Toon posts:

Beetje shady dealtje?

Pagina: 1
Acties:
  • 721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n huisgenoot kwam net ineens thuis met een dikke doos met een home-cinema speakerset (5:1) van het merk Audiofile (type HT5 Pro) binnenlopen, had hij net voor 200 euri gekocht van twee gasten uit een busje, die beweerden dat ze normaal een veelvoud daarvan waard zijn.

Mij klonk het allemaal een beetje onbetrouwbaar in de oren, weet iemand hier of hij zich zwaar heeft laten rippen of dat hij inderdaad een goed mazzeltje gehad heeft?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

haha, kameraad van me deed dat ooit ook eens.

Bleken het lullige zelfbouw boxen te zijn, met een stickertje van een of ander beroemd merk erop.
Ben bang dat hij opgelicht is.

post eens wat pics van die dingen?

[ Voor 10% gewijzigd door Emmeau op 18-05-2004 12:10 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Item: AUDIOFILE HOME THEATER HT 5 Pro Cinema Set
Price: $800.00
Posted: 2003-01-24

SOLD

kwam ik tegen op Google ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Gebruik de search eens, dan zal je zien dat deze scam al veel ouder is. Ik heb ooit dergelijke gasten dolgedraaid met een verhaal over spoelen, MKT condensatoren etc en de uitdaging om eens zo'n speaker eruit te schroeven als ze zo goed zouden zijn voor een blik intern.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

He, die is vorige week bij mij gestolen :( ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Judaz op 18-05-2004 12:11 ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 23:37
Laat me raden: ze hadden een extra exemplaar dat niet op de paklijst stond en moesten er van af?

Kom nou, dit gebeurt al sinds jaar en dag - ontzettend stom om daar in te trappen. Het is geen shady dealtje, hij is gewoon opgelicht.

• Tele
  • Niet online
Zie hier . Conclusie; geen mazzeltje, maar gewoon opgelicht. :P

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Lijkt verdacht veel hierop:
http://www.breem.nl/pgluidsprekers.htm

en dan bij "Waarschuwing Busjes Verkoop"

[ Voor 67% gewijzigd door StarTAC op 18-05-2004 12:16 ]

iRacing Profiel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:38

Exirion

Gadgetfetisjist

"special price, just for you my friend" :+

Lekker naief om in zoiets te trappen 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Maar het is geen enorm slechte kut kwalliteit ofzo, alleen misschien niet die prijs waard, misschien 25% ofzo... Maarja, die gozer is inderdaad wel opgelicht, bekende praktijken :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Weinig te vinden over 'Audiofile HT5 Pro' op google.
Zou dit een goedkoop merk zijn met een verzonnen merknaam?
TS, maak anders eventjes een foto van de set (en evt van de doos)
Ben wel benieuwd...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dat iemand daar nog intrapt?! :?

Het zal wel een cheap-ass speakerset zijn die je voor 50 euro bij de Blokker kan kopen. :P
Daar zal ie nog lang plezier van hebben.

Hier is trouwens nog een link

http://www.ripoffreport.com/reports/ripoff36234.htm

[ Voor 24% gewijzigd door -=bas=- op 18-05-2004 12:43 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg heeft dus niemand hier in huis zomaar ff een digicam liggen, fotootjes zitten er ff niet in helaas.

In ieder geval is het een zwarte subwooferkast, pootjes, zilverkleurig voorgat, wel een redelijk strak plakkaatje met merknaam erop enzo, het ziet er allemaal wel aardig afgewerkt uit.

