Goeiemiddag,
Ik moet de waarden van mijn parallelpoort kunnen inlezen in Xp. Daar dit bij xp niet rechtstreeks kan (zoals in DOS) heb ik na wat zoeken WinIO (www.internals.com) geïnstalleerd. Dit werkt naar behoren bij het schrijven naar mijn parallelpoort. Alleen bij het inlezen heb ik problemen. Ik kan mijn inleesprogramma (Ik werk in VisualC++) builden en linken zonder enige error of warning. Maar bij het uitvoeren geeft hij problemen.
Ik zet wel gn signaal op mijn poort in de veronderstelling dat hij dan 0 inleest en me dit toont. Dit is mijn programmatje
#include <windows.h>
#include <stdio.h>
#include "WinIo.h"
#include <iostream>
using namespace std;
void main()
{
DWORD* Value;
InitializeWinIo();
cout <<"Reading Port"<<endl;
GetPortVal(0x379,Value,1);
cout <<"Gelezen: "<< Value <<endl;
ShutdownWinIo();
}
en als ik de fout wil achterhalen in debugger geeft hij de error:
Unhandled exception in WinIOtest2.exe(WinIO.dll) 0XC0000005:Access violation
Hopelijk kan iemand me een oplossing bieden.
Danku
Ik moet de waarden van mijn parallelpoort kunnen inlezen in Xp. Daar dit bij xp niet rechtstreeks kan (zoals in DOS) heb ik na wat zoeken WinIO (www.internals.com) geïnstalleerd. Dit werkt naar behoren bij het schrijven naar mijn parallelpoort. Alleen bij het inlezen heb ik problemen. Ik kan mijn inleesprogramma (Ik werk in VisualC++) builden en linken zonder enige error of warning. Maar bij het uitvoeren geeft hij problemen.
Ik zet wel gn signaal op mijn poort in de veronderstelling dat hij dan 0 inleest en me dit toont. Dit is mijn programmatje
#include <windows.h>
#include <stdio.h>
#include "WinIo.h"
#include <iostream>
using namespace std;
void main()
{
DWORD* Value;
InitializeWinIo();
cout <<"Reading Port"<<endl;
GetPortVal(0x379,Value,1);
cout <<"Gelezen: "<< Value <<endl;
ShutdownWinIo();
}
en als ik de fout wil achterhalen in debugger geeft hij de error:
Unhandled exception in WinIOtest2.exe(WinIO.dll) 0XC0000005:Access violation
Hopelijk kan iemand me een oplossing bieden.
Danku