Toon posts:

[XP] Systeem start niet meer op na driverprobleem *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem

sinds vandaag wil mijn PC niet meer opstarten. (ik zit nu op een andere PC)

Vanochtend wilde ik muziek afspelen en toen kwam er een melding dat er iets onjuist was aan een driver. Dus ik opnieuw opstarten.

Sindsdien wil die niet meer verder. Je ziet nog wel dat scherm met dat blauwe balkje, maar daar blijft het dan ook bji en na een tijdje valt het scherm weg.

k heb al de veilige modus, veilige modus met opdrachtenrpompt, veilige modus met netwerkondersteuning en ook die opstartmogelijkheid met de juiste laatste instellingen, maar niks wil helpen, en overal blijft het scherm zwart. Ook heb ik het al geprobeerd met behulp van de CD-Rom, maar dit gaf ook problemen. Hij laadde wel de bestanden, maar vervoglens een zwart scherm. Ook heb ik nog een optie om systeemherstel uit te voeren, maar heeft iemand enig idee waar ik zon diskette kan maken/downloaden??

Of heeft iemand enig idee wat ik moet doen of wat het probleem is??

Ik kan niet formateren, want er staan belangrijke bestanden op. Het besturingssysteem staat op een NTFS-partitie.

Verwijderd

Topicstarter
ohwja nu komt er een schermpje dat hij bezig is met het verwijderen van recordsegment van zwevend bestand en dan een getal WHAAA!!!! WAT IS DIT!!

Verwijderd

start de pc eens met je installatie cxd op. dan kun je op een gegeven moment kiezen voor repair.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:03:
start de pc eens met je installatie cxd op. dan kun je op een gegeven moment kiezen voor repair.
Ik heb dit al geprobeerd, maar dan vraagt ie om een systeemhersteldiskette.

Ik heb windows XP Professional

Verwijderd

Je kan dan denk ik het beste je bestanden op je schijf veiligstellen en windows opnieuw installeren, windows lijkt me flink FUBAR iig :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:11:
Je kan dan denk ik het beste je bestanden op je schijf veiligstellen en windows opnieuw installeren, windows lijkt me flink FUBAR iig :(
Ey Jana, ook dit heb ik al geprobeerd, maar op de een of andere manier wil dit ook neit lukken. of moet ik dan eerst Windows XP van de C partitie verwijderen /???

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Al eens gedacht aan een systeemherstel als je in veilige modus bent?

Dan gaat hij toch terug naar de laatste gekende goede configuratie,denk niet dat je daar een discette voor nodig hebt....weet het niet zeker.

[ Voor 52% gewijzigd door survivor op 18-05-2004 12:18 ]

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

survivor schreef op 18 mei 2004 @ 12:17:
Hij komt niet in veilige modus.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
survivor schreef op 18 mei 2004 @ 12:17:

Dan gaat hij toch terug naar de laatste gekende goede configuratie,denk niet dat je daar een discette voor nodig hebt....weet het niet zeker.
Ja daar heb ik dus wel aan gedacht, maar ik kom niet in de veilige modus. als ik adt doe, dan wordt het beeld zwart. vandaar. ook kan ik neit naar de laatste juist werkende configuratie

Weet iemandtrouwens waar/hoe ik een diskette kan maken voor automatisch systeemherstel??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 12:24 ]

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
DeeJee schreef op 18 mei 2004 @ 12:18:
[...]

Hij komt niet in veilige modus.
Inderdaad,had niet goed gelezen....ben nog niet lang wakker,dat zal de oorzaak zijn. :)

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:13:
[...]

Ey Jana, ook dit heb ik al geprobeerd, maar op de een of andere manier wil dit ook neit lukken. of moet ik dan eerst Windows XP van de C partitie verwijderen /???
Dat komt waarschijnlijk omdast je NTFS partitiies hebt, ik link ff naar een bestandje waar je een NTFS flop mee kan maken, kan je hiermee je data even veiligstellen :)

linkje:
http://home.hccnet.nl/w.zuurhout/NtfsFloppySetup.exe

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52

timovd

Voorsprong door techniek

Ik zit met het zelfde probleem. (gelukkig heb ik ook nog Win2k er op staan). Windows blijft oneindig lang bezig met laden. Ik kom wél in veilige modus. Vnuit daar heb ik windows (XP prof) opnieuw geinstalleerd(upgrade). Maar het probleem blijft hetzelfde.

Ik hoop niet dat ik het topic "steel".