Hij zit zich nu af te vragen of hij ze zelf moet houden of voor minder proberen door te verkopen via de supermarkt en later een watmeer betrouwbaar setje te kopen:)

Ik had hier zelf ook nog nooit echt van gehoord, waarschijnlijk zou ik er zelf ook met twee poten vol in zijn gaan staan :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 12:49 ]

Verwijderd

[lol-modus]
Heej psst, ik heb nog een 'Audiofile HT5 Pro' setje voor je te koop...
kopuh?? €250,- O-)
[/lol-modus]

Ik heb zulke mensen ook wel eens aan de deur gehad. Gelijk gevraagd of ik het eerst kon testen.
Maar dat kon niet in verband met eventuele beschadigingen aan de apparatuur die bij het uitpakken konden optreden.... dus ik had al zoiets van laat dan maar, en die gaste weer lekker door gestuurd hun pad op....

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 12:51 . Reden: typo ]

Verwijderd

Die op het eerste gezicht nette afwerking word ook genoemt in dat verhaal over busjes verkopen (zie link iets hoger in dit topic).
Staat er nog iets op de doos? Of iets van een typeplaatje met technische gegevens oid achterop de sub ?

Ik zou in ieder geval eerst even er naar luisteren, als het geluid je (of hem) bevalt, zou ik hem niet doorverkopen.

Edit: Deze links dus: http://www.breem.nl/pgluidsprekers.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
We zijn er nu dus zelf even zo ziek van dat we eigenlijk niet eens de moeite willen nemen om ernaar te luisteren en de krengen zo snel mogelijk uit huis willen hebben.

damn, schijnbaar is het toch best makkelijk om je door zoiets in te laten pakken ;(

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:31

xdc

ken iemand die erin is getrapt nog geen 2 weken geleden
die gasten zijn actief in de regio utrecht

kwam mij later vragen of het een beetje prima boxen waren ...
ik heb ze naderhand kunnen zien en het is echt troep

[ Voor 38% gewijzigd door xdc op 18-05-2004 13:23 ]

slimmehotspot.nl

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 18:01

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 13:16:
We zijn er nu dus zelf even zo ziek van dat we eigenlijk niet eens de moeite willen nemen om ernaar te luisteren en de krengen zo snel mogelijk uit huis willen hebben.

damn, schijnbaar is het toch best makkelijk om je door zoiets in te laten pakken ;(
heb je er nog niet eens naar geluisterd en je vind het nu al een kut setje ??
sorrie hoor maar luister er eerst maar eens naar en kijk dan eens verder :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:29 ]

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:30
PICS! SPECS! ... En een review! :) het is tenslotte het AV forum.

[ Voor 31% gewijzigd door Charly op 18-05-2004 13:35 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De set is nou toch al gekocht. Misschien valt het mee en is het geluid nog een beetje om aan te horen en kan je het gewoon gebruiken.

Doorverkopen zonder proberen is niet slim, want je krijgt nooit hetzelfde bedrag terug. Mensen gaan twijfelen, nieuwe set, zo goedkoop, maar geen aankoopbon.

Het is dus maar de vraag of je het voor een knappe prijs verkopen kan.

Dus luister er eerst ff naar en heb je geluk dat het nog redelijk geluid is en geniet er dan maar van, zolang het kan :D

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

je heb t setje nu toch? luister er es naar, wie weet zijn ze wel goed.. :)

if you don't try, you'l never know ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Bij radar of kassa oid zijn ze zo'n busje een keer gaan volgen. Het is gewoon verkoopstrategie van een bedrijf. Mijn broertje heeft ze ook gekocht, maar dat was alweer 10 jaar geleden (geen homeset natuurlijk, maar gewoon 2 boxen).

Blijkbaar werkt het want het bestaat nog steeds.

Ze spelen goed in op de hebberigheid van mensen, toch?

Echt opgelicht is het niet, sluwe verkoop is het wel.

