over de Zalman TNN500A

Pagina: 1
Acties:

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10-2025

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
Totaal passief gekoelde behuzing inclusief de voeding...
Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/reviews/cooling/2003/ZalmanTNN500A/logo.jpg

Tweakers Review

Wat ik me afvraag is hoeveel harde schijven er nu precies in kunnen als je ook een 3,5" Floppy drive erin wil hebben.
en waar zou je die extra onderdelen kunnen kopen zoals de VGA Heatpipe D-set (2 extra heatpipes) en de CPU Heatpipe L-set

en van hoeveel molex stekkers is de standaard speciale voeding voorzien?
(om bijvoorbeeld een harde schijf en een dvd brander te voorzien van stroom, dus niet die floppy molex aansluiting)
ik heb er zeven nodig (4 schijven, 2 optische drives, 1 extra voor later, misschien grafische kaart?)

Zijn CT-systemen en Space Promotion de enige in Nederland die deze Zalman behuizing kunnen leveren? Weet iemand dat?

[ Voor 7% gewijzigd door PaulX op 18-05-2004 21:16 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 16:17
Aanwezig zijn een drietal 5,25-inch bays en een viertal 3,5-inch bays. Eén van deze 5,25-inch bays wordt standaard gebruikt voor de heatpipe harde schijfkoeler, maar deze kan zonder problemen verwijderd worden.
in totaal dus 6 hardeschijven als je er een floppy in doet

en de zalman koelers zijn de ZM-2HC1 zo te zien, kan ook de ZM-2HC2 zijn. waar die te koop zijn moet je ff in de pricewatch kijken
pricewatch: Zalman ZM-2HC1
pricewatch: Zalman ZM-2HC2

http://www.zalman.co.kr kijk ook hier is.... ik krijg het idee dat je nog totaal niet gezocht heb :/

en omdat ik me toch verveel...
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/howto/20040115/images/img_4120.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door MewBie op 18-05-2004 13:11 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Als ik het goed heb begrepen uit alle informatie die ik gelezen heb kan is er het volgende aanwezig:
- 4× 3,5" racks
waar ik dan 3 van zou gebruiken voor HDD's
- 3× 5,25" racks
waarvan 1 voor HDD met de standaard heatpipe set

Als je 4 schijven wilt plaatsen en 2 stuks 5,25" drives dan is er volgens mij ook nog plaats voor een andere 3,5" station zoals een Diskette of ZIP drive.
Klopt wel toch? :?

PSU info: ZM350 (300W)
Is voorzien van: 6 Molex stekkers & 2 FDD molex stekkers zo te zien!
Dat is ook te zien aan het plaatje die hierboven gepost is, alleen zie ik daar de fdd molex stekkers niet!
Ach ja, net genoeg want je kunt tenslotte ook verlengen met zo'n extendermolex kabel :)

Vraagje:
Stel dat ik dit ding koop, en ik plaats deze in een computerkast waar er aan beide zijkanten 0,7cm ruimte zit, zal dit echt problemen op gaan leveren qua luchtstroom en afkoeling?
Zalman zelf raadt het af, maar ik draai toch maar op 1,8GHz en een Geforce4 Ti4600 :*)

Iemand nog wijze raad?

[ Voor 87% gewijzigd door PaulX op 18-05-2004 21:22 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:56
space is importeur dus die heeft het zowiezo..

houdt wel rekening met lange levertijd denk niet dat ze die dingen op voorraad hebben..

• AcouSE
  • Laatst online: 08:42

AcouSE

Swedish Chef

[CME] -> [DOC]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:22
Zijn vast wel meer zaken die hem kunnen leveren. Bel eens een willekeurige zaak op die zalman in z'n assortiment heeft! Niet iedere zaak ziet het nut in van een kast van 800 euri. Misschien dat ie hem wel ff voor je wil bestellen!

Verwijderd

als er een luchtstroom is moet die krappe ruimte geen punt zijn.. Wordt het in die kamer vand e zomer 35 graden zou je best wel eens een probleem kunnen hebben.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

PaulX schreef op 18 mei 2004 @ 13:22:
Als ik het goed heb begrepen uit alle informatie die ik gelezen heb kan is er het volgende aanwezig:
- 4× 3,5" racks
waar ik dan 3 van zou gebruiken voor HDD's
- 3× 5,25" racks
waarvan 1 voor HDD met de standaard heatpipe set

Als je 4 schijven wilt plaatsen en 2 stuks 5,25" drives dan is er volgens mij ook nog plaats voor een andere 3,5" station zoals een Diskette of ZIP drive.
Klopt wel toch? :?

PSU info: ZM350 (300W)
Is voorzien van: 6 Molex stekkers & 2 FDD molex stekkers zo te zien!
Dat is ook te zien aan het plaatje die hierboven gepost is, alleen zie ik daar de fdd molex stekkers niet!
Ach ja, net genoeg want je kunt tenslotte ook verlengen met zo'n extendermolex kabel :)

Vraagje:
Stel dat ik dit ding koop, en ik plaats deze in een computerkast waar er aan beide zijkanten 0,7cm ruimte zit, zal dit echt problemen op gaan leveren qua luchtstroom en afkoeling?
Zalman zelf raadt het af, maar ik draai toch maar op 1,8GHz en een Geforce4 Ti4600 :*)

Iemand nog wijze raad?
Zoals Laus al zegt, alleen doen als deze genoeg luchtstroom heeft want volledig passief in die kast stikt dat ding de moord, ook met dat 'kleine' systeempje van je. En tja, als je er fans bij wilt zetten streef je denk ik het doel van de kast voorbij: Stilte door ZERO fans. Dus trek je conclusies...

Use the Search Luke...

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Ja ergens is dat wel logisch inderdaad!
Maar het wordt, in de ruimte waar ik dit ding dan van plan ben neer te zetten in die computerkast, nooit warmer dan 27 graden Celsius.... 8)

Dit nu terzijde, even een technisch detail:
Ik las dat de GeForce 6800 Ultra bij volledige belasting 120Watt verbruikt waardoor er een voeding nodig zal zijn van 480Watt. (Tsja het is wat met deze GeForce, 2 molex voedingstekkers moeten erop worden aangesloten)
Het is natuurlijk belachelijk om te denken zo'n grafische kaart passief te gaan koelen maar het gaat om het idee. >:) (Want zelfs de optionele Zalman VGA Heat Extender is daar niet tegen opgewassen)
Ik begrijp best dat dit niet 't doel is van de TNN500A, want zo'n configuratie is onmogelijk hierin. Maar het komt er dan dus op neer dat ik het maar moet houden bij m'n ouwe vertrouwde GeForce Ti4600 die ik dan passief ga koelen als ik voor de TNN500A ga ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PaulX op 20-05-2004 20:03 ]

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Misschien stomme vraag hoor maar
Is een goed waterkoeling systeem eigenlijk een beetje te vergelijken qua stilte???
(op de nodige ventilator na voor de radiator)

Pagina: 1