Ik heb hier een Perl-programma geschreven dat via de DBD::mysql module een database aanspreekt. Daar worden dan gegevens uitgevist en via wat keurige hash-functietjes, en halverwege een ontmoeting met een template uit de CMS, naar een keurige webpagina omgezet
.
En dit was het resultaat:
Error: DBD::mysql::st execute failed: You have an error in your SQL syntax near ';
' at line 18
Werkelijk waar, in mijn lange loopbaan als Perl-guru heb ik dit nog nooit, maar dan ook nog nooit meegemaakt. Ik heb het eerst keurig draaiende gehad op mijn Windows2000 dev-n-test machine met Perl-Apache-MySQL. Maar op onze Slakware server blijft ie die error geven, nochtans ik recentelijk (een weekje terug) de meest recente DBD module heb staan installeren daar. Ik had het misschien gewijt aan de oude versies van Apache (1.3.27) en MySQL (3.23) maar dat leek me ook al stug.
Ik heb even geprobeerd om die laatste ';' weg te halen, dat haalde weliswaar de error-melding weg, maar verder dan dat ging het ook niet.
Heeft iemand een idee dat wij over het hoofd gezien kunnen hebben?
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| SELECT T.title, T.description, ROUND(((P.price / 100) * WS.tax) + P.price,2) AS netto, ROUND(P.price,2) AS bruto, P.article_nr, WI.item_id, WP.pic_width, WP.pic_height, WP.pics_path, WP.thumb_path FROM titles AS T, products AS P, webshop_items AS WI, webshop_settings AS WS, webshop_pics AS WP WHERE T.product_id = P.product_id AND T.lang_id = 'NL' AND T.product_id = WI.product_id AND WI.category_id = 1 AND WP.pics_id = WI.pics_id ORDER BY T.description LIMIT 0, 10; |
En dit was het resultaat:
Error: DBD::mysql::st execute failed: You have an error in your SQL syntax near ';
' at line 18
Werkelijk waar, in mijn lange loopbaan als Perl-guru heb ik dit nog nooit, maar dan ook nog nooit meegemaakt. Ik heb het eerst keurig draaiende gehad op mijn Windows2000 dev-n-test machine met Perl-Apache-MySQL. Maar op onze Slakware server blijft ie die error geven, nochtans ik recentelijk (een weekje terug) de meest recente DBD module heb staan installeren daar. Ik had het misschien gewijt aan de oude versies van Apache (1.3.27) en MySQL (3.23) maar dat leek me ook al stug.
Ik heb even geprobeerd om die laatste ';' weg te halen, dat haalde weliswaar de error-melding weg, maar verder dan dat ging het ook niet.
Heeft iemand een idee dat wij over het hoofd gezien kunnen hebben?
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!