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Topicstarter
timow schreef op 18 mei 2004 @ 12:28:
Ik zit met het zelfde probleem. (gelukkig heb ik ook nog Win2k er op staan). Windows blijft oneindig lang bezig met laden. Ik kom wél in veilige modus. Vnuit daar heb ik windows (XP prof) opnieuw geinstalleerd(upgrade). Maar het probleem blijft hetzelfde.

Ik hoop niet dat ik het topic "steel".
nou ik kom niet eens in de veilige modus. maarja

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:29:
[...]

nou ik kom niet eens in de veilige modus. maarja
Misschien is je HD stuk aant gaan?? Installeer een ander OS op een andere partitie. Zo kan je misschien iets fixen?

Verwijderd

Topicstarter
---rrr--- schreef op 18 mei 2004 @ 12:32:
[...]

Misschien is je HD stuk aant gaan?? Installeer een ander OS op een andere partitie. Zo kan je misschien iets fixen?
nou de HD is net een half jaartje oud, dus dat lijkt me sterk.
Ook kan ik XP niet op een andere partitie installeren, want ik kom dat setup menu niet meer in |:(

Verwijderd

Dan is er toch iets anders aan de hand als je zelfs setup niet meer inkomt, dat booten met die ntfs flop werkt ook niet?

en waar in de setup blijft hij dan precies hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:37:
Dan is er toch iets anders aan de hand als je zelfs setup niet meer inkomt, dat booten met die ntfs flop werkt ook niet?

en waar in de setup blijft hij dan precies hangen?
die flop ga ik nu proberen. hoe moet dat precies? gewoon erin doen en dan komt het wel goed?

de setup..... hij kopieert bestanden, en als ie daarmee klaar is dan wordt en blijft het scherm zwart.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:39:
[...]

die flop ga ik nu proberen. hoe moet dat precies? gewoon erin doen en dan komt het wel goed?

de setup..... hij kopieert bestanden, en als ie daarmee klaar is dan wordt en blijft het scherm zwart.
setup draaien(in windows :)), floppy in je drive stoppen en dan kopieert hij bestanden naar je floppy drive zodat deze bootable is, comp opnieuw opstarten vanaf flop en klaar :)
heb je dat wel s laten uitlopen, duurd het niet gewoon langer?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 12:42 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Windows XP start neit meer op > [XP] Systeem start niet meer op na driverprobleem *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 09:46
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:08:

Ik heb dit al geprobeerd, maar dan vraagt ie om een systeemhersteldiskette.

Ik heb windows XP Professional
Die systeemhersteldiskette heb je niet nodig, gewoon die WinXP cd erin en wachten tot je op 'r' kunt drukken. Dan repareert hij hem.

Je kunt hier nog even kijken over het niet opstarten.

[ Voor 18% gewijzigd door allard_070 op 18-05-2004 12:52 . Reden: linkje ]

Verwijderd

Topicstarter
[...]

heb je dat wel s laten uitlopen, duurd het niet gewoon langer?[/quote]

ja heb het laten uitlopen, heb 5 minuten gewacht en het bleef zwart. haha :?

Verwijderd

Topicstarter
allard_070 schreef op 18 mei 2004 @ 12:49:
[...]

Die systeemhersteldiskette heb je niet nodig, gewoon die WinXP cd erin en wachten tot je op 'r' kunt drukken. Dan repareert hij hem.
ehmz dat is juist het probleem. ik kan niet op R drukken :?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:41:
[...]

setup draaien(in windows :)), floppy in je drive stoppen en dan kopieert hij bestanden naar je floppy drive zodat deze bootable is, comp opnieuw opstarten vanaf flop en klaar :)

Floppy werkt niet haha :?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:51:
[...]

ehmz dat is juist het probleem. ik kan niet op R drukken :?
Hoever kom je in je setup? Als je boot van cd wat gebeurt er dan? Krijg je meteen een zwart beeld?

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 09:46
Zoals ik in mijn edit ook al zei: Heb je hier al gekeken daar wordt wat meer erover uitgelegd.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 18 mei 2004 @ 12:56:
[...]

Hoever kom je in je setup? Als je boot van cd wat gebeurt er dan? Krijg je meteen een zwart beeld?
Eerst laadt ie de hardwareconfiguratie

daarna kan ik eventueel F6 drukken, om een niet-microsoft CSCI stuurprogramma te installeren

daarna kan ik op F2 drukken voor een automatisch systeemherstel (dit heb ik al geprobeerd, maar hij vraagt adn naar een diskette voor automatisch systeemherstel. heb je deze niet, dan kan je neit verder)

daarna laadt hij wat gegevens enzo en daarna wordt het scherm zwart.