• xdc
  • Laatst online: 07:31

xdc

wees blij dat je maar voor 200,- bent getilt

die kerel die ik ken is voor 400,- euro de boot ingegaan!!!!! 8)7 8)7

daarnaast is de set bij hem onbruikbaar omdat er geen dvdspeler bijzit , hij heeft dus niet eens het device om de speakers op aan te sluiten en of hij moet een losse versterker er bijkopen :X :X

slimmehotspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hum, dan ben ik er idd nog goed vanaf gekomen als ik dat hoor (jaja, inderdaad ik was het natuurlik zelf, maarja, je gaat antuurlijk niet zomaar toegeven dat je je zwaar hebt laten naaien, he :+)

400 euri is helemaal ernstig, ja.
Stomste is nog dat als je eenmaal thuiskomt je pas beseft dat zo'n setje waarschijnlijk nooit zoveel waard kan zijn :r

en dat idee van doorverkopen is dus niet alleen maar om het geld, maar ook het K*tgevoel dat er toch meteen aanhangt. Zo'n subwoofer die je met iedere bassbeat probeert te vertellen: je bent stom geweest, je bent stom geweest, je bent stom, geweest, stommmerd }:O

Verwijderd

Zit bij de set van TS wel een DVD speler?
Je zegt dat je er nu even ziek van bent, maar als ik jou was zou ik toch even kijken hoe erg het nou eigenlijk is.
Als de set er netjes uit ziet, en je bent tevreden over het geluid, dan is het zon ramp nog niet.

En anders moet je een busje huren, en proberen het te verkopen, je weet nu hoe het moet :9

Verwijderd

Topicstarter
DVD staat hier ook te wachten op aansluiting, ga binnenkort switchen van kamer, dus daarom kwam het me ook allemaal wel weer erg mooi uit.

mjaah, als ik m'n nieuwe inrichting heb staan ga ik de boel maar eens ff uitproberen hoe het klinkt. Dei dag heb ik idd waarschijnlijk ook wel een busje voor de deur staan, ff door m'n oude buurt toeren })

Dank allen, voor jullie replys _/-\o_

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:12

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik ben ook een keer op straat benaderd om 6 speakers te kopen. Alleen stond er op het busje het logo van een bekend electronicaketen en hadden ze een realistisch ogende factuur. Het enige wat er niet aan klopte was dat er met grote rode letters betaald op de factuur stond. Ik heb weleens eerder wat bij een van die winkels thuis laten bezorgen, dus ik wist dat ze dat niet met zulke grote rode letters op de factuur zetten. Ze hadden de smoes dat er al voor betaald was en dat degene die ze besteld had ze niet meer wilde hebben en ook zijn geld niet meer terug hoefde. Daarom zou ik ze voor € 50,- kunnen krijgen. Ik vertrouwde het voor geen meter en ben meteen weggelopen, ik heb de speakers niet gezien.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 13:59:
DVD staat hier ook te wachten op aansluiting, ga binnenkort switchen van kamer, dus daarom kwam het me ook allemaal wel weer erg mooi uit.

mjaah, als ik m'n nieuwe inrichting heb staan ga ik de boel maar eens ff uitproberen hoe het klinkt. Dei dag heb ik idd waarschijnlijk ook wel een busje voor de deur staan, ff door m'n oude buurt toeren })

Dank allen, voor jullie replys _/-\o_
Ik vindt eigenlijk dat je m nu toch ff snel moet aansluiten :P
denk ik emt veele anderen benieuwd zijn hoe ze nu klinken en of iet doet :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• AxiMaxi
  • Laatst online: 27-05 15:33
En toch willen we foto's en een review! :*)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nu willen we zeker een review. Voor hetzelfde geld spelen ze voor die EUR 200 nog best aardig ;)

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37

XyS

0.o.O

[dommemodus]
ga ff naar die gaste toe die em verkochte, vraag of ze een digicam hebben zodat je ff pics kan make ( en weer opgelicht word maar daar gaat ut niet om )
[/dommemodus]

oeh sluit ze aan sluit ze aan :P

Verwijderd

Inderdaad...kom op..sluit ze aan, en vertel ons wat je ervaart :)

Edit: die fotos komen nog wel een keertje..toch?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 14:26 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Hum, dan ben ik er idd nog goed vanaf gekomen als ik dat hoor (jaja, inderdaad ik was het natuurlik zelf, maarja, je gaat antuurlijk niet zomaar toegeven dat je je zwaar hebt laten naaien, he )
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Je hebt zeker geen bon ofzo?
Want via colportage gekocht producten kunnen binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden worden geretourneed met teruggave van het aankoopbedrag. :)
Maarja, zonder bon kan je natuurlijk weinig beginnen.

