Toon posts:

Inbellen mislukt vaak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn computer mislukt het inbellen vaak. Ik heb sonera en zon al geprobeerd. Heel vaak is het zo dat ik heel lang moet wachten totdat een verbinding tot stand is gebracht.

Wat kan ik hiertegen doen?

Verwijderd

niet veel ben ik bang. Meestal ligt dit probleem bij de provider. En met een gewone modem moet je vaak lang wachten. Probeer eens te kijken of het na 12:00 in nacht sneller gaat. Dan weet je zeker dat het aan je provider ligt die het druk heeft. Maar als je eenmaal verbinding hebt doet ie het dan wel goed? :7

Verwijderd

Topicstarter
Als ik verbing heb doet hij het wel goed. Maar hij is veel langzamer dan op mijn school.

Kan ik niet iets doen dat hij langer belt?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:04

Petuhr

FreeBSD

crosspost?

Verwijderd

Ik denk niet dat je er veel aan kan doen das het euvel met modems. En ja op school zal ie veel sneller zijn omdat je daar vast niet met een modem inbelt maar via het netwerk op een leuke T1 ofzo zit. (das veel sneller) 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem per ongeluk twee keer.

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 16:48 schreef TeRrACiDe het volgende:
Ik denk niet dat je er veel aan kan doen das het euvel met modems. En ja op school zal ie veel sneller zijn omdat je daar vast niet met een modem inbelt maar via het netwerk op een leuke T1 ofzo zit. (das veel sneller) 8-)
Nou bij ons niet.... hebben ze alles op een 56 k modem aangesloten.......stelletje klunzen |:(..als je naar 1 pagina gaat en iedereen zit te internetten (iets van 30 computers).......nou leuk...ik ga ff naar startpagina.nl............duurde super lang om te laden.............k*t verbing dit is nix bij mijn kabel verbinding van @home >;)

Ray

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 december 2000 16:51 schreef gharay29 het volgende:

[..]
Nou bij ons niet.... hebben ze alles op een 56 k modem aangesloten.......stelletje klunzen |:(..als je naar 1 pagina gaat en iedereen zit te internetten (iets van 30 computers).......nou leuk...ik ga ff naar startpagina.nl............duurde super lang om te laden.............k*t verbing dit is nix bij mijn kabel verbinding van @home >;)

Ray
wij moeten op school met 50 computers met 1 14k4 modem inetten :'(

Verwijderd

Ow... shit. Op de HIO was dat anders ;)
Ik nam aan dat iedereen op school nu wel een normale verbinding had. Maar ik denk toch dat ze op deze school waar het sneller gaat dan bij haar thuis wel een snelle connectie is.

Verwijderd

Topicstarter
Welke internet dinges moet ik dan wel nemen. Ik wil geen kabel wat dat vind ik te duur.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Op woensdag 20 december 2000 16:57 schreef Ares408 het volgende:

[..]
wij moeten op school met 50 computers met 1 14k4 modem inetten :'(
En ik zit op een school (beroepsonderwijs, multimedia opleiding), waar er 120 comps over twee isdn modems gaan. Ach 50 b/s is ook leuk om in je browser te zien...

Verwijderd

Raketnet

Verwijderd

Ik zou checken of je telefoonlijn niet teveel bromt. Bij mij Bromt de huiscentrale op de buitenlijn en ik had hetzelfde probleem. Nu zit ik direct op de buitenlijn en heb ik een verbinding van 50666 bps

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
"Aanmelden bij netwerk" moet je uitzetten in de eigenschappen van je inbelverbinding.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik zou Freeler nemen, is gratis <i>en</i> als beste getest door de Consumentengids. *D
Ik heb't ook en geen problemen met inbellen, ook niet op spits tijden (7-9 uur 's avonds)

Je kunt je opgeven op www.freeler.nl, maar dan mag je wel weer wachten voordat er zo'n loos CDtje komt :(

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Je gaat naar configuratie scherm.
Daar open je "Modem"
Dan kies je Eigenschappen.
Dan kies je het tabblad "Verbinding"
Daar kies je "Geavanceerd"
Dan kan je bij het balkje "Extra instelling"
het volgende invullen:
+MS=V34 (hoofdletters)
Alles afsluiten met OK en je kan nu sneller inbellen.
Wat je nu hebt gedaan is een extra string gemaakt. (geen tanga).
Dit moet werken.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
"Aanmelden bij netwerk" moet je uitzetten in de eigenschappen van je inbelverbinding.

Zo ik hoop dat je het nu gelezen hebt, want hier ligt het aan (geen gelul).

Verwijderd

Eh.. hoe weet je dat nou .. We zijn nu een half jaar al niet meer op school door onze stage.., niet erg trouwens hoor >:)
Op woensdag 20 december 2000 17:07 schreef Snijkoek het volgende:

[..]
En ik zit op een school (beroepsonderwijs, multimedia opleiding), waar er 120 comps over twee isdn modems gaan. Ach 50 b/s is ook leuk om in je browser te zien...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 20 december 2000 16:43 schreef TeRrACiDe het volgende:
niet veel ben ik bang. Meestal ligt dit probleem bij de provider. En met een gewone modem moet je vaak lang wachten. Probeer eens te kijken of het na 12:00 in nacht sneller gaat. Dan weet je zeker dat het aan je provider ligt die het druk heeft. Maar als je eenmaal verbinding hebt doet ie het dan wel goed? :7
Wat een zooi crap zeg...

1) Er zijn twee duidelijke pieken in internet gebruik.
De eerste komt rond 3 uur, om vervolgens iets in te zakken tussen 5 en 7 uur, om dan weer te stijgen tot de maximale waarden tussen 9-10 uur.
Als je effectief zou willen kijken of het aan de drukte kigt zou je dat juist 's ochtends moeten doen tussen 7-8 uur.
(Ideaal zou zijn tussen 3 en 5 's nachts maar ja :) )
2)Als je modeminstellingen en netwerkinstellingen niet kloppen kom je bij geen enkele provider echt ver.
Check dat eerst effe.
Als het aan een gebrek aan inbelpoorten (drukte bij je provider) ligt, krijg je een zooi 691 en 680 fouten om je oren, en duurt het zeker niet lang om je handshake tot stand te brengen, die komt gewoon helemaal niet >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1