Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Vebeterde "schop geen oude koeien" protectie

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Naar aanleiding van deze post :
[rml]Hellraizer in "[ Domain Controller] Hoe en wat?"[/rml]
(2 jaar oude topic wordt geschopt met te zinloze mededeling, zie het helaas erg vaak de laatste tijd).
Lijkt het me best raadzaam om naast de verborgen quickreply ook een extra pagina tussen het topic en de reply functie te zetten in de trant van :

Nee, een topic van meer dan {3,6} maanden kicken wordt je vast in dank afgenomen, en zal inderdaad zeker bijdragen aan je reputatie... Wil je toch echt reageren, druk dan hier <knopje reply>

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 13:11

FastBunny

Give it the Works !

Soms is het wel nuttig om een toevoeging te doen, al is het vaker niet nuttig dan wel. Op zich is het huidige systeem al aardig, er staat met koeieletters dat het oud is... een idee zou zijn om dan automatisch een topic report te versturen zodat een moderator kan kijken of het nuttig is te ja of te nee :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Het ging me inderdaad niet letterlijk om de genoemde melding, die had een factor :+ erin :P
Het valt me gewoon op dat ik de afgelopen week meerdere topics tussen 2000 en 2002 heb lopen reporten omdat er reacties komen als "goh, dat weet je toch wel", gelinkt topic is _het_ voorbeeld "Goh, als je dat niet weet", tja, als je zelf niet snapt dat dat na 2 jaar NIET nuttig is, dan weet ik het ook niet meer (wie weet wat nou precies in bovenstaande zin? :+)

Mensen die nuttig reageren weten dat, en zullen dan ook gewoon doorklikken, echter zullen dit soort onnodige replies voorkomen worden, verwacht ik.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hoeveel alarmbellen moeten we nog inbouwen denk je voordat iedereen het door heeft ;) ? Vind het persoonlijk wel best zo.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik vraag me de vraag van We Are Borg ook af ja...
De volgende dingen worden nu gedaan:
- Datum van oude reacties wordt dik gedrukt.
- Quote-icoon krijgt een geel waarschuwingsdriehoekje.
- Quickreply wordt vervangen door een waarschuwing.

't Enige wat wellicht nog een nuttige toevoeging is, is een waarschuwing bij de quote-pagina dat je reageert op een oude reactie en bij het gewone reactie-formulier net zoiets.

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 18-05-2004 12:32 ]

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:37
ACM schreef op 18 mei 2004 @ 12:31:
Ik vraag me de vraag van We Are Borg ook af ja...
De volgende dingen worden nu gedaan:
- Datum van oude reacties wordt dik gedrukt.
Weer wat geleerd (is me nooit opgevallen)
- Quote-icoon krijgt een geel waarschuwingsdriehoekje.
Veel users, voornamelijk newbies, zullen misschien denken wtf is dat driehoekje en dan toch quoten
- Quickreply wordt vervangen door een waarschuwing.
Niet iedereen heeft Quickreply aanstaan. Bij mij stond ie standaard uit en heb ik hem door middel van de prefs aan moeten zetten

't Enige wat wellicht nog een nuttige toevoeging is, is een waarschuwing bij de quote-pagina dat je reageert op een oude reactie en bij het gewone reactie-formulier net zoiets.
Lijkt me geen slecht idee, het ontlast het de modjes denk ik. Die zullen wat minder TopicReports krijgen en minder slotjes uit hoeven te delen

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:56

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik vind het wel prima zo. De waarschuwingen zijn er legio. Degenen die het zien, zien het nu ook wel. Degenen die het nu niet zien, zullen het na 10 javascriptpopupjes nog steeds niet willen zien.

Bovendien is een kick lang niet altijd even nutteloos.

Dividend for Starters

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
En toch loop ik nu weer tegen 1 aan -> Verwijderd in "Dé Imode sites to be"

Lijkt me dus nog steeds handig om er iets aan te doen (ook hier weer, users 2e post, post van 2jaar oud quoten).

Laat dan dit tussenpaginaatje enkel verschijnen voor mensen met minder dan bijvoorbeeld 25 posts. Dan filter je deze mensen er namelijk echt wel uit, en na 25 posts weet men het...