Senile! Senile Oekaki

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 12:49
_bas_ schreef op 18 mei 2004 @ 14:30:
[...]
Want via colportage gekocht producten kunnen binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden worden geretourneed met teruggave van het aankoopbedrag. :)
Ik hoop dat jij een geintje maakt. of anders raad ik je aan om het topic te gaan lezen

offtopic:
zonder bon kan je idd weinig beginnen, zonder busje trouwens ook

[ Voor 10% gewijzigd door Cardinal op 18-05-2004 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kut....verkeerde aansluitingen.. .. moet eerst ff tulpjes eraan solderen voordat de krengen in de deeveedee passen. Maar heb ik nu ff geen tijd voor, moet nog eventjes heeel erg verschrikkelijk naar hard leren voor een tentamen 8)7

Wordt toch maar eens tijd om een cursusje anti-electronicanaiviteit te gaan doen geloof ik. (sja, ik studeer nou eenmaal stukke mensen, dit soort spullen heb ik wat minder verstand van, helaas :( )

Als ik de boel binnenkort aan de praat krijg, krijgen jullie zeker te weten hoe het klinkt :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 15:41 . Reden: Een tiepcursus is ook niet zo'n heel slecht idee, blijkt ]

• AxiMaxi
  • Laatst online: 27-05 15:33
offtopic:
sheepdoc schreef op 18 mei 2004 @ 15:35: ik studeer nou eenmaal stukke mensen (...)

Geneeskunde of psychologie? Dat laatste zou in jouw geval wel een ernstig verkeerde keuze zijn :P

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

_bas_ schreef op 18 mei 2004 @ 14:30:
[...]

|:(
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Geneeskunde, psychologie is inderdaad niet helemaal mijn dingetje :Y)

Gelukkig heb ik als een patient iets dubieus wil wel verstand van zaken B)

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 17:00

MnM

Ik dacht dat er "stukken mensen" stond, dat deed me aan heel andere dingen denken :)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:15

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

huur een wit busje voor € 20,-
verkoop de set voor € 250,- :Y)

Lullig, maar das ook de reden waarom ik alles via de winkel koop. gemiddelde winkel kan je er ook best wat aflullen.
Ik kon laatst voor € 399,- een panasonic dvdspeler set inclusief 5.1 set en actieve sub krijgen, in de winkel. Heb er alleen nu neit zo veel aan maar anders had ik et echt wel gedaan

• voodooless
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Natuurlijk moet je ALTIJD om een factuur vragen, ook naar garantie, verkoopadressen e.d.

Tuurlijk is dit niet legaan en oplichting. Een verkoper mag echt niet alles zeggen! Er is gewoon verkocht onder valse voorwendselen, wordt aan gezet tot heeling (al is dat dan niet het geval). Verder is de identiteit van de verkopers/het bedrijf niet bekend en is daar ook geen informatie over gegeven Dit mag toch gewoon niet! Ik zou gewoon netjes aangifte doen van oplichting. Heb je misschien weinig aan, maar in ieder geval heb je dan het gevoel dat je nog iets tegen die gasten kunt doen.

Achja... er gaan ook mensen een winkel binnen en komen met een Bose set naar buiten, is bijna hetzelfde, alleen hebben die mensen van te voren al gehoort dat straks in hun woonkamer niet gaat klinken :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:54
deepspace schreef op 18 mei 2004 @ 16:52:
Natuurlijk moet je ALTIJD om een factuur vragen, ook naar garantie, verkoopadressen e.d.

Achja... er gaan ook mensen een winkel binnen en komen met een Bose set naar buiten, is bijna hetzelfde, alleen hebben die mensen van te voren al gehoort dat straks in hun woonkamer niet gaat klinken :+
Die mensen hebben geen verstand van geluid, die denken: 'duurder is beter'...

