[excel] Kringverwijzing omzeilen?

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103592

Topicstarter
Ik wil graag het percentage uitrekeken in bijv. cel A2 . in cel A1 staat het aantal leerlingen..

Bijv. 18

In cel A2 wil ik nu bijv. 8 invoeren (8 leerlingen)
formule is makkelijk =som(100/A1*A2)

Maar is er ook een manier om dat op 1 cel te doen? Of kan je niet om die kringverwijzing heen?
met de search kon ik klein soortgelijke problemen vinden maar nooit echt een oplossing die voor mij werkt..

het is dus gewoon de bedoeling dat ik in A2 8 kan invoeren en dat hij dan in A2 de formule brekent en ook in A2 de uitkomst neerzet..(het percentage)
--edit van gemiddelde percentage gemaakt--

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 103592 op 18-05-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK heb een fout gemaakt kan hem niet editten ..

Moet niet gemiddelde zijn :D mout percentage zijn (zoals te zien aan de formule) dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81278

Wil je in A2 nou het percentage of een van de waarde waarvan het percentage berekend moet worden? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 81278 op 18-05-2004 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

Je weet wat een kringverwijzing is?

Zo ja, dan weet je ook dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is er dan geen manier omheen? (formule in andere cel verwijzen? ofzo?)

ze verwachten hier dat ik dat ff doe.. anders moet ik maar een ander formulier maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 20:40
Je kan ik excel niet een uitkomst plaatsen in dezelfde cel waarmee je rekent. Die 8 heb je nodig om de uitkomst te genereren, schrijf je daaroverheen dan kan ie hem dus niet uitrekenen. Je zult toch 3 verschillende cellen moeten gebruiken.

Wat je wel kan doen is het totaal (die 18) in 1 cel vastzetten. Die hoef je dan niet telkens mee te nemen. Dit kan eventueel in een ander werkblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heh jah dat is echt niet zo lastig .. die 18 vast zetten :S

daar gaat het ook niet om ik ben zeer ervaren met excel, formules zelf zijn het probleem ook niet (meer :p)

Het was gewoon de vraag of ik de uitkomst in dezelfde cel kon krijgen .. want nu moet ik een heel nieuw formulier ontwikkelen ..:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je zou kunnen doen is de waarde vragen via een dialoogvenster en dan het berekende resultaat in cel A2 plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En anders eerst de waarde latten invullen en daarna een macro de berekening laten uitvoeren en de waarde laten plaatsen in A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja aan macro dacht ik ook al .. maar dat dialoog venster hoe werkt die?

macro word een beetje omslachtig omdat het op heel veel meer cellen toegepast moet gaan worden dan aleen die eene ..

want cel A3 moet weer het zelfde doen als er 8 van de 16 in a staan zijn er bijv nog 4 leerlingnen die in A3 komen en nog 4 die in A4 komen .. en die percentages moeten allemaal berekent worden met A1 ..

En dan weer opnieuw en opnieuw ..

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 103592 op 18-05-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn oplossing nu is dat ik het spiegel op een andere werkblad waar het aantal leerlingen dan ingevult worden (ook op A2 dan ) en dat op werkblad 1 de percentages staan (Cel A2 en etc.)
Pagina: 1