Hallo,
Ik heb de volgende funtie geschreven om een waarde uit een inifile te lezen, maar ik ondervind problemen bij het vergelijken van de (bij het aanroepen van de functie gegeven) sectie met de secties gelezen uit het ini bestand.
Op regel 15 word dit vergeleken, maar hier komt altijd fase uit, welke sectienaam ik ook meegeef.
de volgende functie roep ik aan met de parameters: ("test.txt","outlook","smtpserver"):D
De output is dan als volgt:
test.txt ziet er als volgt uit:
Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk verwoord heb...
Ik heb de volgende funtie geschreven om een waarde uit een inifile te lezen, maar ik ondervind problemen bij het vergelijken van de (bij het aanroepen van de functie gegeven) sectie met de secties gelezen uit het ini bestand.
Op regel 15 word dit vergeleken, maar hier komt altijd fase uit, welke sectienaam ik ook meegeef.
de volgende functie roep ik aan met de parameters: ("test.txt","outlook","smtpserver"):D
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| function readvalue($inifile, $section, $key) { $fp = fopen("test.txt","r"); while(!feof($fp)) { $regel = fgets($fp,4096); if ($regel[0] == "[") { echo("new current section found!: ".$regel."<br>"); $currentsection = $regel; echo("if ".$currentsection." = [".$section."]<br>"); } else if($currentsection == "[".$section."]") { echo("section matched: ".$regel." = "."[".$section."]"."<br>"); if($regel) { list($fkey,$value) = split("=",$regel,2); //echo("values splitted: ".$fkey." and ".$value." from: ".$regel."<br>"); //echo($fkey." equals ".$key."<br>"); if ($fkey == $key) { return($value); exit; } } } } fclose($fp); } |
De output is dan als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
| new current section found!: [test] if [test] = [outlook] new current section found!: [test1] if [test1] = [outlook] new current section found!: [outlook] if [outlook] = [outlook] |
test.txt ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [test] test1=testss test2=test test3=jooo [test1] test=bla outlookcheck=ok [outlook] smtpserver=test |
Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk verwoord heb...