Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 telefoonlijnen over een utpkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in ons nieuwe huis een telefoonaansluiting aangelegd met daarin een utpkabel. Ik wou via de utpkabel eerst 1 telefoonlijn aanleggen maar dit moeten er nu twee worden. Ik had op het moment van aanleggen geen twee telefoondraden voorhanden en heb er toen maar een utp kabel doorgetrokken.

Mijn vraag is of het mogelijk is dat ik 2 telefoonlijnen voor isdn maak op 1 utp kabel. Zoja welke draden moet ik gebruiken.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Er zitten 8 draadjes in UTP, je bent er 2 nodig voor je telefoon, dus pak 2 willekeurige kleuren en sluit die aan. Of moet de kabel ook als netwerkkabel fungeren?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:32

FastBunny

Give it the Works !

Kan prima, gewoon 2 ader paren pakken en klaar :) Heb zelf over 1 utp kabel 2 telefoonlijnen analoog en 1 isdn en dat gaat ook prima :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Isdn is vierdraads.
Oranje-Wit/oranje-Wit/blauw-Blauw voor één,
En de rest kun je zelf verzinnen ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:11

Geckoo

Good news, everyone!

t maakt toch geen drol uit welke kleuren combo je kiest als je maar dezelfde aan het begin en aan het einde gebruikt?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Voor UTP moet je even opletten dat je 2 twisted pairs gebruikt op de juiste manier. Anders krijg je een enorm dataverlies. Meestal wordt hiervoor orane+oranje-wit en groen-groen-wit voor gebruikt.

Voor de telefoon kan je de overige 4 draden willekeurig gebruiken.

Senile! Senile Oekaki

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

De kabel wordt alleen gebruikt voor telefoon niet voor internet dus.

Ik gebruik voor isdn analoge apparatuur. Ik moet dan 4 draden gebruiken? Kan iemand mij voorzien van een schema?

Ik moet op 1 kant van de lijn een rj-11 stekker maken en op de andere kant een inbouw wandcontactdoos.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 11:52 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Voor analoge aansluitingen heb je aan één aderpaar genoeg. Dus wit/blauw-blauw of wit/oranje-oranje. Aansluiten op de middelste pinnen van de rj 11, en op de a en de b van d wandcontactdoos. Works like a charm :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie ik ga proberen de boel werkend te krijgen :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 11:33:
Bedankt voor alle reacties.

De kabel wordt alleen gebruikt voor telefoon niet voor internet dus.

Ik gebruik voor isdn analoge apparatuur. Ik moet dan 4 draden gebruiken? Kan iemand mij voorzien van een schema?

Ik moet op 1 kant van de lijn een rj-11 stekker maken en op de andere kant een inbouw wandcontactdoos.
Analoge apparatuur op ISDN???? dat zal nooit werken. ISDN is namelijk digitaal.

Een ISDN toestel heeft inderdaad 4 aders nodig, standaard wordt daar pin 3 tot en met 6 voor gebruikt. Er zijn in de handel ook splitters die 2 ISDN lijnen tot 1 RJ-45 connector verzamelen. Handig als je het netjes afgewerkt hebt met wandcontactdozen. Twee splitters (1 aan het begin en 1 aan het einde) en je hoeft niet moeilijk te doen. Ik weet niet waar je ze kan krijgen. Misschien een medetweaker of google..

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 21:51
http://yoda.uvi.edu/InfoTech/rj45.htm

RJ-11 en RJ-45 wiring standards.

www.nanon.nl

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

teigetjuh schreef op 18 mei 2004 @ 12:45:
[...]

Analoge apparatuur op ISDN???? dat zal nooit werken. ISDN is namelijk digitaal.

Een ISDN toestel heeft inderdaad 4 aders nodig, standaard wordt daar pin 3 tot en met 6 voor gebruikt. Er zijn in de handel ook splitters die 2 ISDN lijnen tot 1 RJ-45 connector verzamelen. Handig als je het netjes afgewerkt hebt met wandcontactdozen. Twee splitters (1 aan het begin en 1 aan het einde) en je hoeft niet moeilijk te doen. Ik weet niet waar je ze kan krijgen. Misschien een medetweaker of google..
Tuurlijk wel, gewoon ff een Quattrovox er tussen hangen en je kunt je oude analoge apparatuur gebruiken, maar dat wist je wel denk ik ;) Dat is denk ik ook wat de TS bedoelt.

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Nu we het toch over andere toepassingen hebben voor een UTP kabel dan netwerkaansluiting, komt mijn vraag.

PC naar TV is 8 a 10 meter.
DVD of divX afspelen op TV maar kan niet zo'n lange kabel vinden (heel duur).
Nou wilde ik dus originele korte kabeltjes kopen voor SVIDEO, deze doormidden knippen en lekker een UTP kabel er tussen 'plakken' natuurlijk netjes kijkend welk draadje naar welk draadje moet.
Aansluiten op de PC en op de TV en lekker kijken...
Denk je dat dit uberhaubt gaat lukken en blijft er dan nog wel enige kwaliteit?

• Linchpin
  • Laatst online: 30-11 20:27
Waarom niet gewoon een s-video kabeltje kopen bij http://www.elektronica-online.nl, een kabel van 10m kost daar slechts 6 euro.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:16

sphere

Debian abuser

Op zich geen gek idee, maar ik vraag me wel af of 10m misschien niet een beetje lang is voor zo'n el cheapo kabel? Kan je misschien toch beter de professional kabel ivm betere afscherming?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Linchpin schreef op 18 mei 2004 @ 13:50:
Waarom niet gewoon een s-video kabeltje kopen bij http://www.elektronica-online.nl, een kabel van 10m kost daar slechts 6 euro.
Das niet duur en zeer zeker een mogelijk optie.

Nu...
Ook heb ik een 5.1 geluidssysteem en die wil ik eigenlijk rondom de TV zetten, 10 meter verderop dus. 4 draden van de PC naar de subwoofer gaan er (de roze, de groene en de zwarte enzo). Dat zijn waarschijnlijk iets van 12 lossen aansluitingen.
Deze wil ik dus ook doorknippen en via twee UTP kabels laten gaan (UTP = 8 draden). Is dat slim?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
intermusic schreef op 18 mei 2004 @ 13:30:
.....

Denk je dat dit uberhaubt gaat lukken en blijft er dan nog wel enige kwaliteit?
Waarom denk je dat die kabels zo duur zijn?
Pagina: 1