer los.. het lock knopje is lam en ik had hem te strak vastgezet denk ik
Nu krijg ik het hulpstukje er niet meer uit... binnenkort heel dat ding maar eens uit elkaar halen...
Die hek ook, die koffer is totaal niet over nagedacht (zeker ontworpen door philipsVierkant228 schreef op 18 mei 2004 @ 22:43:
[...]
ik heb die kompleet met koffer, insteekplekjes etc..
Verwijderd
Op zich heeft een echte dremel voor 99% van de mensen geen overwaarde boven een veel duurdere kloon. Alleen zijn de bijgeleverde onderdelen vaak van extreme baggerkwaliteit. Een extra handjevol Dremel original schijfjes en schuurspul kost dan ook niet zo heel veel, maar heb je wel veel langer plezier van. Ga voor los spul niet naar goedkope merken kijken.
Anders mischien eens kijken wat voor merk het is. Duits gereedschap is over het algemeen van goede kwaliteit.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 14:00 ]
deze nieuwe klinkt al een stuk beter en gaat ook goed en normaal aan
Verwijderd
Ik heb als eerste dremel een kloon van black en decker gekocht, alles ging daarmee goed, en ik heb em veel gebruik, maar plots deed ie het niet meer...Soul__assasin schreef op 18 mei 2004 @ 20:34:
125€ betaald heb
En sjah, garantie was vervallen, en ik was wel geinteresseerd wat er aan stuk was, dus ik hem opensmijten.
Wat er kapot was :
de overbrenging tussen motor en uitindelijke as , waar je de tools insteek.
Deze gebeurt namelijk via een soort van veer, waarvan de uiteinden dwars over midden geplooid waren.
Deze zaten dan in een groefje op de assen zelf.
Nu was gewoon 1 van die overgeplooide uiteinden afgekraakt.
Is dit normaal dat ze de overbrenging op zo'n manier doen??
Want dit lijkt in mijn oven toch niet te veel kracht kunnen weerstaan...
Nuja, kheb me nu een gewone dremel aangeschaft, en deze werkt perfect.
(ook heb ik mijn oude hersteld , op 'mijn manier'
Edit , ja , ik ben ook belg
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 19:06 ]
Verder een perfect dingetje, loopt al zeker 2 jaar trouw zijn diensten te verkondigen...
HET APPARAAT ZELF BEWERKT!
Er zit zo'n ring onder de bitjes-klem, om de as

Deze ring past niet over dat klemmetje

Dus ik heb die binnenste ring iets uitgeslepen zodat het wel past
Ik heb het stalen cylinder-vijltje gebruikt