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat waarschuwen echt niet helpt. Sommige users zijn eerder geneigd een topic te kicken met een vraag dan een nieuwe te openen en die houd je niet tegen met die maatregelen. Misschien dat het dan verstandig is om bij het replyvenster iets neer te zetten als:
Wij modjes waarderen je als je een nieuw topic opent met je vraag ipv dit topic te kicken.
Of wat ook een mogelijkheid is is gewoon te zorgen dat oude topics alleen door een mod kunnen worden gekickt en dat een user dan z'n reply naar een mod stuurt.

• We Are Borg

We Are Borg

Kippenijzer schreef op 22 mei 2004 @ 14:24:
En toch loop ik nu weer tegen 1 aan -> Verwijderd in "Dé Imode sites to be"

Lijkt me dus nog steeds handig om er iets aan te doen (ook hier weer, users 2e post, post van 2jaar oud quoten).

Laat dan dit tussenpaginaatje enkel verschijnen voor mensen met minder dan bijvoorbeeld 25 posts. Dan filter je deze mensen er namelijk echt wel uit, en na 25 posts weet men het...
Sommige mensen weten het al voordat ze ook maar 1 post hebben gedaan en sommige mensen doen het na 1000 posts nog steeds 'fout'. Kortom, posts zegt helemaal niks ;).

Daarnaast, je zal er vast nog wel wat vaker tegen aanlopen hoor. Moderator komt vanzelf langs en gooit er een groot hangslot op. Volgens mij wordt het dan ergens in crewforum gepost en na een week weer geopend. Zo blijft er geen onnodig slotje op staan. Probleem opgelost toch :) ?
Shadowman schreef op 22 mei 2004 @ 14:57:
Of wat ook een mogelijkheid is is gewoon te zorgen dat oude topics alleen door een mod kunnen worden gekickt en dat een user dan z'n reply naar een mod stuurt.
ALS dit technisch mogelijk is, moet je ook even aan ACM/iemand vragen of ze de mail server wat willen gaan upgraden ;). Moderators krijgen volgens mij al best veel mail en met deze optie erbij denk ik dat de mailserver zo op zijn bek gaat :P

[ Voor 22% gewijzigd door We Are Borg op 22-05-2004 15:00 ]

Verwijderd

Of jullie persoonlijk vinden dat er genoeg waarschuwingen zijn doet er niet toe. Jullie zijn het toch met mee eens dat het mooi zou zijn als je dmv een simpel berichtje in het veld kan voorkomen dan een X aantal personen een topic niet kickt.
Ikzelf heb in het verleden ook een 3 jaar oud topic gekickt en kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Soms let je niet genoeg op, is het laat ben je niet alert en een kick is dan snel gemaakt.
Als er dan al standaard als tekst in het veld staat dat het gaat om een oud topic, dan zullen sommige mensen weer helder worden en zich bedenken.

het lijkt me makkelijk te implementeren, het schaadt niemand. Het kan alleen maar voordeel opleveren.

• We Are Borg

We Are Borg

Doe dan gelijk een flash banner en een JS script wat een waarschuwing over de speakers laat schalken :P

Serieus: Nee, mijn mening maakt niet zoveel uit, maar ACM (en de rest van de crew) moet je wel eerst overttuigen ;). Ik denk dat er best wel wat mensen uit de crew het eens zijn met ACM: er zijn al genoeg waarschuwingen.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
Maar wat het is met de waarschuwingen die er nu al zijn... Als je gestressed bent (en daar hebben sommige nog wel eens last van als ze in alle haast een oud topic kicken), dan let je echt niet op de bold-gedrukte stukken test. Dan ga je gewoon heel selectief opzoek naar reply en klaar. En ik moet zeggen dat het mij ook niet eens meer op valt als er in een topic dik gedrukte data staan, kwestie van gewenning denk. En dat is natuurlijk ook zo met de teksten boven een oud topic, door het searchen naar onderwerpen waarbij je allemaal oude topcis tegen komt wen je vanzelf aan de dikgedrukte teksten en vallen ze niet meer op.

