Ik heb hier de tabel:
In plaats van size=35, wil ik nu de veldlengte hebben van het betreffende veld. In de tabel rows staan de rijen die ik wil hebben uit de tabel machines. De veldlengte moet dus uit de tabel machines komen. Betreffend mysql_field_len is zeer summier gedocumenteerd en ik kan nergens een goed voorbeeld vinden.
Wel vond ik:
Wat achtereenvolgens de lengte van alle rijen uit machines weergeeft. Maar daar kan ik natuurlijk verder nix mee. Stel, ik heb $huidigerij, en ik wil de veldlengte daarvan uit de tabel machines halen, hoe stop ik dat dan tussen mijn code? (Of is er een alternatief?)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $getinputfieldsQ = mysql_query("SELECT * FROM rows"); while($getinputfieldsR = mysql_fetch_object($getinputfieldsQ)) { echo "<tr>"; echo "<td align=right>" . $getinputfieldsR->rows . ":</td>"; echo "<td><input name=\"" . $getinputfieldsR->rows . "\" size=35></td>"; echo "</tr>"; } |
In plaats van size=35, wil ik nu de veldlengte hebben van het betreffende veld. In de tabel rows staan de rijen die ik wil hebben uit de tabel machines. De veldlengte moet dus uit de tabel machines komen. Betreffend mysql_field_len is zeer summier gedocumenteerd en ik kan nergens een goed voorbeeld vinden.
Wel vond ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| /* Erstellt Connect zu Datenbank her */ $result = mysql_query("SELECT * FROM machines"); $menge = mysql_num_rows($result); for($x=0;$x<$menge;$x++){ echo mysql_field_len($result,$x); echo "<br>"; } |
Wat achtereenvolgens de lengte van alle rijen uit machines weergeeft. Maar daar kan ik natuurlijk verder nix mee. Stel, ik heb $huidigerij, en ik wil de veldlengte daarvan uit de tabel machines halen, hoe stop ik dat dan tussen mijn code? (Of is er een alternatief?)