Ik ben op dit moment bezig met het ontwikkelen van een fileupload component voor een struts webapplicatie. Ik zou dit component dan ook graag willen onderwerpen aan regressie testen (JUnit). Ik maak ook gebruik van StrutsTestCase.
Mijn fileupload component is zo opgebouwd:
FileBean (accessor methods: filename, clientpath, serverpath, contenttype)
FileUpload bean: hierin ga ik de file, gesubmit door het formulier, inlezen via volgende regel
Nu wordt de getInputStream-method niet ondersteund door mijn testcase
Dus laat ik de testcase voorlopig maar achterwege, tenzij iemand een betere oplossing weet natuurlijk.
Ik ga dus de volledige request (regel per regel) uitlezen, en op deze manier de file wegschrijven op de server (is dit een goede manier van werken?)
Ik wil ook voor iedere file upload een unieke ID genereren, kan ik dit het beste doen op basis van de timestamp (milliseconds), of zijn er andere betere oplossingen?
Is het dan beter om gewoon een string te genereren, als key, of kan ik hiervoor toch maar beter een soort van generator-class voor aanmaken?
Mijn fileupload component is zo opgebouwd:
FileBean (accessor methods: filename, clientpath, serverpath, contenttype)
FileUpload bean: hierin ga ik de file, gesubmit door het formulier, inlezen via volgende regel
Java:
1
| ServletInputStream in = request.getInputStream(); |
Nu wordt de getInputStream-method niet ondersteund door mijn testcase
Dus laat ik de testcase voorlopig maar achterwege, tenzij iemand een betere oplossing weet natuurlijk.
Ik ga dus de volledige request (regel per regel) uitlezen, en op deze manier de file wegschrijven op de server (is dit een goede manier van werken?)
Ik wil ook voor iedere file upload een unieke ID genereren, kan ik dit het beste doen op basis van de timestamp (milliseconds), of zijn er andere betere oplossingen?
Is het dan beter om gewoon een string te genereren, als key, of kan ik hiervoor toch maar beter een soort van generator-class voor aanmaken?