Verder maakt het hun niks uit hoe het klinkt, als er maar genoeg intressante stickers op de doos staan om te kunnen opscheppen tegenover de buren.

Verwijderd

daar trap ik dus niet meer in...

een jaartje geleden kwam een vent bij mij aan de deur, en zei dat die een student was van een schilder school ofzoiets. En dat ze van die school zelf gemaakte schilderijen moesten verkopen. Nou hij gaf een kaartje enz. van het project dus ik kocht 2 schilderijen van 400,- per stuk. Week later bel ik dat nummer op, blijkt dat die school niet bestaat/bestond. Ben naar de politie gegaan, en bleek dat het een goede kopie was en dat er tientallen andere in de buurt ook waren ingetrapt...

Ookal lijkt het nog zo betrouwbaar, koop NIX aan de deur !

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:09
En ik maar denken dat iedereen inmiddels wel wist dat je nooit iets uit busjes moet kopen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :)
Nog even een tip voor je volgende aankoop: Koop ook niets uit kofferbakken. :+

[ Voor 25% gewijzigd door Marco op 18-05-2004 17:39 ]

Verwijderd

http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/baggerluidsprekers/

Ook hier een verhaal over het zelfde.
Kennis van mij is er ook een keer in getrapt en goed ook.
Speakers die nog geen FL200 euro waar zijn per 2 betaalde hij toen FL3500 voor 4 stuks. Zal m maar niet vertellen hoe erg hij gen***d is aangezien hij het geluid best redelijk vind.
Zoals ook in dit verhaal te lezen gaat het van kleine tot mega bedragen die ze er voor vragen en elke niets wetende persoon gelooft ze op hun woord.

Edit:
Over het algemeen is het geluid van deze speakers dus gewoon ruk.
En wil je ze zeker niet horen naast bv een degelijke JBL, Mission of Infinity speaker horen.
Sorry om t even hard te zeggen maar je bent ckr wel gen***d naar mijn idee.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 18:04 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 18:00:
Over het algemeen is het geluid van deze speakers dus gewoon ruk.
Dat valt ook wel weer mee. Het is voornamelijk prijsgerelateerd wat je oren doet krommen ;)

Verwijderd

Het is maar net wat je goed vind.
De ene is tevreden met dit en de andere met dat.
Naar mijn idee kan je beter de speakers van je huidige setje gebruiken dan dit soort dingen te kopen. Want ook de philips en sony speakertjes klinken normaal gesproken "beter". En als muziek liefhebber zou ik het dus nooit kopen en het ook zooi vinden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoals ook in dit verhaal te lezen gaat het van kleine tot mega bedragen die ze er voor vragen en elke niets wetende persoon gelooft ze op hun woord.
Of je nou iets van audio afweet of niet, ik vind het toch wel ERG naief om in dit soort dingen te trappen. Het bedrog druipt er vanaf ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Lache, deze truuk is al zo oud als de weg naar Rome. Klojo's reden minstens 15jr geleden al rond in A'dam. Uiteraard met simpele klotekwaliteit stereospeakers die een verschrikkelijke pleurisherrie voort konden brengen waar zelfs mn half dove oma een blokje voor om ging(weet ik omdat ik ook zo'n pannekoek in me kennissenkring heb }:O )

Wat ik nog maffer vind is dat iemand met droge ogen durft te vertellen dat die "kunstobjecten" aan de deur heeft gekocht in de veronderstelling dat ze echt zijn :z , truste!!

ROFL

iR Profiel

Verwijderd

Het is gewoon heel simpel nooit aan de deur of onder weg kopen. En zelfs op 2e hands sites etc. Goed kijken wat je koopt en anders eerst gewoon hier vragen.

