Onboard vga, maar welke vga chip?

Pagina: 1
Acties:

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 16:03
Oke, ik heb een 2'de hands pctje gekocht met de volgende specs:

Siemens Simatic

p2 350mhz
64mb sdram
6,4 gb hd
mainbord (gene idee welke) hieronder een foto:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/izuqxs/pc_bord.jpg

Nou heb ik geen idee welke videokaart erop zit, er zitten 2 geheugen chips bij en ik kan eruit halen dat het in totaal 16 mb is?

Welke videokaart zit hier on board? Ik kan niets vinden op google, want deze Siemens Simatic is te oud, en staat niet meer op de site. Op het mainbord zelf staan heel erg veel codes/cijfers dus kan ik niet achterhalen wat er nou precies op zit.

Iemand die me op weg kan helpen? Bvd.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deorgere schreef op 18 mei 2004 @ 12:49:
......Op het mainbord zelf staan heel erg veel codes/cijfers dus kan ik niet achterhalen wat er nou precies op zit.
Met deze codes/cijfers kun je meestal wel het type achterhalen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

* FastBunny pakt zijn galze bol...

nVidia TNT onboard of S3 Savage onboard of een Ati Rage 3d / IIc

Installeer er eens met behulp van een harddisk enzo windows op, dan kom je er vanzelf achter, desnoods draai je dan nog AIDA of Sandra om het exacte type te achterhalen of ga via google opzoek naar PCIScan, werkt in dos en scant alle pci apparten die je hebt dus ook je videokaart.

[ Voor 13% gewijzigd door FastBunny op 18-05-2004 12:53 . Reden: edit ati rage was ook vaak onboard te vinden in die tijd inderdaad :) ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lijkt mij iig erg verdacht op een ATI Rage. Deze zitten erg vaak op onboard bordjes (vooral serverbordjes) en gebruiken deze manier van add-on van geheugen. Dat wit stukje plastic naast de video-geheugenchips.

C:\>_

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52
Wat wordt er aangegeven in je configuratie scherm?

Of probeer met een programma als AIDA32 eens achter te komen wat het kan zijn.

• Kimberly
olof schreef op 18 mei 2004 @ 12:52:
Wat wordt er aangegeven in je configuratie scherm?

Of probeer met een programma als AIDA32 eens achter te komen wat het kan zijn.
Windows 98SE/Windows ME weet niet wat voor kaartje het is, en deze kaart wordt geinstaleerd als een standaard PCI kaartje. Ik had nog niet aan Sisoft enzo gedacht, dat ga ik proberen als ik het bord er weer in heb. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kun je anders niet even proberen om er Windows 2000/XP op te zetten? Het mag dan wel even traag zijn, maar dan heb je misschien kans dat de kaart dan wel wordt herkend door Windows.

Of het met een Boot-CD alla knoppix kan weet ik niet, maar is misschien ook wel het proberen waard.

C:\>_

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmm... als je zegt dat hij niet door 98 of ME herkend wordt is het waarschijnlijk geen ATi Rage. Die wordt namelijk wel herkend door 98/SE/ME.
Is het ook geen Intel onboard ofzow? (Geen Extreme Graphics maar een ouder type ofzow?)

Maar het kan alsnog best een ATi Rage zijn ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Frietsaus op 18-05-2004 14:20 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik dacht ook een ATI Rage.

Boot eens met iets als knoppix, kun je vaak ook makkelijk zien wat er aan hardware op zit (zonder gelijk een heel OS te moeten installeren).

• Kimberly
Ben XP er nu op aan het instaleren, mieschien weet XP wel wat het is.. :P

• Noork
  • Niet online
Je kunt ook met ubcd opstarten (http://www.ultimatebootcd.com/). Dan hoef je niks te installeren en op deze cd staat ook aida16.

Maar ik denk dat googlen op die vage nummers/codes ook wel wat opleverd.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook even de koelvoet eraf halen of kijken naar de PCI identifiers tijdens de boot.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Staan btw onboard chips niet uitgebreid beschreven in de BIOS? dat heb ik tot nu toe altijd gezien... Moet zeggen dat ik vind dat de Compaq Deskpro serie het meeste informatie geeft over de kaart :)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Misschien kun je ook een knoppix bootCD pakken en dan het commando 'lspci' geven. Dan komt meestal ook we e.e.a naar voren.

