Toon posts:

IPsec tool Marcus Muller

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Ipsec verbinding met de tool van Marcus Muller (vpn.ebootis.de) opgebouwd.
De client is een Windows XP machine en de VPN-server draait Redhat 9.0 (kernel 2.4.25)

Een PC op het interne netwerk achter de Linuxbak kan gepingd, maar al het andere verkeer wordt tegengehouden :? .
Op zich logisch lijkt me, aangezien de Windows client geen IP adres toegewezen heeft gekregen. Dat probleem zou opgelost moeten kunnen worden door masquerading dmv iptables, zag ik ergens op dit forum...
Iemand?

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 19:37

PolarWolf

Debian, of course.

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 11:43:
Ik heb dus een Ipsec verbinding met de tool van Marcus Muller (vpn.ebootis.de) opgebouwd.
De client is een Windows XP machine en de VPN-server draait Redhat 9.0 (kernel 2.4.25)

Een PC op het interne netwerk achter de Linuxbak kan gepingd, maar al het andere verkeer wordt tegengehouden :? .
Op zich logisch lijkt me, aangezien de Windows client geen IP adres toegewezen heeft gekregen. Dat probleem zou opgelost moeten kunnen worden door masquerading dmv iptables, zag ik ergens op dit forum...
Iemand?
Al het andere verkeer? Hoe bedoel je? Wordt bijvoorbeeld telnet niet doorgelaten ofzo? En bedoel je dat er vanaf het XP werkstation naar het interne LAN kan worden gepingt? En als dat werkt, waarom zou al het andere verkeer dan niet werken? Ik snap hier geen hout van, probeer je vraag eens iets concreter te maken met een netwerk layout, voorbeelden, etc. Kijk intussen eens naar je iptables regels op de gateway (i.e. "Linuxbak"), die gooien regelmatig diverse hoeveelheden roet in het eten.

Undernet #linux, Undernet #ipsec

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja het spijt me zeer, maar je stelt geen vraag, en als het wel een vraag is geef je te weinig info. Als je van ons verwacht dat wij even een iptables scriptje voor je gaan maken dan heb je het mis, het is hier immers geen helpdesk.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.