Er zijn zoveel van dat soort merken. In de link die ik hierboven poste vind je al een lijstje. Zoals oa Dynaudio maar ook Marquant en Koda maken dit soort rotzooi.
En dan maar niet te praten over alle andere soort gelijke speakers die je bv wel in de winkel kan kopen. Het is zelfs zo erg dat waardes die er op staan ook niet eens altijd schijnen te kloppen. Zoals vermogen enzow. Er zijn genoeg bekende merken die wel kwaliteit leveren.

Erg triest handeltje wat kennelijk heel goed loopt. Anders zijn de zelfde gasten er niet al 20 jaar mee bezig in Nederland, Belgie en Duitsland en weet niet veel waar nog meer.

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 09:54
Ik kan jullie vertellen dat een paar maanden terug er ook nog dit soort activiteiten in Amsterdam waren; ik liep vlakbij artis rond, kwam er ook zo'n busje. Maar ja ik was met de trein he - zoveel slepen ;)

• StarTAC
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 20:28:
Het is gewoon heel simpel nooit aan de deur of onder weg kopen. En zelfs op 2e hands sites etc. Goed kijken wat je koopt en anders eerst gewoon hier vragen.

Er zijn zoveel van dat soort merken. In de link die ik hierboven poste vind je al een lijstje. Zoals oa Dynaudio maar ook Marquant en Koda maken dit soort rotzooi.
En dan maar niet te praten over alle andere soort gelijke speakers die je bv wel in de winkel kan kopen. Het is zelfs zo erg dat waardes die er op staan ook niet eens altijd schijnen te kloppen. Zoals vermogen enzow. Er zijn genoeg bekende merken die wel kwaliteit leveren.

Erg triest handeltje wat kennelijk heel goed loopt. Anders zijn de zelfde gasten er niet al 20 jaar mee bezig in Nederland, Belgie en Duitsland en weet niet veel waar nog meer.
Hier maak je een foutje, Dynaudio maakt wel degelijk kwaliteits speakers. Dynalab (inderdaad daar vergis je je nogal makkelijk in) daarentegen maakt dus baggerspeakers.

iRacing Profiel

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:47

Rmg

http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/baggerluidsprekers/

Ook hier een verhaal over het zelfde.
Kennis van mij is er ook een keer in getrapt en goed ook.
Speakers die nog geen FL200 euro waar zijn per 2 betaalde hij toen FL3500 voor 4 stuks. Zal m maar niet vertellen hoe erg hij gen***d is aangezien hij het geluid
Sorry maar als je 3500 gulden overhebt voor een set boxen weet je toch wel beter lijkt me??

• voodooless
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Raz- schreef op 19 mei 2004 @ 00:39:
[...]

Sorry maar als je 3500 gulden overhebt voor een set boxen weet je toch wel beter lijkt me??
Zeker als ze uit een busje verkocht worden en je ze van te voren niet mag beluisteren :X

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 07:31
Grappig, die lui kwam ik ongeveer drie jaar geleden al een keer tegen in Amersfoort. Ik baalde dat ik geen geld bij me had want het klonk geloofwaardig (ze lieten zelfs de afleverfactuur zien) en het leek me een goeie deal. Nu zie ik dat het gewoon vuile oplichters waren!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:29 ]

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 16:57:
daar trap ik dus niet meer in...

een jaartje geleden kwam een vent bij mij aan de deur, en zei dat die een student was van een schilder school ofzoiets. En dat ze van die school zelf gemaakte schilderijen moesten verkopen. Nou hij gaf een kaartje enz. van het project dus ik kocht 2 schilderijen van 400,- per stuk. Week later bel ik dat nummer op, blijkt dat die school niet bestaat/bestond. Ben naar de politie gegaan, en bleek dat het een goede kopie was en dat er tientallen andere in de buurt ook waren ingetrapt...

Ookal lijkt het nog zo betrouwbaar, koop NIX aan de deur !
ook geen oliebollen van de plaatselijke voetbalclub? :P

Ik zou zelf niet eens iets durven kopen op straat eigenlijk :) Veels te bang dat ik genaaid word...