Anders google, een telefoontje naar siemens, of ehhhhh.....Zit er niet gewoon een standaard grafische kaart op bij die bij sommige chipsets meegeleverd wordt? Ik dacht dat intel dat wel eens deed, via misschien ook nog wel.

Of vraag de vorige eigenaar....

[ Voor 7% gewijzigd door VROEM! op 18-05-2004 15:03 ]

ieeeepppppp :P

• Kimberly
Fludizz schreef op 18 mei 2004 @ 15:01:
Staan btw onboard chips niet uitgebreid beschreven in de BIOS? dat heb ik tot nu toe altijd gezien... Moet zeggen dat ik vind dat de Compaq Deskpro serie het meeste informatie geeft over de kaart :)
Nee, ik kan niet eens bij de CPU in stellingen ;) Maargoed, er staat helemaal niets over een VGA kaart ofzo.
Of vraag de vorige eigenaar....
Die had geen idee.

dat koelblokje eraf halen heb ik geprobeert, maar dat gaat niet, zit muur vast.

[ Voor 9% gewijzigd door Kimberly op 18-05-2004 15:11 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Aan de uitbreidingskaart te zien (rechts) lijkt me een ati rage het meest voor de hand liggend, ik heb zo'n uitbreidingskaart hier ook nog liggen.

Overigens, met een bootable knoppix cd weet je ook wat het is.

• Kimberly
Matrox MGA100 AGP :) 16 mb :D

Lijkt me wel lekker voor een o.b. En de 2d kwaliteid is zeer mooi te noemen.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52
Deorgere schreef op 18 mei 2004 @ 15:18:
Matrox MGA100 AGP :) 16 mb :D

Lijkt me wel lekker voor een o.b. En de 2d kwaliteid is zeer mooi te noemen.
Another happy costumer 8)

• Noork
  • Niet online
olof schreef op 18 mei 2004 @ 15:43:
[...]Another happy costumer 8)
offtopic:
Zeker, hij kleed zich goed

• Kimberly
olof schreef op 18 mei 2004 @ 15:43:
[...]

Another happy costumer 8)
Jep, topic kan dicht.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deorgere schreef op 18 mei 2004 @ 17:33:
[...]

Jep, topic kan dicht.
NIET om slotjes roepen, ook niet in je eigen topic :(

Verder is de naam van dit moederbord (net zoals bij elk moederbord van Siemens-Nixdorf/Siemens/Fujitsu-Siemens) gewoon op de EEPROM (BIOS) chip af te lezen. Het bestaat uit een D en dan een aantal cijfers. Dat is de naam :z

Meld trouwens aub HOE je je oplossing gevonden hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
ER staat altijd wel een type en een merk op. Hier mee kun je heel leuk zoeken op Google en de rest van het internet. Voor dat moeder board kun je vast nog wel drivers vinden.

Soms is die van de chipset genoeg soms moet je ook nog 1 downloaden voor de video kaart. Maar als je gaat zoeken met het merk en type van de video kaart ga je zeker deze drivers vinden...

succes

Windsoft

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Leuk voor je.

Laat mij raden: je hebt de computer aangezet, en heel snel gekeken wat het 1e scherm was voordat hij het bios indook (gaat heel snel, monitor is dan nog aan het opwarmen, ik heb ook maar 1sec. de tijd om te kijken)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Kimberly
dion_b schreef op 19 mei 2004 @ 12:24:
[...]
Meld trouwens aub HOE je je oplossing gevonden hebt :o
Windows XP had de o.b. vga geinstaleerd. (Staat ook in mijn posts ;))

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Matrox...lekker..een oud matrox chipje dat wel dus het heeft limitaties maar ik denk niet de je een 29 Inch monitor erop gaat aansluiten dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

En zoals de andere hier al zeggen... google vind altijd wel iets als je ID-stringetjes invult :-p

Is dat een AGP slot... lekker..dan kan je altijd upgraden als de matrox toch niet voldoet :-p

There is no place like ::1

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deorgere schreef op 19 mei 2004 @ 13:42:
[...]

Windows XP had de o.b. vga geinstaleerd. (Staat ook in mijn posts ;))
Dat je XP aan het installeren was stond er wel in, niet dat specifiek dat de oplossing bracht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1