Verwijderd

Topicstarter
allard_070 schreef op 18 mei 2004 @ 12:57:
Zoals ik in mijn edit ook al zei: Heb je hier al gekeken daar wordt wat meer erover uitgelegd.
in dit venster kom ik dus niet:
Vervolgens kun je tijdens het scherm "Welkom bij Setup" op R drukken om naar de Repair-functie te gaan.

anders was het me wel alleen gelukt. vandaar

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Heb je al een andere videokaart geprobeerd ofzo?

Heb je de laatste tijd nog iets geinstalleerd?

[ Voor 35% gewijzigd door DeeJee op 18-05-2004 13:07 ]

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:51

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 18 mei 2004 @ 13:06:
Heb je al een andere videokaart geprobeerd ofzo?
nee, de videokaart die ik er op dit mement in heb zitten is vrij nieuw

Geforce FX 5600 XT

ik heb helaas geen andere.
het laatste wat ik geinstalleerd heb ik de hercules DJ console

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 13:08 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 13:06:
[...]

nee, de videokaart die ik er op dit mement in heb zitten is vrij nieuw

Geforce FX 5600 XT
Probeer eens een ander kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 18 mei 2004 @ 13:07:
[...]

Probeer eens een ander kaartje.
Ik heb helaas geen andere kaart. Het laatste wat ik heb geinstalleerd is de hercules DJ Console

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 13:12:
[...]

Ik heb helaas geen andere kaart. Het laatste wat ik heb geinstalleerd is de hercules DJ Console
Probeer eens te starten zonder al die rommel eraan. Dus alleen monitor, toetsenbord.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:51

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 13:12:
[...]
Is dat hardware of software? Probeer eens te starten met een kaal systeem. Lees ook eens de Hangen en opstartproblemen FAQ.

Of kijk eens in de Problemen met booten FAQ...

[ Voor 14% gewijzigd door Twee Dee op 18-05-2004 13:16 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-03 21:43
Laatste wat je kan proberen is knoppix erop draaien en dingen veilig wegzetten of branden.

Verwijderd

Topicstarter
Twee Dee schreef op 18 mei 2004 @ 13:14:
[...]

Is dat hardware of software? Probeer eens te starten met een kaal systeem. Lees ook eens de Hangen en opstartproblemen FAQ.

Of kijk eens in de Problemen met booten FAQ...
Hoe benader ik NTFS onder DOS?
Als je bijvoorbeeld niet meer in Windows kan komen en toch de harde schijf wilt benaderen, heb je normaliter pech omdat met DOS geen NTFS partities kan benaderen. Hier zijn echter wel tooltjes voor van anderen; de freeware Sysinternals' NTFSDOS is hier de bekendste van. NTFS Reader is een alternatief.

Als je ook wilt kunnen schrijven naar de NTFS partitie, kan je NTFSDOS Pro kopen.

Een beperkte "MS-DOS" omgeving is er in de vorm van de recovery console. Boot van de 2000/XP CD en kies voor Repair en Recovery Console. Nu wordt gevraagd om welke Windows installatie het gaat en vervolgens wat het administrator wachtwoord is. Nu kom je op een commandprompt waar een aantal commando's beschikbaar is, hier is een lijst van beschikbare commando's te vinden.

ik kan dus die repair en recovery console niet openen

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 18 mei 2004 @ 13:13:
[...]

Probeer eens te starten zonder al die rommel eraan. Dus alleen monitor, toetsenbord.
Ik hab alle rommel er af! en er zit leven in! hij begint nu met de checkdisk. Ben benieuwd. als die het weer doet, kan ik dan het spul 1 voor 1 weer aansluiten ??

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 13:24:
[...]

Ik hab alle rommel er af! en er zit leven in! hij begint nu met de checkdisk. Ben benieuwd. als die het weer doet, kan ik dan het spul 1 voor 1 weer aansluiten ??
Ja dat kan. Check eerst goed wat het probleem veroorzaakt zou kunnen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 18 mei 2004 @ 13:26:
[...]

Ja dat kan. Check eerst goed wat het probleem veroorzaakt zou kunnen hebben.
OK DAN! hij doet het weer! nu alleen alles nog weer eraan koppelen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ODE AAN IEDEREEN! en bedankt voor de tips!

uiteraard aan DeeJee voor de gouden tip haha

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 13:41 ]

Verwijderd

Das mooi, IRQ probleem dus waarschijnlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:08:
Das mooi, IRQ probleem dus waarschijnlijk?
IRQ probleem ??
Pagina: 1