• Raymond
  • Laatst online: 31-07 13:27
Het is gewoon colportage verkoop (deur-tot-deur). JE hebt recht op een week bedenktijd. Als je weet waar die lui kantoor houden, kan je gewoon aankloppen en je geld terugvragen.

Ik meen dat een gotter (ik heb iig van iemand gelezen) die dat heeft gedaan en de koop werd zonder morren ontbonden.

Hebbie een bon oid erbij gekregen?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vast niet dat er een bon bij zat. En een busje langs de weg staat er 7 dagen later vast niet meer :)
Als je dan toch zonodig iets uit een busje koopt, noteer ff het kenteken :P

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

De kentekens zijn bekend bij politie volgens mij maar er is helaas weinig aan te doen. Het hele verhaal is al eens uit gezocht en staat op die link die ik gepost had een aantal posts terug.
Het is veel lees werk maar ckr de moeite waard om door te lezen.

En wees gewaarschuwd ;)

Verwijderd

PAS OP! dit topic is al even oud maar ze zijn weer actief hoor! net weer een gozer die ik ken opgelicht hier op de uithof!!!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Hihihihihi, quote hieruit:
Ja, ik ben zelf ook 2 maal benaderd door verkopers. Met mijn oude Suzuki Alto en een rond brilletje zal ik waarschijnlijk voor een student (lees: meestal makkelijk slachtoffer) door gaan.
Hmm, ben je toevallig student? :D

Ik zal je zeggen dat een commercieele medewerker van een bedrijf waar ik gewerkt heb ook in dit soort praktijken is getrapt. Kwam 'ie vol trots vertellen dat hij een set supergoeie boxen had gekocht bij lui met een busje. En of er soms nog meer mensen waren die van die 'deal' gebruik wilden maken, want 'nu staan ze er nog en ze hebben er nog meer'.

Hahahaha, wat hebben we gelachen zeg, je zou toch verwachten dat *juist* een commercieele babbelaar niet in dit soort praatjes zou trappen. Maar nee hoor. En het busje stond er ook echt niet meer toen hij verhaal wilde gaan halen :+.

Anyway, dit is een jaar of 7 geleden gebeurd. Reken maar dat dit full-time het hele jaar door gaat.

Je bent toch naief als je zoiets doet? Een audiofiel is niet voor niets een audiofiel hoor, dat is hij omdat hij de vakbladen leest en daarmee de kwaliteit van de diverse apparatuur kent. Als jij geen vakbladen leest, ga dan alsjeblieft niet denken dat je ook een audiofiel bent en de kwaliteit van die speakers kunt beoordelen :+.

Aan de andere kant: als je er toch eigenlijk niks van af weet, dan hoor je ook niet het verschil tussen goede en slechte boxen :D. Blijft allen over dat je te veel betaalt. Maar dat vind ik niet erg. Mensen moeten hun geld zo veel mogelijk blijven uitgeven, dat is het beste voor de economie :).

[ Voor 63% gewijzigd door RetepV op 05-11-2004 16:22 ]

Macbook Pro

Verwijderd

als je er niet zo veel van afweet hoor je waarschijnlijk wel het verschil tussen goede en slechte boxen. Alleen want er dan nog fout kan gaan is dat je niet weet hoe een goede speaker klinkt(als je die nooit heb gehoord), en ja dan kun je niet horen dat het goedkope troep is.

