Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Met deze codes/cijfers kun je meestal wel het type achterhalen.Deorgere schreef op 18 mei 2004 @ 12:49:
......Op het mainbord zelf staan heel erg veel codes/cijfers dus kan ik niet achterhalen wat er nou precies op zit.
nVidia TNT onboard of S3 Savage onboard of een Ati Rage 3d / IIc
Installeer er eens met behulp van een harddisk enzo windows op, dan kom je er vanzelf achter, desnoods draai je dan nog AIDA of Sandra om het exacte type te achterhalen of ga via google opzoek naar PCIScan, werkt in dos en scant alle pci apparten die je hebt dus ook je videokaart.
[ Voor 13% gewijzigd door FastBunny op 18-05-2004 12:53 . Reden: edit ati rage was ook vaak onboard te vinden in die tijd inderdaad :) ]
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
C:\>_
Of probeer met een programma als AIDA32 eens achter te komen wat het kan zijn.
Windows 98SE/Windows ME weet niet wat voor kaartje het is, en deze kaart wordt geinstaleerd als een standaard PCI kaartje. Ik had nog niet aan Sisoft enzo gedacht, dat ga ik proberen als ik het bord er weer in heb.olof schreef op 18 mei 2004 @ 12:52:
Wat wordt er aangegeven in je configuratie scherm?
Of probeer met een programma als AIDA32 eens achter te komen wat het kan zijn.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Of het met een Boot-CD alla knoppix kan weet ik niet, maar is misschien ook wel het proberen waard.
C:\>_
Is het ook geen Intel onboard ofzow? (Geen Extreme Graphics maar een ouder type ofzow?)
Maar het kan alsnog best een ATi Rage zijn
[ Voor 100% gewijzigd door Frietsaus op 18-05-2004 14:20 ]
Boot eens met iets als knoppix, kun je vaak ook makkelijk zien wat er aan hardware op zit (zonder gelijk een heel OS te moeten installeren).
Maar ik denk dat googlen op die vage nummers/codes ook wel wat opleverd.
Verwijderd
Anders google, een telefoontje naar siemens, of ehhhhh.....Zit er niet gewoon een standaard grafische kaart op bij die bij sommige chipsets meegeleverd wordt? Ik dacht dat intel dat wel eens deed, via misschien ook nog wel.
Of vraag de vorige eigenaar....
[ Voor 7% gewijzigd door VROEM! op 18-05-2004 15:03 ]
ieeeepppppp :P
Nee, ik kan niet eens bij de CPU in stellingenFludizz schreef op 18 mei 2004 @ 15:01:
Staan btw onboard chips niet uitgebreid beschreven in de BIOS? dat heb ik tot nu toe altijd gezien... Moet zeggen dat ik vind dat de Compaq Deskpro serie het meeste informatie geeft over de kaart
Die had geen idee.Of vraag de vorige eigenaar....
dat koelblokje eraf halen heb ik geprobeert, maar dat gaat niet, zit muur vast.
[ Voor 9% gewijzigd door Kimberly op 18-05-2004 15:11 ]
Overigens, met een bootable knoppix cd weet je ook wat het is.
Lijkt me wel lekker voor een o.b. En de 2d kwaliteid is zeer mooi te noemen.
Another happy costumerDeorgere schreef op 18 mei 2004 @ 15:18:
Matrox MGA100 AGP16 mb
Lijkt me wel lekker voor een o.b. En de 2d kwaliteid is zeer mooi te noemen.
Jep, topic kan dicht.
NIET om slotjes roepen, ook niet in je eigen topic
Verder is de naam van dit moederbord (net zoals bij elk moederbord van Siemens-Nixdorf/Siemens/Fujitsu-Siemens) gewoon op de EEPROM (BIOS) chip af te lezen. Het bestaat uit een D en dan een aantal cijfers. Dat is de naam
Meld trouwens aub HOE je je oplossing gevonden hebt
Oslik blyat! Oslik!
Soms is die van de chipset genoeg soms moet je ook nog 1 downloaden voor de video kaart. Maar als je gaat zoeken met het merk en type van de video kaart ga je zeker deze drivers vinden...
succes
Laat mij raden: je hebt de computer aangezet, en heel snel gekeken wat het 1e scherm was voordat hij het bios indook (gaat heel snel, monitor is dan nog aan het opwarmen, ik heb ook maar 1sec. de tijd om te kijken)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Windows XP had de o.b. vga geinstaleerd. (Staat ook in mijn posts
En zoals de andere hier al zeggen... google vind altijd wel iets als je ID-stringetjes invult :-p
Is dat een AGP slot... lekker..dan kan je altijd upgraden als de matrox toch niet voldoet :-p
There is no place like ::1
Dat je XP aan het installeren was stond er wel in, niet dat specifiek dat de oplossing bracht.Deorgere schreef op 19 mei 2004 @ 13:42:
[...]
Windows XP had de o.b. vga geinstaleerd. (Staat ook in mijn posts)
Oslik blyat! Oslik!