Dus dat werkt
Die ring moet er namelijk vanaf wil je de flexibele arm bevestingen
Over die flexibele arm: Ik had er ook al ff moeite mee, maar je kan die as iets uit de arm trekken, dan kan je het gewoon in de klem bevestigen, en dan iets terugduwen, en de kop erop schroeven
Verwijderd
hmm, dat had ik met me eerste ook, maar daar had ik iets op gevonden!ToolkiT schreef op 19 mei 2004 @ 06:51:
Ik heb ook een ferm, tot voor kort heel tevreden over, maar laatst kreeg ik hem niet meer los.. het lock knopje is lam en ik had hem te strak vastgezet denk ik
iets met een spijker en een gaatje, es ff kijken
M'n tweede Ferm was 19 euro en doet het nog.
De dremelklonen zijn dus stukken minder betrouwbaar en gaan veel minder lang mee. Maar goed, ze kosten dan ook tig keer minder...
BTw: bij dremelklonen zitten vaak niet al te beste accesoires. Dus als iets met de spullen uit die koffer niet lukt haal dan dremel-accesoires! (met name kloon-slijpschijfjes zijn drama
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Mijn flexibele as is al veel gebruikt en doet het nog steeds perfect!
Maar je kan gewoon geen miskoop doen, 3 jaar garantie! En nog mooier; gamma geeft 1 jaar extra garantie!!!! dus na de fabrieksgarantie van 3 jaar, geeft gamma me nog een jaar. Dus zorgen dat ie steeds binnen 4 jaar stuk is, dan ben ik voor het leven voorzien!
Bij de aldi hebben ze ook deze kloon, alleen heet hij dan topcraft geloof ik. Er zit dan in elk geval ook nog eens zo'n frees opzet stuk bij.
[ Voor 15% gewijzigd door Mistraller op 19-05-2004 23:53 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Verwijderd
ik heb precies dezelfde alleen dan in het zwart en van topcraft bij de aldi gehaald voor rond de 40 euro heb laatst ook n og ff van die reinforced dremel slijp schijfjes gehaald. nu alleen nog de pacard hell van me zus jatten en ik kan ook gaan moddenVierkant228 schreef op 18 mei 2004 @ 22:43:
[...]
ik heb die kompleet met koffer, insteekplekjes etc..
Lekker handig, ik naar de praxis. zeggen ze dat ze niets met die bon aankunnen.
What is impossibility but a challenge
TIP: Scan daarom al je bonnetjes in. Vooral die van de aldi verbleken vaak. (komt oa m'n pc vandaanMr.Nonflex schreef op 21 mei 2004 @ 19:56:
Ik heb drie jaar geleden ook een dremelclown gekocht. een gele mannesman bij de praxis in de reclame 39 gulden, echt geen geld. met zon flexibel asje. Heeft maar liefst 10 jaar garantie. 4 maanden later wilde ik hem weer gebruiken, deed ie het niet meer, ik bon opgezocht, is alle inkt van de bon af verbleekt.
Lekker handig, ik naar de praxis. zeggen ze dat ze niets met die bon aankunnen.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Verwijderd
Ik heb zelf in de tijd der guldens nog bij de kijkshop een dremelclone gekocht van een merk dat ik niet eens meer kan lezen, maar die werkt nog steeds na ~12 windows en logo's.
Verwijderd
als een bonnetje helemaal vervaagd is en hij is niet meer te lezen, scan hem dan in, en ga naar photoshop.
Zet daar het contrast overdreven hoog, 9 van de 10 keer als het bonnetje verbleekt is kun je het dan nog lezen en uitprinten
Verwijderd
Verwijderd
kinzo is wel het grootste boutmerk dat er is ik heb er al 5 van versleten das ik raad het je niet aan om te doen.Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 12:33:
Kruidvat heeft nu een kinzo in de aanbieding voor 13,95 volgens mij alleen niet zoveel tooltjes als die andere.
Ook de koffer die je erbij krijgt is niet van dat lelijk gegoten plastic maar een echte koffer met degelijke sluitingen en vakje bovenin voor je opzetstukjes.
Het enige nadeel wat ik er aan heb kunnen vinden is dat als je hem langer als een half uur op speed 4/5 aan laat staan (max=6) dat er dan rook uit komt en je je garantie kunt gaan eisen
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Verwijderd
Dus toch maar even afwachten hoe die markus zich blijft gedragen en die maar gaan halen......Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 12:35:
[...]
kinzo is wel het grootste boutmerk dat er is ik heb er al 5 van versleten das ik raad het je niet aan om te doen.
Voor de prijs van 5 kinzo's had je een dremel pro kunnen kopen hé, ik heb nu ook een kinzo, eigenlijk nog maar 2 keer gebruikt, doet soms wat raar (bv. als je de flexibele as wil gebruiken, moet ik als ik hem heb aangesloten eerst even op een hoog toerental draaien, omdat de as anders niets doet.Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 12:35:
[...]
kinzo is wel het grootste boutmerk dat er is ik heb er al 5 van versleten das ik raad het je niet aan om te doen.
Verwijderd
Gelijk uitgeprobeerd met verschillende tools, maar helaas zijn (zoals eerder geschreven) de slijpschijfjes echt slecht evenals het meegeleverde houdertjes voor de schijfjes.
Dus daarvoor de Dremel accesoires
Het apparaat opzich doet het wel goed en hopelijk mag dat lang zo blijven
Powerbrain.
Dat komt omdat Ferm dat heel lomp heeft opgelost met een potmeterVermicellisoep schreef op 19 mei 2004 @ 00:03:
trouwens wel vreemd dat het toerental van die fopdremels proportioneel (niet in vaste standen maar vloeiend) te regelen is terwijl dat bij de echt niet zo is..
Na 2 jaar met plezier met me Ferm (Kijkshop, 34,95 Eur toen nog) te hebben gemod begon die halverwege gaar te doen: niet meer starten (moest hem ff aandraaien, letterlijk!) en heel onregelmatig toerental en vonken als een gek. Tijdje geleden heeft ie de geest gegeven, wat bleek: 1 van de 'blokjes' van de roter was afgebroken, hoe dat komt...
Heb toen gelijk een nieuwe en nu WEL een goede gekocht en wel met zo'n 90° beugel en flex-as: die Dremel multipro voor 125,-
Use the Search Luke...