• JT
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 19:41:
als je er niet zo veel van afweet hoor je waarschijnlijk wel het verschil tussen goede en slechte boxen. Alleen want er dan nog fout kan gaan is dat je niet weet hoe een goede speaker klinkt(als je die nooit heb gehoord), en ja dan kun je niet horen dat het goedkope troep is.
Denk jij dat je uberhaupt mag luisteren bij die busjes :P
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 16:03:
PAS OP! dit topic is al even oud maar ze zijn weer actief hoor! net weer een gozer die ik ken opgelicht hier op de uithof!!!
http://www.marktplaats.nl/markt/audio/luidspeakers/99874.htm
U zei ? O-)

[ Voor 26% gewijzigd door JT op 06-11-2004 13:59 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

ik reageerde even op de laatste alinea van RetepV

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 16:33 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik snap niet waarom mensen gewoon niet even verder kijken dan hun neus lang is. De mensen die hierover gaan lopen klagen dat ze wat neps hebben gekocht op straat snap ik niet. Dit is zo oud als de wereld. Het is hetzelfde als "je mag geen snoep van vreemde mensen aannemen" alleen mag je nu de keuze zelf maken.

neem verantwoordelijkheid van je keuze :Y) vind je het waard? dan betaal je dat ervoor, vind je het dat niet waard, dan betaal je dat er niet voor. Doe je het toch wel.. ben je gewoon jezelf aant bedriegen, en is het nutteloos om er achteraf over te klagen.

Als je in de trent koopt "ik probeer het eerst" is dat vaak ook na enige overeenkomst.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Maar hoe groter de speaker hoe beter het geluid toch :+
Hoe meer glim en vage naam hoe beter de box is :+
Wow 6000 watt pmpo dat is niet mis :+

Je hebt oplicht truuks die echt goed zijn maar deze whahaha :D
Ik snap het echt niet hoe je hier in kunt trappen |:(

Waarom koop je iets waar je niet naar op zoek bent :?
Als je toevallig wel op zoek bent dan weet je toch wel wat de merken zijn :?
Als het nu 50 euro is maar 200 is toch wel een hoop om zo even ineens uit te geven.

Verwijderd

Iedereen kent toch ook wel de bekende messensets :?, type ik kom van een beurs maar ik kon niet alles kwijt verhaal en speciaal voor u een spot prijsje :P.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als het echt is, is het gejat en anders is het nep :P

Verwijderd

Dit is mij dus nooit overkomen zo'n shady handelaar uit een kofferbak.
Ik zou dat wel leuk vinden :)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:30
Bij de albert heijn staat nu een volgens mij vergelijkbaar setje voor 50 euro :)

5.1, 1000 Watt PMPO, RMS 15W + 2.3Wx5. Die 26 Watt maken ze al 1000 van, erg knap, en dat zelfs bij een relatief betrouwbare winkel als AH (die het er iig nog netjes in de folder naastzet).

• StarTAC
Jasper Janssen schreef op 07 november 2004 @ 04:26:
Bij de albert heijn staat nu een volgens mij vergelijkbaar setje voor 50 euro :)

5.1, 1000 Watt PMPO, RMS 15W + 2.3Wx5. Die 26 Watt maken ze al 1000 van, erg knap, en dat zelfs bij een relatief betrouwbare winkel als AH (die het er iig nog netjes in de folder naastzet).
Voor 50 euro is dat echt geen super miskoop hoor. 50 euro voor speakers is heel weinig, dat je dan ook niet goed geluid ervoor krijgt is logisch. Maar voor minder geld kan je geen speakers kopen.
Ik vind de vergelijking die je maakt dan ook niet echt gepast.

iRacing Profiel

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op 07 november 2004 @ 04:26:

De gemiddelde wat minder snuggere consument denk meteen: WOW 1000 watt en rent meteen naar de AH toe :P

[ Voor 49% gewijzigd door Satch op 07-11-2004 18:56 ]

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:30
StarTAC schreef op 07 november 2004 @ 18:45:
[...]
Voor 50 euro is dat echt geen super miskoop hoor. 50 euro voor speakers is heel weinig, dat je dan ook niet goed geluid ervoor krijgt is logisch. Maar voor minder geld kan je geen speakers kopen.
Ik vind de vergelijking die je maakt dan ook niet echt gepast.
Welke vergelijking is niet gepast? Ik zeg alleen dat het volgens mij een vergelijkbaar setje is. Alleen dan wel voor 50 euro ipv voor 300.
Pagina: 1