Het idee om dus een standaard tekst in het tekstvak zelf te zetten - wat technisch gezien niet eens heel moeilijk is volgens mij - bereik je toch dat mensen eerst een handeling moeten verrichten voordat ze kunnen replyen, waarbij de mededeling vanzelf wel opvalt. Ik ben voor iig ;)

Verwijderd

Als je gestressed bent (en daar hebben sommige nog wel eens last van als ze in alle haast een oud topic kicken), dan let je echt niet op de bold-gedrukte stukken test.
Daarom raad ik altijd aan om eerst in alle rust te lezen - beter voor je hart, maar ook goed als voorbereiding op het openen van een topic.
wen je vanzelf aan de dikgedrukte teksten en vallen ze niet meer op.
Dat zou dus net zo goed kunnen opgaan voor elke toekomstige waarschuwingsfunctie ;)

Ik denk dat je wel overal een waarschuwing voor kunt plakken, maar dat je ook op een gegeven moment de afweging moet maken "nu is het genoeg". Tenslotte moet het board nog wel een beetje (gebruikers)vriendelijk blijven :)

Verwijderd

Zou zelfs nog zo ver willen gaan om één messageBox te laten zien. Waarom niet? Hoevaak probeert iemand een oud topic te kicken? Dat zwaailicht en sirene idee vind ik zo slecht nog niet.
Als het werkt, dan is het toch mooi? Het gaat toch om het effect. Als blijkt dat de huidige waarschuwingen niet voldoende blijken te zijn dan zou ik eens iets anders proberen.
Een alert ziet niemand over het hoofd. Dat noem ik geen gewenning meer... Of je moet elke dag een 3 jaar oud topic kicken...

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:59:
[...]
Daarom raad ik altijd aan om eerst in alle rust te lezen - beter voor je hart, maar ook goed als voorbereiding op het openen van een topic.

De reden dat de meeste users reggen is omdat ze een probleem/vraag hebben. Die willen ze snel beantwoord hebben, een rustig moment van inzicht is er dan vaak niet bij.

[...]
Dat zou dus net zo goed kunnen opgaan voor elke toekomstige waarschuwingsfunctie ;)

Mwah, als je echt een tekst in de textarae van de reply pagina zet, dan MOET de gebruiker wel iets met de melding doen. Dat is toch wel het eerste dat opvalt als je je verhaal wilt doen, en je moet het verwijderen.

Ik denk dat je wel overal een waarschuwing voor kunt plakken, maar dat je ook op een gegeven moment de afweging moet maken "nu is het genoeg". Tenslotte moet het board nog wel een beetje (gebruikers)vriendelijk blijven :)

Kwestie van de juiste methoden kiezen, dan kun je met minder meldingen meer bereiken. (8> Denk dat zo'n melding in bijvoorbeeld het tekstvlak minder in de weg staat dan al die dik gedrukte tekst in het topic zelf, terwijl het -misschien- wel meer oude-koeien-kickers tegen houdt.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:09

duderuud

Sliden is koel

Wij hebben de Ouwe Meuk Alert voor dit probleem uitgevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/misc/93998

:)

[ Voor 6% gewijzigd door duderuud op 26-05-2004 10:43 ]

Motor-Forum.nl

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:37
kruisje :)

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:09

duderuud

Sliden is koel

Damn, linkje dan maar, dat zou wel moeten werken:

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/93998

Motor-Forum.nl

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Nope, wekrt alleen met cut en pasten in de adresbalk :)
Maarehm, die zou natuurlijk aleen maar meer gekick veroorzaken, omdat mensen natuurlijk op deze doos zullen gaan geilen... Ik heb al zeker 3 keer afgelopen uur weer effe het plaatje goed bekeken :9~ :+ :+

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:16

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:59:
[...]
Dat vind ik geen goed argument. Over een dikkere tekst kijk je snel heen, zeker als je reageert via "post reply" i.p.v. quote en quick reply. Je ziet het uitroep-teken bij de quote dan niet en de quick reply is mogelijk al uitgeschakeld in de prefs. Een tussenpagina bij oude topics zul je echt niet "over het hoofd zien" en eraan wennen lijkt me al helemaal niet aan de orde, simpelweg, omdat zó'n opvallende aanwijzing nauwelijks voorkomt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

tsja, als je echt over al die waarschuwingen heenkijkt ben je volgens mij gewoon blind...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.